Αν ψάχνεις ένα hot hatchback με εξαιρετικό κράτημα και γεμάτο προσωπικότητα τότε το Mini Cooper John Cooper Works 2020 είναι για εσένα. Το JCW εν συντομία είναι η πιο γρήγορη έκδοση της σειράς Cooper της Mini, διαθέτει έναν 2-λιτρο κινητήρα από την BMW ο οποίος βγάζει 231 ίππους και μια σπορ ανάρτηση που δεν πρόκειται να απογοητεύσει σε οποιαδήποτε στροφή.
Είναι διαθέσιμο ως hardtop και convertible ωστόσο και οι δύο εκδόσεις προσφέρουν φοβερή οδηγική εμπειρία, απαράμιλλο στυλ και ένα εσωτερικό που σε κάνει να χαίρεσαι κάθε φορά που μπαίνεις μέσα στο JCW. Όμως όλα αυτά έρχονται με ένα τίμημα, η τιμή του είναι αρκετά πιο υψηλή από αυτή των ανταγωνιστών του.
Οδήγηση
Κάτω από το καπό του JCW βρίσκεται ο 2-λιτρος κινητήρας της BMW (B48) ο οποίος αποδίδει 231 ίππους και 320nm ροπή. Όλη αυτή η δύναμη μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω του 8-τάχυτου ZF αυτόματου κιβωτίου (διατίθεται και με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο). H Mini δηλώνει ως επίσημο χρόνο για 0-100 τα 6.1 δευτερόλεπτα ωστόσο υπό τις κατάλληλες συνθήκες έχω καταφέρει να βγάλω μικρότερο χρόνο. Το εντυπωσιακό όμως στο JCW είναι η επιτάχυνση του μετά τα 100 χιλιόμετρα/ώρα. Λόγω του 8-τάχυτου κιβωτίου και του twin-scroll turbo κινητήρα καταφέρνει να επιταχύνει από υψηλές ταχύτητες λες και ανήκει σε άλλη κατηγορία.
H αρκετά σκληρή σπορ ανάρτηση του μαζί με το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό του επιτρέπει να μπαίνει στις στροφές σαν καρτάκι, ντροπιάζοντας πολλούς ανταγωνιστές του σε αναβάσεις. Ωστόσο η πολύ σκληρή ανάρτηση μπορεί να κάνει την οδήγηση σε ανώμαλους δρόμους αρκετά “τρανταχτή”. Υπάρχει έξτρα επιλογή για προσαρμόσιμη ανάρτηση αλλά δεν την έκρινα απαραίτητη καθώς ενεργοποιείται μόνο στην Sport λειτουργία του οχήματος κάνοντας την ακόμα πιο σκληρή.
Διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης: Green, Mid και Sport. Στην Green λειτουργία η δύναμη του αυτοκινήτου υποβαθμίζεται ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη οικονομία ωστόσο σε περίπτωση ανάγκης με ένα πλήρες πάτημα του πετάλ χρησιμοποιεί όλη την ισχύ του αυτοκινήτου. Το Mid είναι η κλασική καθημερινή λειτουργία. Το Sport όπως λέει και το όνομα του ξεκλειδώνει όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, η μηχανή δίνει περισσότερη ισχύ και η εξάτμιση βγάζει περισσότερο και καλύτερο ήχο.
Μιλώντας όμως για ξεκλείδωμα δυνατοτήτων, η μέγιστη απόδοση του αυτοκινήτου θα ξεκλειδωθεί όταν πέρα από την Sport λειτουργία, ενεργοποιηθεί και το Sport κιβώτιο. Με ένα σπρώξιμο του μοχλού ταχυτήτων προς τα αριστερά, οι στροφές θα “ρεβάρουν” μέχρι την κόκκινη γραμμή. Έτσι σε συνδυασμό με τα αυτάκια, μπορείς να πάρεις τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου και να το ζήσεις στις μέγιστες δυνατότητες του και τότε καταλαβαίνεις πως αξίζει τα χρήματά του.
Οι 17άρες ζάντες αρμόζουν με την ποιότητα των ελληνικών δρόμων επιτρέποντας την πιο ομαλή οδήγηση σε αυτούς. Τα φρένα στο μπροστινό μέρος είναι τετραπίστονα Brembo σε δίσκους 330 χιλιοστών κάνοντας το φρενάρισμα άμεσο. Όμως από το εργοστάσιο το JCW έρχεται με τα P7 Cinturato Runflat λάστιχα τα οποία είναι από τα χειρότερα λάστιχα που θα μπορούσε να βάλει κανείς στο JCW και θέλουν άμεσα αλλαγή. Ελπίζω η Mini να μην δίνει πλέον τα καινούργια JCW με αυτά τα λάστιχα.
Εξωτερικό και Εσωτερικό
Μπορεί η ομορφιά να είναι υποκειμενική αρετή αλλά δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να μην ερωτευτεί το Mini. Η facelift έκδοση του JCW του 2020 περιλαμβάνει κυκλικά LED φώτα και μια μεγαλύτερη γρίλια στο μπροστινό μέρος που γεμίζουν επιβλητικά τους καθρέφτες των μπροστινών αυτοκινήτων. Στο πίσω μέρος διαθέτει τα ανανεωμένα φώτα φρεναρίσματος με τις σημαίες του Union Jack, υιοθετώντας ένα χαρακτηριστικό της χώρας προέλευσής του.
Στο εσωτερικό η κεντρική κονσόλα είναι σε σχήμα κύκλου όπως και το καντράν, κρατώντας τον χαρακτήρα των Mini από τότε που πρωτοκυκλοφόρησαν και προσδίδει έναν πολύ χαρούμενο τόνο στο αμάξι. Το σύστημα Infotainment είναι παρόμοιο με το iDrive της BMW απλά με διαφορετική εμφάνιση. Γενικά είναι πολύ εύχρηστο και η οθόνη αφής λειτουργεί εξαιρετικά. Ωστόσο ο μοχλός πλοήγησης είναι τοποθετημένος αρκετά πίσω κάνοντας δύσκολη την πλοήγηση μέσω αυτού στην οθόνη.
Κάτω από την οθόνη βρίσκονται τα μοντέρνα κουμπιά ρύθμισης του Air Condition ενώ λίγο πιο κάτω βλέπουμε τους μοχλούς τύπου αεροπλάνου που είναι καθιερωμένα πλέον στα Mini. Ο μοχλός εκκίνησης είναι μεγαλύτερος και κόκκινος πράγμα που θυμίζει κουμπί εκτόξευσης πυραύλου, κάτι που αρμόζει εξαιρετικά στο JCW καθώς είναι πύραυλος στον δρόμο. Επίσης το πακέτο “Mini Excitement” προσφέρει μια πιο συναρπαστική εμπειρία ιδιαίτερα την νύχτα με ambient φωτισμό 12 χρωμάτων.
Η γενικότερη ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό είναι εξαιρετική, κάτι στο οποίο έχει βοηθήσει η BMW από τότε που εξαγόρασε την Mini. Το εσωτερικό είναι διαθέσιμο σε διχρωμίες, τα Sport καθίσματα είναι συνδυασμός υφάσματος με δέρμα αλλά και το τιμόνι είναι δερμάτινο. Όμως υπάρχουν ορισμένα μέρη που είναι σκληρά πλαστικά, κυρίως στο κάτω μέρος της πόρτας γύρω από το ηχείο, που αφήνουν μια ξινίλα όποτε τα κοιτάς και τα ακουμπάς.
Στο πίσω μέρος μην περιμένετε πολλούς χώρους. Στο JCW υπάρχουν δύο θέσεις για επιβάτες οι οποίοι μπορούν να “υποστούν” στην χειρότερη 3 ώρες ταξίδι λόγω του περιορισμένου χώρου. Ο χώρος αποσκευών θεωρείται κι’αυτός Mini (211 λίτρα) και για να αξιοποιηθεί πλήρως προτείνεται η χρήση σακιδίων και όχι σκληρών βαλιτσών.
Ωστόσο αυτό που με έχει απογοητεύσει με το εσωτερικό είναι οι εξαιρετικά μικροί χώροι αποθήκευσης. Το glovebox είναι μικρό, οι χώροι στους πόρτες δεν χωράνε καν ένα μικρό μπουκαλάκι ενώ ακόμα και τα cup holders είναι μικρά. Φαίνεται πως ο όρος Mini εφαρμόστηκε πλήρως για αυτά.
Εν κατακλείδι
Μπορεί το Mini Cooper John Cooper Works να κοστίζει περισσότερο από τους ανταγωνιστές του αλλά διαθέτει χαρακτήρα και οδηγική ευχαρίστηση, πολλές φορές ανώτερα από αυτούς. Οδηγικά το μόνο αυτοκίνητο που μπορεί να το ανταγωνιστεί είναι το Fiesta ST της Ford.
Όποιος μπορεί να διαθέσει τα €34.890 ( €36.918 με το αυτόματο κιβώτιο) που έχει ορίσει η Mini για την απόκτηση του Cooper John Cooper Works, είναι σίγουρο ότι θα απολαύσει κάθε χιλιόμετρο, το JCW παραμένει ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται στον απαιτητικό οδηγό.
Όλο το gallery μας
Ευχαριστούμε πολύ την BMW Papadopoulos
Review και Φωτογραφίες: Παναγιώτης Σαρίδης