Στη σειρά Μια Γνώμη Για έχουμε μιλήσει για κάποια στοιχεία, όχι πάντα και τόσο τεχνικά. Από εδώ και πέρα, θα αρχίσουμε να αναλύουμε το πιο τεχνικό κομμάτι. Έτσι, θα μπορούμε να σχηματίσουμε μια εικόνα για το τι κάνει ένα βιντεοπαιχνίδι ξεχωριστό και γιατί λέμε ένα παιχνίδι είναι καλύτερο ή πιο αξιομνημόνευτο από κάποιο άλλο. Ξεκινάμε λοιπόν με την πρωτοτυπία. Τι είναι ακριβώς αυτό, και τι κάνει ένα παιχνίδι πρωτότυπο;
Πρωτοτυπία
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, για να μπορούμε να βρισκόμαστε σε ένα κοινό σημείο. Για να κρίνουμε κάποια πρωτότυπα στοιχεία σε ένα παιχνίδι, συγκρίνουμε παιχνίδια ίδιου genre. Επομένως μπορούμε να συγκρίνουμε ένα Call of Duty και ένα Battlefield, αλλά όχι ένα Assassin’s Creed και ένα Zelda. Ξεκαθαρίζοντας αυτό, ένα παιχνίδι μπορούμε να πούμε πως είναι πρωτότυπο όταν έχει μια ειδοποιό διαφορά, κάτι που το ξεχωρίζει από τα άλλα. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι το ριζικό ή τεράστιο, σαν αυτό που θα αναλύσουμε στη συνέχεια, αλλά οτιδήποτε. Για παράδειγμα, το Battlefield πρωτοτυπεί, αφού σε σχέση με άλλα FPS παιχνίδια, έχει πιο ρεαλιστικά physics σφαιρών και όπλων. Το Projects CARS, έχει ανάμεσα σε άλλα, πολύ ρεαλιστικά ηχητικά.
Ας δούμε όμως και το παιχνίδι το οποίο αναφέρεται στον τίτλο, και τον λόγο βεβαίως για τον οποίο αναφέρεται στον τίτλο.
Quantum Break
Οι μικρές λεπτομέρειες που διαφέρουν από τίτλο σε τίτλο, βεβαίως παρέχουν μια διαφορετική εμπειρία. Μετά όμως από έναν μεγάλο όγκο παιχνιδιών, όπως Third Person Shooter, οι μικρές αυτές διάφορες χάνονται. Και εδώ έρχεται ένα παιχνίδι όπως το Quantum Break. Το Quantum Break είναι ένα ομολογουμένως ξεχασμένο παιχνίδι του 2016 από την Remedy Entertainment, με publisher την Microsoft. Το παιχνίδι πραγματεύεται το ταξίδι στο χρόνο και το time manipulation. Στον πυρήνα του όμως είναι ένα Third Person Shooter, με τις δυνάμεις του παίκτη να είναι ένα πρόσθετο στοιχείο. Βέβαια θα παρατηρήσει κανείς ότι το παιχνίδι έχει και άλλες ιδιαιτερότητες, όπως το ότι μέρος του είναι live-action show, στο οποίο δείχνει αυτά που θα ήταν πολύ βαρετό να τα δείξει μέσω game, ή απλά δεν θα μπορούσε καθώς δεν περιλαμβάνουν τον κεντρικό χαρακτήρα. Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι και εδώ το παιχνίδι πρωτοτυπεί, και δεν θα διαφωνούσαν πολλοί.
Call of Duty, Assassin’s Creed
Υπάρχουν βέβαια και οι φορές που η οποιαδήποτε πρωτοτυπία δεν λειτουργεί τελικά όπως αναμενόταν. Και αυτό συμβαίνει λόγω μιας ταυτότητας που έχει σχηματιστεί, συνήθως σε franchises. Πίσω στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, οι fans της σειράς Call of Duty δήλωναν αγανακτισμένοι. Αιτία ήταν η στάση της σειράς σε σκηνικά για χρόνια, με αφορμή το Ghosts. Όταν όμως η σειρά πρωτοτύπησε με το Advanced Warfare, το αποτέλεσμα ήταν μεν ωραίο, αλλά δεν ικανοποίησε το κοινό. Στη συνέχεια όμως, το Black Ops 3, και τελικά το Infinite Warfare, η πρωτοτυπία ήταν κάτι το οποίο οδήγησε στο trailer του δεύτερου να είναι από τα . Ανάλογη στροφή με όχι όμως τόσο καταστροφικά αποτελέσματα είχαμε στη σειρά Assassin’s Creed. Πολλοί λένε ότι αυτή η στροφή ήταν κακή, οι πωλήσεις όμως μαρτυρούν το αντίθετο.
Βέβαια, πρέπει να ξεχωρίζουμε τη πρωτοτυπία από τη μοναδικότητα, με την οποία θα ασχοληθούμε στο επόμενο άρθρο.
Τι άλλο θα θέλατε να δείτε στο Μια Γνώμη Για; Πείτε μας στα σχόλια από κάτω.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Karakin: Αυτό είναι το νέο map του PUBG, είναι διαθέσιμο στον test server