fbpx

Διπλασιασμός της τιμής των μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2025

Σε πολλές χώρες του κόσμου τα μικρά ή b-segment ή supermini αυτοκίνητα αρχίζουν να “πεθαίνουν” σιγά σιγά, με τα crossover να παίρνουν τα ηνία της οικονομικής αυτοκίνησης σε παγκόσμια κλίμακα. Σίγουρα σε μερικές χώρες, ιδιαίτερα της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα στην Ελλάδα, ακόμα αποτελούν τη νούμερο ένα επιλογή των περισσότερων υποψήφιων αγοραστών. Συνολικά το 2020 στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκαν 2,25 εκατομμύρια πωλήσεις μικρών αυτοκινήτων, αριθμός αρκετά ικανοποιητικός, ωστόσο χάνει συνεχώς έδαφος από τα μικρά crossover.

Επιπλέον, η γηραιά ήπειρος σχεδιάζει αυστηρά νέα πρότυπα εκπομπών. Οι κανονισμοί Euro 7 που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από το τέλος του 2025 δημιουργούν ένα ακόμη πρόβλημα για τα μοντέλα B-segment που τροφοδοτούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι θα γίνουν πιο ακριβά. Πολύ πιο ακριβά, στην πραγματικότητα.

Renault 5 EV Prototype

Ο Luca de Meo, αφεντικό της Renault, συζήτησε πρόσφατα με την Autocar πολλά διαφορετικά θέματα, από τη νέα ηλεκτρική στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας έως την κατάσταση στον τομέα των supermini. Το συμπέρασμα της συζήτησης είναι πως τα αυτοκίνητα αυτά είναι πολύ κοντά στο να είναι μη κερδοφόρα.

Ωστόσο, τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο. “Υπάρχει μία στάνταρ τιμή για την επικαιροποίηση, βάσει εκάστοτε κανονισμών εκπομπών, οποιασδήποτε μηχανής εσωτερικής καύσης”, είπε ο de Meo. “Χρειάζεται ένα φίλτρο σωματιδίων που περιέχει πλατίνα, ρόδιο και άλλα ακριβά υλικά, είτε πρόκειται για ένα Clio των 15.000 € είτε για μία Mercedes S-Class των 120.000 €. Σίγουρα, το φίλτρο μίας S-Class είναι λίγο μεγαλύτερο, αλλά είναι πολύ φθηνότερο ποσοστιαία και ο πελάτης μπορεί να το πληρώσει. Όπως καταλαβαίνετε αυτή η ποσοστιαία διανομή κόστους για τα μικρά αυτοκίνητα είναι πολύ διαφορετική”.

Renault Clio

Χωρίς να βαθαίνει περαιτέρω τη συζήτηση, ο de Meo ανάφερε πως με την εισήγηση των Euro 7 κανονισμών, οι τιμές των superminis με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί να φτάσουν μέχρι και σε διπλασιασμό. Ίσως, λοιπόν, το 2025 να αποτελέσει το τέλος μίας μεγάλης και πολύ πετυχημένης εποχής της αυτοκίνησης. Αγοραστές που επιθυμούν μικρά αυτοκίνητα θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις προτιμήσεις τους.

guest
0 ΣΧΟΛΙΑ
Feedbacks
Εμφάνισε όλα τα σχόλια
Eneba Many GEOs

READ MORE

FIND US ON

6,494FansLike
727FollowersFollow
298FollowersFollow
1,930SubscribersSubscribe