Οι ακραίες καιρικές συνθήκες έχουν γίνει πολύ συχνό φαινόμενο τελευταία. Κάθε τόσο, περιμένουμε μια μεγάλη κακοκαιρία, η καθεμία με το όνομά της μάλιστα, μη ξέροντας εάν θα φέρουν απλώς δυσκολίες ή θα επεκταθούν και σε καταστροφές. Επειδή λοιπόν οι κίνδυνοι αφορούν στο μεγαλύτερο μέρος τους, στους οδηγούς που βγαίνουν στους δρόμους, ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά βασικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε στις περιπτώσεις αυτές.

Πριν ξεκινήσουμε πρέπει να γνωρίζουμε τον καιρό που θα συναντήσουμε και την κατάσταση του οδικού δικτύου που θα κινούμαστε. Εάν ταξιδεύετε, είναι καλύτερο να έχετε μαζί σας αδιάβροχο, μπότες, φακό, κουβέρτα, νερό, κουτί πρώτων βοηθειών, σνακ και σφυρίχτρα. Σε κακές καιρικές συνθήκες, η ορατότητα μειώνεται σημαντικά. Επομένως, είναι καλύτερο να καθαρίσετε πρώτα τα τζάμια, μέσα και έξω. Οι υαλοκαθαριστήρες πρέπει επίσης να είναι σε καλή κατάσταση και να καθαρίζουν σωστά το παρμπρίζ.

οδήγηση σε ακραίες καιρικές συνθήκες

Στην απίθανη (όχι και τόσο) περίπτωση που κολλήσουμε στο χιόνι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ή μποτιλιαριστούμε επειδή ο δρόμος είναι κλειστός, θα πρέπει να κρατάμε τον κινητήρα σε λειτουργία για να μην κρυώνουμε. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει καύσιμο στη δεξαμενή, καθώς αυτό μπορεί να διαρκέσει ώρες. Ας μην ξεχνάμε συμβάντα όπως αυτό στη Virginia προ δύο εβδομάδων όπου κολλημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έμειναν από μπαταρία και οι επιβάτες περίμεναν σε παγετώδεις καταστάσεις.

Ας συνεχίσουμε όμως στο κομμάτι των ελαστικών. Σε δύσκολες οδηγικές συνθήκες, τα ελαστικά αναλαμβάνουν πολύ μεγαλύτερα και ακανόνιστα φορτία. Επομένως, θα πρέπει να έχουν τη σωστή πίεση που προτείνει ο κατασκευαστής, αλλά και να είναι σε καλή κατάσταση. Το ελάχιστο νόμιμο βάθος των αυλακώσεων στο πέλμα είναι 1,6 χιλιοστά, αλλά όταν ο συγκεκριμένος αριθμός είναι μικρότερος από 3 χιλιοστά, είναι καλύτερο να αντικαταστήσετε τα ελαστικά σας. Πάντα να φροντίζετε επίσης να έχετε μαζί σας αλυσίδες, και προσοχή, ελέγξτε το νούμερο ώστε να αντιστοιχεί στις διαστάσεις των τροχών σας.

οδήγηση σε ακραίες καιρικές συνθήκες

Εννοείται πως προτιμούμε να οδηγούμε την ημέρα όπου η ορατότητα είναι κατά τι καλύτερη, σε κάθε περίπτωση όμως, τα φώτα πορείας θα πρέπει να είναι μόνιμα αναμμένα. Σημαντικότατο επίσης είναι να κινούμαστε με χαμηλότερες ταχύτητες και να κρατάμε ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ των προπορευόμενων οχημάτων. Τα απότομα φρεναρίσματα σε τέτοιες συνθήκες, ακόμα και αν το αυτοκίνητό σας έχει ABS, πάντα ενέχουν κίνδυνο αποσταθεροποίησης του οχήματος.

Τέλος, θα πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα λιμνάζοντα νερά και σε καμία περίπτωση να μην προσπαθούμε να περάσουμε κάθετα από ρυάκια ή χειμάρρους, όσο μικρά και ακίνδυνα κι αν μας φαίνονται. Σε περίπτωση ανάγκης, επικοινωνούμε με το 100 (Ελληνική Αστυνομία), το 199 (Πυροσβεστική), το 166 (Ε.Κ.Α.Β.), ή τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112.

Διαβάστε επίσης – Αυτά είναι τα νέα μη πνευματικά ελαστικά της Hankook