Η αλήθεια είναι πως δεν είχαμε πολλές προσδοκίες όσον αφορά στις αποκαλύψεις προϊόντων από το συνέδριο της Toyota σχετικά με τη μελλοντική στρατηγική της για τις μπαταρίες, αλλά φαίνεται πως κάναμε μεγάλο λάθος. Ο επικεφαλής Akio Toyoda ανέβηκε στη σκηνή για να κάνει προεπισκόπηση τουλάχιστον 15 νέων EV που εκτείνονται στις περισσότερες κατηγορίες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των σπορ αυτοκινήτων που φέρουν σήματα Toyota και Lexus.

Ο κορυφαίος άνδρας της εταιρείας ξεκίνησε μιλώντας για το ήδη αποκαλυφθέν bZ4x προτού προχωρήσει σε ένα πλήρως ηλεκτρικό crossover που βρισκόταν ακριβώς δίπλα. Το προσωρινό όνομα “bZ Compact SUV” του οχήματος θα αλλάξει όταν έρθει η ώρα για την έκδοση παραγωγής, ωστόσο η οροφή τύπου κουπέ και η δίχρωμη εμφάνιση θα διατηρηθούν. Ο Toyoda το περιέγραψε ως ένα αυτοκίνητο με “όμορφη σιλουέτα που σε κάνει να θες να το κυκλοφορείς”. Μας δίνει την εντύπωση ενός μελλοντικού ηλεκτρικού C-HR.

Toyota Lexus New EVs

Το κόκκινο όχημα που βλέπετε είναι ένα αστικό crossover που διαθέτει εσωτερικό “σχεδιασμένο με γνώμονα την Ευρώπη και την Ιαπωνία”. Με εξαίρεση το bZ4X, όλα τα concept που παρουσιάστηκαν στη σκηνή είχαν τα παρμπρίζ και τα πλαϊνά τζάμια πλήρως βαμμένα, υποδηλώνοντας ότι η Toyota δεν ήταν έτοιμη να επιδείξει ακόμη τις καμπίνες της. Το ίδιο ισχύει και για το μεσαίου μεγέθους σεντάν που φέρει την ονομασία “bZ SDN” και χαρακτηρίζεται από τον αρχηγό της Toyota ως ιδανικό για ένα πρώτο αυτοκίνητο.

Έπειτα, υπάρχει το “bZ Large SUV“, αρκετά μεγάλο για να χωράει τρεις σειρές θέσεων. Αντίστοιχα, υπάρχει και ένα παρόμοιο SUV με το σήμα της Lexus. Θα τοποθετηθεί πάνω από το bZ4X και θα είναι το πέμπτο μέλος της νεοσύστατης οικογένειας αποκλειστικών ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota ως μέρος της σειράς Beyond Zero.

Toyota Lexus New EVs

Το συνέδριο συνεχίστηκε με μια προεπισκόπηση του Lexus RZ, μία πιο κομψή εναλλακτική του Toyota bZ4X και στη συνέχεια παρουσιάστηκε ένα πολύ πιο συναρπαστικό, σπορ αυτοκίνητο. Ένα διθέσιο κουπέ το οποίο στοχεύει να πετυχαίνει το 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα ενώ παράλληλα να έχει αρκετά μεγάλες μπαταρίες για αυτονομία 700 χιλιομέτρων. Είναι ενδιαφέρον ότι ο Toyoda είπε πως το αυτοκίνητο θα έχει μια “μυστική λεπτομέρεια” που βασίστηκε στην ανάπτυξη του ήδη εμβληματικού LFA.

Κατά τα άλλα, η Toyota προχώρησε σε προεπισκόπηση ενός πλήρως ηλεκτρικού pickup που μοιάζει για τον απόγονο του Tacoma, δίπλα στο οποίο φαίνεται να υπάρχει ένα σύγχρονο, ηλεκτρικό FJ Cruiser. Σε τελική ανάλυση, έχει ακόμη και την ίδια μπλε απόχρωση με το τετραγωνισμένο off-roader, για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι ονομάζεται “Compact Cruiser EV“.

Φτάνοντας στο τέλος της παρουσίασης, ο Toyoda έδειξα δύο αρκετά μικρά οχήματα, γνωστά ως Mid Box και Micro Box, τα οποία προορίζονται προφανώς για μετακινήσεις μέσα στη πόλη.

Σε σχετικές ειδήσεις, η Toyota και η Lexus στοχεύουν να επιτύχουν παγκόσμιες ετήσιες πωλήσεις 3,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων. Για να φτάσουν σε αυτό το σημείο, το δυναμικό ιαπωνικό δίδυμο θα παρουσιάσει 30 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας χάρη σε μια επένδυση 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Lexus, συγκεκριμένα, θα είναι πλήρως ηλεκτρική στην Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα έως το 2030.