Ο ηλεκτρισμός είναι το σίγουρο μέλλον τις αυτοκίνησης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο επενδύουν στην τεχνολογία ενώ δίνουν τολμηρές υποσχέσεις να μετατρέψουν ολόκληρη τη γκάμα τους σε EV. Κάποιοι μάλιστα ανακοίνωσαν προθεσμίες για τη μετάβαση. Ωστόσο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis, Carlos Tavares, η βιασύνη για την ηλεκτροκίνηση δεν προέρχεται από αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά από πολιτικούς, κάτι που θα μπορούσε να έχει κινδύνους.

Το Automotive News αναφέρει ότι ο Tavares ισχυρίζεται πως “η βαρβαρότητα (εννοώντας τη βιασύνη)” της απαγόρευσης της Ευρώπης το 2035 για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να δημιουργήσει “κοινωνικό κίνδυνο”. Η αυστηρή αυτή προθεσμία αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταμορφώσουν γρήγορα τα εργοστάσια και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους προκειμένου να ανταποκριθούν στους νέους κυβερνητικούς κανονισμούς.

Stellantis Alfa Romeo

Ο Tavares σημείωσε επίσης ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι μείωσης των εκπομπών άνθρακα που είναι φθηνότεροι και ταχύτεροι από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Ένα EV θα χρειαστεί να διανύσει 70.000 χιλιόμετρα για να αρχίσει να αντισταθμίζει το αποτύπωμα άνθρακα του. Τα ελαφρά υβριδικά οχήματα θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα ενώ θα είναι φθηνότερα για τόσο για τους πελάτες όσον αφορά στην αγορά τους όσο και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όσον αφορά την κατασκευή και μαζική παραγωγή τους.

Η Stellantis ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα επενδύσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια σε ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025, με τις 14 μάρκες του χαρτοφυλακίου της να σχεδιάζουν να προσφέρουν πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Το σχέδιο ηλεκτροκίνησης της εταιρείας περιλάμβανε την εισαγωγή 20 ηλεκτροκίνητων πινακίδων μέχρι το τέλος του 2023, με ορισμένες μάρκες, όπως η Alfa Romeo και η Lancia, να γίνονται αμιγώς ηλεκτροκίνητες από το 2027.

Stellantis Lancia Delta EV

Αναλυτικότερα τα σχέδια και τις προσπάθειες ηλεκτροδότησης της εταιρείας θα τα δούμε την 1η Μαρτίου, όταν η Stellantis θα ανακοινώσει ένα νέο μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο. Ο όμιλος μπορεί να δίνει τολμηρές υποσχέσεις, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά η μετάβαση δεν θα είναι εύκολη καθώς θα ακολουθούν τους κυβερνητικούς κανονισμούς και θα αναπτύσσουν νέες τεχνολογίες πρόωσης.