Η Renault αποκάλυψε ένα νέο διθέσιο όχημα αστικής χρήσης, σχεδιασμένο με το όνομα EZ1-Prototype, το οποίο αποτελεί, ίσως, την συνέχεια του Twizy και αποτελεί το πρώτο μοντέλο υπό τη νέα στρατηγική επέκτασης της ηλεκτροκίνησης της Renault, που η ίδια ονομάζει Mobilize.

Η επιχείρηση Mobilize προορίζεται να οδηγήσει τις προσπάθειες της Renault να εισέλθει σε νέες υπηρεσίες αυτοκίνησης, ενέργειας και δεδομένων και η οποία αναμένεται να γίνεται ολοένα και πιο κερδοφόρα τα επόμενα χρόνια. Θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη τόσο υλικού, με μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων οχημάτων, όσο λογισμικού και υπηρεσιών, όπως προγράμματα φόρτισης αυτοκινήτου, συνδρομών και χρηματοδότησης.

Renault EZ-1 Prototype

Υπό την Mobilize, λοιπόν, αναπτύσσονται τέσσερα ειδικά σχεδιασμένα οχήματα που θα επικεντρωθούν στην ενοικίαση και κοινή χρήση διαδρομών. Το EZ-1 Prototype είναι το πρώτο όχημα αυτής της νέας πολιτικής, σύμφωνα με την οποία οι χρήστες θα μπορoύν να νοικιάζουν το όχημα ανά ώρα ή απόσταση για συγκεκριμένες διαδρομές μέσα στον αστικό κύκλο.

Πρόκειται για ένα αρκετά ελαφρύ αυτοκίνητο με μήκος 2,3 μέτρα, που είναι κατασκευασμένο από 50% ανακυκλωμένα υλικά, με γυάλινες πόρτες για ενίσχυση της ορατότητας. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα παράτασης της αυτονομίας του, καθώς οι μπαταρίες μπορούν να αλλάξουν επί τόπου από το χρήστη. H Renault λέει, επίσης, ότι το 95% των ανταλλακτικών του EZ-1 μπορεί να ανακυκλωθεί στο τέλος της διάρκειας ζωής του οχήματος. Το αυτοκίνητο θα συνδέεται με smartphone, ώστε να επιτρέπεται η σύνδεση χωρίς κλειδί. Μέσα από την εφαρμογή του κινητού επίσης θα ολοκληρώνεται η ενοικίαση και θα πραγματοποιείται η πληρωμή της διαδρομής.

Renault EZ-1 Prototype

Πέρα από το EZ-1 Prototype, η Mobilize θα αναπτύξει, επίσης, συστήματα διαχείρισης μπαταριών, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός οικοσυστήματος έξυπνων λύσεων φόρτισης, σχεδιασμένων για την ενίσχυση της απορρόφησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε αυτές τις λύσεις περιλαμβάνεται ένα πάσο χρέωσης για τους πελάτες που θα δίνει την δυνατότητα διαχείρισης διαδρομών και πληρωμών σε όλη την Ευρώπη.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Renault ποντάρει στην αγορά ανταλλαγής οδηγών και κινητικότητας τα τελευταία χρόνια. Υποστηρίζει ήδη τέτοια κοινά συστήματα μετακινήσεων σε ευρωπαϊκές πόλεις με το Twingo και το Zoe EV, ενώ έχει ως πλάνο, το επερχόμενο Dacia Spring EV να χρησιμοποιηθεί και αυτό στο πρόγραμμα ανταλλαγής οδηγών.