Με την δημοτικότητα των SUV να αυξάνεται κορυφαία τα τελευταία χρόνια, η BMW πρέπει αναγκαστικά να τελειοποιήσει την X3 καθώς ο ανταγωνισμός είναι αρκετά ισχυρός. Από την μία έχει το Audi Q5 ή την Mercedes GLC και από την άλλη ξεπροβάλλουν τα ανώτερα σε τιμή Porsche Macan και Range Rover Sport. Αφού δοκιμάσαμε την νέα BMW X3 2020 για ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο μπορούμε να πούμε πως η BMW τα κατάφερε επιτυχώς.

Οδήγηση

BMW X3

Ξεκινώντας με τις επιδόσεις, θα περίμενε κανείς ότι ο 2λιτρος κινητήρας της 2.0D θα είχε δυσκολία να κινήσει το μεγάλο για την κατηγορία του αμάξωμα της X3. Οδηγώντας την όμως, εκπλήσσει ευχάριστα. Το αυτοκίνητο είναι γρήγορο, επιταχύνει πολύ εύκολα και μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες πολύ υψηλότερες από αυτές που θα χρειαστεί ο οδηγός της στην καθημερινή χρήση. Πολύ ικανοποιητική και η κατανάλωση του ντίζελ κινητήρα. Ελάχιστα χρόνια πριν κανείς δεν θα πίστευε ότι ένα τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με κάτω από 9 λίτρα/100 χλμ κατανάλωση και μάλιστα σε απαιτητικές συνθήκες. Όσοι ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή μπορούν να είναι ήσυχοι, αφού η BMW συνεισφέρει τα μέγιστα στην μείωση των ρύπων.

Ας προχωρήσουμε όμως στο με διαφορά ισχυρότερο σημείο της X3, την οδική της συμπεριφορά. Ο τρόπος που στρίβει, φρενάρει και δεν παίρνει κλίσεις στον εγκάρσιο και διαμήκη άξονά της, ειδικά με τον M Pack εξοπλισμό, αποτελεί θέμα για σεμινάριο σε φοιτητές του χώρου. Μπορεί να μην έχει την άνεση ενός saloon, ωστόσο απορροφά τους κραδασμούς και ελίσσεται στους δρόμους πολύ πιο ικανά από άλλα οικογενειακά SUVs. Όσον αφορά στο xDrive, από την αρχή με εξέπληξε θετικά και μου φάνηκε πως κάποιες φορές είναι πιο αποτελεσματικό σε δύσκολες εντός δρόμου διαδρομές από εφαρμογές άλλων κατασκευαστών με τετρακίνηση on demand.

Η προσθήκη στην κεντρική οθόνη της επιλογής “κατάσταση xDrive” μου έλυσε πολλές απορίες. Να βλέπεις το σύστημα να διαβάζει διαρκώς τις παραμέτρους του δρόμου και αναλόγως να εμπλέκει ανεπαίσθητα και τον μπροστά άξονα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον. Το ground clearance των 20 εκατοστών της X3 μαζί με την πισωκίνητη αρχιτεκτονική του xDrive, της προσδίδει γωνία προσέγγισης 26 μοιρών, ράμπας 19 μοιρών και φυγής 23 μοιρών καθιστώντας την απόλυτα ικανή σε off-road καταστάσεις.

Το εσωτερικό

BMW X3

Στο εσωτερικό της τώρα, η εργονομία είναι αυτό που σε κερδίζει. Χώροι για αντικείμενα παντού και χειριστήρια εκεί που πρέπει με ευκρινή σύμβολα για το ποια ακριβώς λειτουργία κάνουν. Ποιότητα που ξεπερνά κάθε προσδοκία και σχεδίαση που δεν κουράζει. Ασφαλώς, ούτε τα ψηφιακά όργανα να είναι “φλύαρα” με το μέγεθος τους όπως σε άλλων κατασκευαστών.

Η κεντρική οθόνη είναι πανεύκολη στην λειτουργία της και εύκολα εξοικειώνεσαι με το σύστημα iDrive της BMW. Η κεντρική οθόνη του έχει μέγεθος 10.1 ιντσών υψηλής ανάλυσης. Από πληροφορίες του οχήματος έχει μεγάλη ποικιλία, όπως οι πιέσεις των λάστιχων και οι θερμοκρασίες των λαδιών, διάγραμμα κατανομής ενέργειας στο όχημα, την κατάσταση “xDrive” που αναφέραμε πιο πάνω καθώς και “Σπορ οθόνη” που δείχνει σε ζωντανό χρόνο πόση δύναμη και ροπή χρησιμοποιεί το όχημα.

Το iDrive σου επιτρέπει να συνδέσεις το κινητό σου με το όχημα μέσω Bluetooth, USB και υπάρχει υποστήριξη μονάχα για Apple CarPlay. Για τους χρήστες του Android υπάρχει η εφαρμογή “BMW Connected” η οποία επιτρέπει τον συγχρονισμό ορισμένων εφαρμογών όπως το Spotify και το Waze με το iDrive. Το σύστημα πλοήγησης της BMW έρχεται ως στάνταρ σε όλα τα X3 και είναι ένα από τα καλύτερα στην αγορά χωρίς καμία έλλειψη στην χώρα μας.

Η BMW προσφέρει αρκετά ακόμη extra για το εσωτερικό όπως το Technology Package, Comfort Package, Electronic Damper Control, ηλιοροφή και άλλα, ωστόσο όντας BMW πάντα αυτά θα είναι κάπως τσιμπημένα και θα ανεβάζουν το κόστος του οχήματος.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλά κάτι που αρμόζει σε ένα σωστό SUV που δεν προσπαθεί να αντιγράψει τα coupe. Το δικό μας δοκιμαστικό όχημα διέθετε και heads-up display κάνοντας την οδήγηση ακόμα πιο ευχάριστη.

Ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον έξτρα που είναι διαθέσιμο στην X3 και είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε είναι το ψηφιακό κλειδί της. Μέσω αυτού μπορείς να ελέγξεις την κατάσταση του αυτοκινήτου, να δεις πόσα χιλιόμετρα θα βγάλει ακόμα με την βενζίνη αλλά και να ενεργοποιήσετε το Air Condition του.

Ωστόσο δύο σημεία που πρέπει να αναφερθούν είναι πως πρέπει απαραίτητα να γίνει διαθέσιμη σύντομα η αναβάθμιση του λειτουργικού, αυτή που επιτρέπει και φωνητικές εντολές. Καθώς και λίγο πιο μοντέρνα εμφάνιση στα χειριστήρια του κλιματισμού τα οποία θυμίζουν κάπως τον σχεδιασμό στις αρχές του 2000. Κλείνοντας, οι χώροι που έχουν οι επιβάτες στην διάθεσή τους είναι επαρκέστατοι ακόμα και για ψηλούς ανθρώπους. Όπως επίσης και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ είναι επαρκέστατο για ταξίδι 4μελούς οικογένειας.

Εν κατακλείδι

Συνοπτικά η X3 αποτελεί ιδανική λύση αν ταξιδεύεις συχνά εκτός πόλης και όλες τις εποχές του χρόνου. Θα σε πάει παντού με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία και αν θες μπορείς και να διασκεδάσεις μαζί της εντός και εκτός δρόμου, συνδυασμός που ελάχιστοι πετυχαίνουν. Ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα αυτήν την στιγμή στην αγορά της κατηγορίας του και η BMW μπορεί να περηφανεύεται για αυτή με κάθε δίκιο.

Ευχαριστούμε πολύ την BMW Παπαδόπουλος για την παραχώρηση του αυτοκινήτου.

Όλο το gallery μας

Review και φωτογραφίες: Παναγιώτης Σαρίδης