Ένα review του Ιάσωνα Λαδόπουλου γνωστός και ως “Cargouras”

Instagram
Facebook 

Η τελευταία φορά που το Mazda 3 είχε Turbo κινητήρα κάτω από το καπό ήταν από το  Mazdaspeed 3 του οποίου η παραγωγή σταμάτησε το 2013. Ήταν ένα δυνατό, θορυβώδες και απρόβλεπτο hothatch που προσέφερε ατελείωτη διασκέδαση. Το νέο Mazda 3 Turbo επιστρέφει με έναν 2,5άρι υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 250 αλόγων, τετρακίνηση και ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με “αυτάκια” στο τιμόνι.

Δείτε το αναλυτικό video review:

Το υπερτροφοδοτούμενο Mazda 3 Turbo αποτελεί μια πιο ολοκληρωμένο λύση που μπορεί να κοντράρει τα οδηγικά τα “entry level” Audi A3, Mercedes-Benz A-Class και BMW 2 Series. Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να χαρακτηριστεί ως gran tourer δηλαδή για ευχάριστα ταξίδια σε εθνική οδό και σε αυτό βοηθάει αρκετά το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Είναι αρκετά ομαλό στις αλλαγές, καλορυθμισμένο έτσι ώστε να κάνει το ταξίδι ακόμα πιο ευχάριστο. Η κατανάλωση (μεικτή στα 9.5L/100km) είναι λίγο πάνω από τα φυσιολογικά επίπεδα των turbo κινητήρων, αν και ένα κιβώτιο με πιο πολλές ταχύτητες θα την μείωνε.

Η ανάρτηση είναι μαλακή ώστε να απορροφάει τις ανωμαλίες του δρόμου ώστε σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση στην καμπίνα καθιστούν την οδήγηση στην εθνική οδό πραγματικά ευχάριστη. Η τετρακίνηση είναι αρκετά καλή, διαβάζει τις κλίσεις για να ανακατανείμει την ροπή και να μειώσει την υποστροφή όσο ανεβαίνουν οι στροφές στον turbo κινητήρα αποτυπώνοντας τους 250 ίππους του κινητήρα στον δρόμο με πολιτισμένο τρόπο.

Πηγαίνοντας στο εσωτερικό παρατηρούμε ένα πολύ όμορφο σχεδιασμό, με ποιοτικά υλικά στην μεγαλύτερη πλειοψηφία και τα σκληρά πλαστικά κάνουν την εμφάνιση τους μόνο εκεί που είναι αναγκαίο. Ο χώρος πίσω είναι ικανοποιητικός για τα κεφάλια ενώ για τα γόνατα είναι κάπως στενά. Ο αποθηκευτικός χώρο είναι μεγέθους 374 λίτρων και συνολικά οι χώροι του Mazda3 το καθιστούν ως ένα πρακτικό και άνετο αμάξι, ιδανικότατο για μια οικογένεια.

Η τεχνολογία στο εσωτερικό δεν σου κεντρίζει το ενδιαφέρον ωστόσο το σύστημα ψυχαγωγίας υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto καλύπτοντας έτσι τις βασικές ανάγκες.

Οδηγικά πλέον το Mazda3 δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους Γερμανικούς ανταγωνιστές του και η Turbo έκδοση ήταν αυτό που έλειπε για να επιτευχθεί αυτό. Ο premium σκοπός του είναι ξεκάθαρος και δεν αποτελεί λύσει για αυτούς που έψαχναν ένα Mazda ακόμα υψηλότερων επιδόσεων.

Δυστυχώς η Turbo έκδοση δεν διατίθεται στην Ελλάδα, αντ’αυτού στην χώρα μας έρχεται η ατμοσφαιρική έκδοση με τον 2λιτρο κινητήρα και την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς από τα 27.640€