Ο αγώνας ενάντια στην παραπληροφόρηση που όλοι οι τεχνολογικοί γίγαντες δίνουν μαίνεται, αλλά αυτή τη φορά, το Facebook πάει τα πράγματα ένα βήμα πιο πέρα. Το Bloomberg αναφέρει ότι η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχει καταθέσει αγωγή εναντίον ενός ατόμου το οποίο υποτίθεται ότι ήταν πίσω από ένα παραπλανητικό σύστημα διαφημίσεων που έτρεχε στην πλατφόρμα.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, ο κατηγορούμενος ο οποίος είναι Ινδός πολίτης με την επωνυμία Basant Gajjar, που κατοικεί στην Ταϊλάνδη, δημιούργησε μια εταιρεία για τη λειτουργία παραπλανητικής διαφήμισης.

Ο κατηγορούμενος έχει αναπτύξει ένα λογισμικό “LeadCloak” που σχεδιάστηκε για να παρακάμπτει τα συστήματα αυτόματου έλεγχου σε πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram. Οι διαφημίσεις αυτές δεν ήταν οι “κλασικές” που περιλαμβάνουν όλων των τύπων ψευδών προσφορών για χάπια διατροφής και επενδυτικές απάτες.

Σε αυτή την περίπτωση, οι διαφημίσεις αφορούσαν χαλύβδινα κουτάλια, αλλά όταν κάποιο έκανε κλικ, οδηγούνταν σε ένα ψεύτικο ειδησεογραφικό άρθρο, ζητώντας bitcoins για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Επιπλέον, ο Gajjar προσέφερε την παραπλανητική υπηρεσία διαφημίσεων σε άλλους πελάτες με μηνιαία συνδρομή που φέρεται να κυμαίνεται από $399 έως $1.999.

Το Facebook έχει καταθέσει αγωγή ενώπιον του δικαστηρίου της Καλιφόρνια, ζητώντας αποζημίωση και ζητώντας μόνιμο μπλοκ των υπηρεσιών του LeadCloak. Επιπλέον, η παραπλανητική υπηρεσία διαφημίσεων φέρεται ότι στόχευε επίσης στο Google, στην καναδική εταιρεία Shopify και στο WordPress.