Τρία χρόνια πέρασαν περίπου, από την τελευταία κυκλοφορία του Franchise, και η μεγάλη στιγμή που περίμεναν όλοι οι Old School και μη του είδους, επιτέλους έφτασε. To Monster Hunter, δεν έχει δει ριζικές αλλαγές από την κυκλοφορία του World, ωστόσο, πολλοί από τους μηχανισμούς έχουν ενσωματωθεί με εμφανής βελτίωση στο νέο Monster Hunter Rise.

Στον νέο τίτλο της Capcom, θα μπείτε στα παπούτσια ενός νέου Hunter, που βρίσκεται σε ένα μικρό χωριό ονόματι Kamura. Χτισμένο με θέμα την παραδοσιακή ιαπωνική αρχιτεκτονική και τον πολιτισμό της, το Kamura, αποτελεί μία μικρή περιοχή όπου θα βρείτε εξαιρετικούς χαρακτήρες, τα απαραίτητα υλικά για ένα σκληρό κυνήγι τεράτων, και φυσικά, πολλές γάτες.

 To χωριό αυτό, υπήρξε στόχος ενός φαινομένου δεδομένο στον κόσμο των τεράτων, γνωστό ως “The Rampage”. Κατά τη διάρκεια του φαινομένου αυτού, τα τέρατα εμφανίζουν μια νέα επιθετική συμπεριφορά, με αποτέλεσμα να επιτεθούν στο χωριό.

Η ιστορία αποτελεί κατά τη γνώμη μου, ένα από τα βασικότερα στοιχεία του παιχνιδιού, κάτι που συνέβει και στο Monster Hunter World. Παρόλα αυτά, στον νέο τίτλο, οι δημιουργοί κατάφεραν με επιτυχία και επικεντρώθηκαν περισσότερο στο lore των χαρακτήρων, παρά σε μεμονωμένα γεγονότα. Η ιστορία χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη, το χωριό και το Hub, όπου προτείνω να ξεκινήσετε και να τελειώσετε πρώτα την ιστορία του χωριού, καθώς συνδέεται πολύ όμορφα με την ιστορία του Hub. Παρόλα αυτά, δεν είναι υποχρεωτικό.

QUESTS

Όπως και με την ιστορία, τα quests του παιχνιδιού, χωρίζονται επίσης σε Quests χωριού και Hub Quests. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση, η διαφορά είναι πολύ πιο σημαντική. Για όσους δεν έχουν παίξει κάποια από τα προηγούμενα Monster Hunter, τα quests χωρίζονται σε singleplayer και multiplayer. Αυτό συμβαίνει κυρίως για να ενθαρρύνει τον παίκτη να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις μόνος του, καθώς και αν θελήσει, μπορεί να προχωρήσει στην ιστορία όσο εκείνος επιθυμεί, χωρίς κάποιος από τους φίλους του να χάσει τη συνέχεια.

Για αρχάριους, οι πρώτες αποστολές του χωριού στο singleplayer, είναι γενικά αρκετά εύκολες. Συγκεκριμένα, σε σύγκριση με το Monster Hunter World, όπου μερικά τέρατα, χρειάζονταν υπερβολικά πολύ χρόνο για να σκοτωθούν, ειδικά αν δεν είχατε την κατάλληλη εμπειρία. Αυτό το μέρος του παιχνιδιού είναι ζωτικής σημασίας για την προσέλκυση νέων παικτών, μιας και οι παίκτες δεν θα τιμωρούνται σε μεγάλο βαθμό για πράγματα που δεν γνωρίζουν ακόμη.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Μία ακόμη σημαντική αλλαγή που αξίζει να σημειωθεί στον νέο τίτλο, είναι το “Quest Tracker”. Αν κοιτάξετε στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, οι παίκτες έπρεπε οι ίδιοι να καταλάβουν ποιες αποστολές είναι μέρος της βασικής ιστορίας, και ποιες είναι δευτερεύουσες. Πλέον, στο Monster Hunter Rise, με την προσθήκη του “Quest Tracker”, μπορείτε εύκολα να ξεχωρίσετε ποιες αποστολές αποτελούν κομμάτι της βασικής ιστορίας και ποιες όχι. Ιδιαίτερα σημαντική προσθήκη κατά τη γνώμη μου, αφού σημαίνει ότι θα μπορείτε να εστιάσετε στις αποστολές όπου διαλέγετε εσείς, μιας και ο χάρτης είναι τεράστιος, χωρίς να χρειαστεί να χάνετε χρόνο σε «κυνήγι» που πιστεύετε ότι αποτελεί μέρος της βασικής ιστορίας.

Εξίσου μία, ευχάριστη αλλαγή που έφερε ο νέος τίτλος, αφορά τα Quests του χωριού. Καθώς τα ολοκληρώνετε, ενδέχεται να λαμβάνετε περιστασιακά ένα “Special License Test”, το οποίο είναι ένα μοναδικό quest, που σας επιτρέπει να αυξήσετε το Hunter Rank σας κατά 1, επιτρέποντάς σας να αναλαμβάνετε πιο σκληρά «κυνήγια» στο Gathering Hub. Αυτό πιστεύω, είναι ένα σημάδι που δείχνει το πόσο σέβονται οι σχεδιαστές τον παίκτη και τις ώρες που περνάει στο παιχνίδι, από τη στιγμή που δίνουν τη δυνατότητα, να παραλειφθεί η πλειονότητα των Low Rank κυνηγιών και να περάσουν το συντομότερο δυνατό στα High Rank.

Στο Monster Hunter Rise, το High Rank, είναι αρκετά διαφορετικό. Δίνεται μεγάλη έμφαση στο νέο game mode “The Rampage”, ένα mode που αποτελεί νέα, αποκλειστική προσθήκη στο τίτλο. Γενικότερα, μιλάμε για ένα εξαιρετικά δύσκολο mode, όπου συνήθως στα quests, θα έρχεστε αντιμέτωποι με δύο ή τρείς ορδές, με καθεμία από αυτές, να περιέχει ένα Apex Monster. Σε περίπτωση που κάποιος παίζει solo, σίγουρα είναι αρκετά πιο δύσκολο και ίσως λίγο πιο βαρετό. Με μία ομάδα ωστόσο, σίγουρα αποτελεί μια αξιόλογη πρόκληση.

WIREBUG KAI MOUNT

Ένα σημείο τώρα, που σημειώθηκε κριτική από μία μεγάλη ομάδα ατόμων, είναι ότι μπορεί να νιώθετε τον χειρισμό, στην αρχή κυρίως, λίγο αργό και αδέξιο. Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι το Monster Hunter Rise, είναι από αυτά τα παιχνίδια που αν σου κάνει το click, το gameplay ξαφνικά γίνεται smooth και αποτελεί ευχαρίστηση. Εδώ είναι που έρχεται και το “Wirebug”, όπου με την προσθήκη του, προσφέρει στον παίκτη επιπλέον ευελιξία και παραπάνω δυνατότητες για ένα πιο επιθετικό gameplay. Προσωπικά, η αγαπημένη μου προσθήκη, μιας και πρόσθετα των παραπάνω, μπορείτε να επανέρχεστε άμεσα στη μάχη αν σας έχει ρίξει στο έδαφος ένα τέρας. Με απλά λόγια, κάνει τις μάχες πολύ πιο ευχάριστες και συναρπαστικές.

Επίσης μία αλλαγή, έγινε όσον αφορά το Mounting. Για όσους δεν γνωρίζουν, το mounting είναι σχετικά ένα νέο χαρακτηριστικό, το οποίο ξεκίνησε σίγουρα όχι τέλεια, με το Monster Hunter 4. Στο Monster Hunter World, σίγουρα υπήρξαν κάποιες βελτιώσεις, αλλά με τον ερχομό του “Wyvern Riding” άλλαξε εντελώς. Ο μηχανισμός αυτός, ενεργοποιείται όταν ένα τέρας δεχτεί μία συγκεκριμένη ποσότητα από damage ή όταν ένα άλλο τέρας μπει στη μάχη, και ξεκινήσουν να μάχονται μεταξύ τους. Με αυτό το τρόπο, θα σας δίνεται η δυνατότητα να καβαλήσετε ένα τέρας, να το ελέγχετε, να κάνετε επίθεση με αυτό σε άλλα, καθώς και να χτυπήσετε το τέρας σε ένα τοίχο για να το κάνετε knock. Ύστερα από αρκετές ώρες στο παιχνίδι, πιστεύω ότι πρόκειται για μία θετική αλλαγή.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ INFO

Η τελευταία σημαντική αλλαγή, που κάνει το παιχνίδι πολύ πιο προσιτό και ευχάριστο, έχει να κάνει με το Info των τεράτων και άλλες γενικότερα απαραίτητες πληροφορίες. Στο Monster Hunter World για παράδειγμα, υπήρχε ένα «ημερολόγιο» όπου καταγράφονταν όλες οι σχετικές πληροφορίες. Το αρνητικό με αυτό όμως, ήταν ότι κάθε πληροφορία για κάθε τέρας, ξεκλειδωνόταν σταδιακά και συχνά απαιτούσε από τον παίκτη να το κυνηγήσει αρκετές φορές, για να πάρει όλες τις πληροφορίες που χρειαζόταν. Κάτι που ίσχυε επίσης, για τα materials και τα rewards.

Στο Monster Hunter Rise, αφού κυνηγήσετε το τέρας μία φορά, θα έχετε τη δυνατότητα να δείτε όλες τις φυσικές και στοιχειώδεις δυνάμεις και αδυναμίες, καθώς και τα drop rates για κάθε material που θα λαμβάνεται από αυτό. Επιπλέον, θα λαμβάνετε έξτρα rewards για την αιχμαλώτιση τεράτων, αντί να τα σκοτώνετε.

Πρόσθετα με τα υπόλοιπα, οι παίκτες δεν είναι πια υποχρεωμένοι να δοκιμάζουν και να βρίσκουν τυχαία υλικά στην φύση για να ξεκλειδώσουν περισσότερες επιλογές φαγητού, και το να φτάσετε το health και το stamina σας στο 50/50, αποτελεί ένα πολύ εύκολο task.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ

Η Capcom, κατάφερε και ενσωμάτωσε με μεγάλη επιτυχία την ομαλότητα του κόσμου, σε συνδυασμό με αρκετές νέες προσθήκες και αναβαθμίσεις, χωρίς να αφήσει καμία παράταιρη απώλεια. Το fast paced gameplay δηλώνει παρόν και δραστικά ανανεωμένο, τα γραφικά δείχνουν πιο ζωντανά από ποτέ, και συνολικά, προσφέρει μια μοναδική εμπειρία όπου μπορούν να απολαύσουν τόσο οι βετεράνοι της σειράς, όσο και οι καινούργιοι παίκτες, ο καθένας με το δικό του μοναδικό τρόπο.