fbpx

FIFA 22 – PC REVIEW

Έχοντας παίξει FIFA ξανά και ξανά όλα αυτά τα χρόνια, είναι δύσκολο να εντοπίσει κανείς gamers που περιμένουν κάτι τόσο διαφορετικό από ένα νέο παιχνίδι FIFA. Ασφαλώς, το FIFA 22 δεν ξεφεύγει από αυτόν τον φαύλο κύκλο που ακολουθεί την δημοφιλή σειρά ποδοσφαίρου, ωστόσο σίγουρα έχει να προσφέρει ορισμένα νέα στοιχεία.

Ανοίγοντας για πρώτη φορά το FIFA 22, μπορώ να πω πως εντάχθηκα άμεσα σε ένα οικείο περιβάλλον. Μενού που δεν διαφέρει από όλους τους προκατόχους του, γραφικά που έχουμε συνηθίσει και γενικά σκηνές που έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια. Ξεκινώντας τα πρώτα παιχνίδια ωστόσο, άρχισαν να “ξεπετάγονται” και οι πρώτες διαφορές από τα παλαιότερα ποδοσφαιράκια. Καταρχάς, ας απομυθοποιήσουμε από τώρα την σύγκριση που υπάρχει, ή μάλλον καλύτερα υπήρχε, μεταξύ του FIFA και του PES. Τα τελευταία χρόνια, το παιχνίδι της EA έχει φύγει τόσο μπροστά που όχι απλά δεν κοιτάει πίσω του, αλλά οριακά υφίσταται ανταγωνισμός.

FIFA 22

Ξεκινώντας τα παιχνίδια λοιπόν, η πρώτη μου εντύπωση στάθηκε κυρίως στον ρυθμό του παιχνιδιού και στις κινήσεις τόσο των παιχτών, όσο και της μπάλας στον αγωνιστικό χώρο. Φαίνεται πως η EA έχει εφαρμόσει ένα νέο μοτίβο κινήσεων, που είναι αισθητά πιο “βαριές” και πιο γήινες, κάνοντας τους παίχτες να φαντάζουν πραγματικοί άνθρωποι και όχι 3D models που κουνιούνται ακατάστατα στον χώρο. Σε αυτό βέβαια, βοηθάει η νέα HyperMotion λειτουργία που φέρει το παιχνίδι. Σύμφωνα με αυτή, οι κινήσεις των παιχτών είναι πρακτικά “καταγεγραμμένες” κινήσεις των ποδοσφαιριστών σε πραγματικό χρόνο, αφού η EA χρησιμοποίησε την τεχνική body motion capturing σε αγώνες 11×11 και κατέγραψε τις πραγματικές κινήσεις, υπό πραγματικές συνθήκες αγώνα. Έτσι, με το σύστημα αυτό, δεν έχουμε τυποποιημένα animations όπως όλα αυτά τα χρόνια, αλλά κινήσεις που βασίζονται πάνω σε πραγματικές, ανθρώπινες κινήσεις και αποτυπώνονται ίσως με τον καλύτερο δυνατό τρόπο που έχουμε δει ως τώρα σε παιχνίδι FIFA.

Πέρα από τους παίχτες όμως, αντίστοιχα πιο “βαριά” μου φάνηκε και η κίνηση της μπάλας. Γενικά, σε όλα αυτά τα χρόνια τα ποδοσφαιράκια, είμαι ο gamer που πάντα ήθελα γρήγορο ρυθμό, απότομες εναλλαγές, πάσες εδώ και εκεί και ανοίγματα στις άμυνες. Το FIFA 22 δεν πάει τόσο με τα δικά μου νερά, ωστόσο για κάποιον περίεργο λόγο κατάφερε να με κρατήσει αφοσιωμένο στο gameplay του, παρά τον πιο αργό ρυθμό του.

Πέρα από την HyperMotion τεχνολογία όμως, έχουμε και αισθητά βελτιωμένο AI σύστημα, ενώ μάλιστα είναι ιδιαίτερα εμφανές στις άμυνες και στους τερματοφύλακες. Τόσο εμφανές, που αναγκάστηκα να ψάξω στο Google τον τερματοφύλακα της West Ham επειδή ήμουν εντυπωσιασμένος από τις τρομερές επεμβάσεις που έκανε. Το νέο AI σύστημα της EA, φαίνεται αρκετά ενισχυμένο και πλέον είναι δύσκολο να το ξεγελάσει έτσι απλά ο χρήστης. Θα χρειαστούν αρκετές ώρες για να “ξετρίψει” κάποιος και να μπορέσει να “σπάσει” τις αντίπαλες άμυνες, ενώ χρειάζεται όλη την ώρα να έχεις το σωστό timing για τις πάσες και τα σουτ σου, μιας και οι αντίπαλοι αμυντικοί δεν χάνουν ευκαιρία στο να σου κόψουν την ροή του παιχνιδιού σου. Οι τερματοφύλακες από την άλλη, ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία του FIFA, αντιδρούν σαν κανονικοί τερματοφύλακες, με αντανακλαστικά και γνώση του χώρου τους, ενώ σίγουρα το δυνατό τους σημείο είναι οι καίριες επεμβάσεις τους.

FIFA 22

Στα των modes, όπως έχουμε συνηθίσει άλλωστε τα τελευταία χρόνια, το FIFA 22 προσφέρει λίγο πολύ τα ίδια με τους προηγούμενους τίτλους του ονόματος. Έχουμε το Career Mode, το λατρευτό/μισητό Ultimate Team καθώς και το “νέο” Volta Football και άλλα.

FIFA 22

 

Στο Career Mode δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα στον χρήστη να δημιουργήσει μια ομάδα από το μηδέν και να την οδηγήσει στα μεγαλύτερα γήπεδα. Ωστόσο, προσωπικά επέλεξα να ξεκινήσω νέα καριέρα ως άμαθος ποδοσφαιριστής στα “τσικό” της West Ham και να αναδειχτώ σιγά σιγά μέσα από το Αγγλικό πρωτάθλημα. Το Career Mode είναι το αγαπημένο μου όλα αυτά τα χρόνια, μιας και μου αρέσει να βλέπω την πορεία της ομάδας μου να χτίζεται χρόνο με τον χρόνο, μέσα από την δική μου προσπάθεια αλλά και την βοήθεια του συλλόγου. Κατά την διάρκεια της σεζόν, ο παίχτης που επιλέγεις μπορεί να ανεβάζει τα στατιστικά του, ανάλογα τις επιδόσεις του στις προπονήσεις και τους αγώνες. Μάλιστα, όταν μπαίνεις σε έναν αγώνα σου δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις έναν από τους τρεις άμεσους στόχους που σου θέτει ο προπονητής σου για τον κάθε αγώνα, ενώ αν καταφέρεις να τον φέρεις εις πέρας μέχρι το τέλος του αγώνα τότε αναπτύσσεις στην σχέση σου με τον προπονητή, κερδίζεις την εύνοιά του και κατ’ επέκταση περισσότερες συμμετοχές στην ομάδα αλλά και συνολικό XP για τον παίχτη σου.

FIFA 22

Όσον αφορά στο Ultimate Team, είναι το κλασικό mode του FIFA τα τελευταία χρόνια, με τις απόψεις να διίστανται και να εκτείνονται στα δύο άκρα. Υπάρχουν αυτοί που λατρεύουν το mode αυτό, ενώ υπάρχουν και αυτοί που απλά το μισούν. Ενδιάμεση λύση δεν υπάρχει. Καλώς ή κακώς, προσωπικά εντάσσομαι στην δεύτερη κατηγορία, με αυτούς που μισούν το συγκεκριμένο mode, οπότε δεν ασχολήθηκα και ιδιαίτερα ώστε να μπορώ να εκφέρω γνώμη. Θεωρώ, όπως και σε πολλά άλλα σημεία, πως η EA θα έχει παραδώσει ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα με τις προηγούμενες χρονιές, κάτι που όπως φαίνεται ικανοποιούσε εκατομμύρια κόσμο, μιας και το FUT mode έχει προσφέρει στην εταιρεία αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια από ingame αγορές των χρηστών.

FIFA 22

Τέλος, αυτό που πέρασε και δεν ακούμπησε, είναι το Volta Football. Όσο ενθουσιασμό μας δημιούργησε για πρώτη φορά αυτό το mode όταν το πρωτοείδαμε ένα δύο χρόνια πριν στα προηγούμενα FIFA, τόσο απότομα μας γείωσε στην πραγματικότητα. Πρόκειται για ένα mode που δεν αγγίζει καν εκείνες τις επικές, τρομερές στιγμές που παίζαμε FIFA Street και μπορούσαμε να νιώσουμε έστω και ψηφιακά πως είναι η “αλητεία” του ποδοσφαίρου του δρόμου, ενώ σίγουρα αγγίζει τα πλαίσια ενός arcade mode που ακολουθεί τον δικό του δρόμο. Σίγουρα όμως, πρόκειται για ένα mode που δεν φαίνεται να άφησε το στίγμα του στους φίλους του FIFA και ίσως να μην υπάρχει καν σε μελλοντικούς τίτλους της σειράς. Φαίνεται πως το συγκεκριμένο mode έχει πάρει την κάτω…Volta.

Όσον αφορά στον γενικότερο τομέα των γραφικών και του ήχου, το FIFA 22 είναι σαν το FIFA 21, σαν το FIFA 20, σαν το FIFA 19, σαν…σαν…σαν. Πρόκειται για μια συνταγή “επιτυχίας”, που καταφέρνει να κάνει την δουλειά της. Και συνταγή που πετυχαίνει δεν την αλλάζεις. Ασφαλώς, δεν έχουμε τίποτα εξειδικευμένο στα γραφικά του τίτλου, με τα μοντέλα να είναι ιδιαίτερα σωστά δομημένα, τα γήπεδα και ο κόσμος να είναι άρτια και το γενικότερο γραφικό περιβάλλον να είναι αξιοπρεπές. Ωστόσο, μέχρι εκεί. Τίποτα πιο εξειδικευμένο, τίποτα μη αναμενόμενο. Στα του ήχου, λίγο πολύ ισχύουν τα ίδια με τον τομέα των γραφικών.

FIFA 22Προσπαθώντας πάντα να βάλω “γκολ” στο FIFA, θα κάνω το ίδιο, έχοντας αντίπαλο τέρμα την EA. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω ορισμένες δυσλειτουργίες και προβλήματα που εντόπισα εγώ προσωπικά παίζοντας το νέο FIFA 22 στο PC.

Ναι μεν λίγο νωρίτερα έδωσα τα εύσημα στο νέο AI της εταιρείας, ωστόσο ένα AI είναι AI. Δεν θα είναι ποτέ ανθρώπινος εγκέφαλος και δεν θα σκέφτεται ποτέ όπως εμείς. Επομένως, υπήρξαν αρκετές φορές που είδα το AI να κάνει τους παίχτες να διώχνουν την μπάλα στην άμυνα όπου να ‘ναι, μόνο και μόνο επειδή το AI είχε προαποφασίσει να διώξει την μπάλα από πριν, παρόλο που ο αντίπαλος σταμάτησε να πιέζει τον αμυντικό αρκετά νωρίτερα. Αντίστοιχα, κάπως προβλέψιμοι ήταν αρκετές φορές οι τερματοφύλακες, αφού όταν τους έδινες λίγο χώρο στην περιοχή τους μετά από λήξη μιας φάσης, αυτοί επέλεγαν να μοιράσουν την μπάλα με τα χέρια στον κοντινότερο αμυντικό τους. Καταφέρνοντας να “σπάσει” κανείς αυτό το σύστημα με το απόλυτο timing, μπορεί να κλέψει την μπάλα από τον αμυντικό και να βγει ένας προς έναν στον τερματοφύλακα, πράγμα που κατάφερα να κάνω αρκετές φορές στο Career Mode, παρόλο που αγωνίστηκα μόλις για τρεις ποδοσφαιρικές σεζόν.

Και μιας και ανέφερα το Career Mode, τα επόμενα δύο bugs συνδέονται με αυτό. Το ένα έχει να κάνει με το δικαίωμα του training κατά την διάρκεια της σεζόν μέσα από διάφορα sessions, τα οποία όμως πολλές φορές κολλούσαν, μη αφήνοντάς με να επιλέξω άλλο session πέρα από το κεντρικό προεπιλεγμένο. Όταν δηλαδή προσπαθούσα να κουνήσω τον μοχλό στο χειριστήριο αριστερά ή δεξιά(ή αντίστοιχα τα βελάκια) η επιλογή μου στην οθόνη άλλαζε μέσα σε nanoseconds και επέστρεφε στην κεντρική επιλογή, καταλήγοντας πάντα στο ίδιο training session, πράγμα αρκετά κουραστικό μετά από ένα σημείο. Δεύτερον, ένα ακόμα πρόβλημα που αντιμετώπισα κατά την καριέρα μου στην West Ham, είναι ένας σοβαρός τραυματισμός που υπέστη ο παίχτης μου και αναγκάστηκε να μείνει για 7 μήνες εκτός. Ωστόσο, ναι μεν δεν μπορούσα να αγωνιστώ με την ομάδα της West Ham σε όλες τις διοργανώσεις που συμμετείχα, αλλά ο προπονητής της Εθνικής Ελλάδος μπορούσε άνετος να με καλέσει μαζί με την αποστολή του για τα προκριματικά του ευρωπαϊκού, παρόλο που προφανώς δεν μπορούσα να παίξω λόγω τραυματισμού. Κάπου εκεί, νιώθω ότι υπάρχει ένα κενό μεταξύ των leagues μέσα στο Career Mode και είναι λες και το ένα δεν συνεργάζεται με το άλλο. Κατά τα άλλα, πρόκειται για ένα αρκετά απολαυστικό mode.

Τέλος, δεν μπορεί κανείς να το πει bug, αλλά σίγουρα είναι “ενοχλητικό”, το γεγονός πως το δημοφιλέστερο ποδοσφαιράκι δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει τα δικαιώματα για όλες τις μεγάλες ομάδες του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, αν όχι όλων, τότε τουλάχιστον των μεγαλύτερων. Μιλάω ασφαλώς για την απουσία ομάδων όπως η θρυλική “Μεγάλη Κυρία” Juventus. Δεν μπορείς να θες να είσαι το Νο1 παιχνίδι ποδοσφαίρου, να θες να διαλύσεις τον ανταγωνισμό και να μην μπορείς να έχεις εντός του παιχνιδιού σου βασικό κομμάτι του προϊόντος που πουλάς. Κάπου είσαι φάουλ…

FIFA 22

Το FIFA 22 αποτελεί ένα παιχνίδι οικείο για πολλούς, παρόλο που μπορεί να μην το έχουν παίξει ακόμα. Αν κάποιος έχει παίξει πολλά προηγούμενα FIFA, θα μπει αμέσως στο κλίμα του παιχνιδιού. Είναι σίγουρα ένα αξιοπρεπέστατο παιχνίδι, που δεν έχει προβλήματα και bugs, ωστόσο δεν παύει να “κρύβεται” στην σκιά που κουβαλάει το βαρύ όνομα του FIFA.

Περισσότερες πληροφορίες για το παιχνίδι μπορείτε να βρείτε από την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας.

SCORE

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΙΤΛΟΥ

Τίτλος: FIFA 22
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 01/10/2021
Διαθέσιμο σε: PC, PS4, PS5, Xbox, Stadio
Δοκιμάστηκε σε: PC
Είδος: Sports, Simulation
Προγραμματιστής: EA
Εκδότης: EA

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

Είναι σίγουρα ένα αξιοπρεπέστατο παιχνίδι, που δεν έχει προβλήματα και bugs, ωστόσο δεν παύει να "κρύβεται" στην σκιά που κουβαλάει το βαρύ όνομα του FIFA.
guest
0 ΣΧΟΛΙΑ
Feedbacks
Εμφάνισε όλα τα σχόλια