Τίτλος: NBA 2K20
Ημερομηνία Κυκλοφορίας
: 6/9/2019
Διαθέσιμο σε: PC/PS4/Xbox One/Switch
Δοκιμάστηκε σε: PC
Είδος: Sports
Εταιρεία ανάπτυξης: 2K Games
Εκδότρια εταιρεία: 2K Games

Σεπτέμβριος λοιπόν και η 2K όπως κάθε χρόνο είναι συνεπής στο ραντεβού και κυκλοφορεί το νέο παιχνίδι NBA 2K20. Ένα release αρκετά επεισοδιακό για τα δεδομένα του τίτλου με το community να βράζει κυριολεκτικά. Με το δίκιο του όμως;

Η αλήθεια είναι ότι σε σχέση με άλλες χρονιές, το NBA 2K20, παρουσίασε αρκετά bugs και glitches. Για να είμαστε βέβαια δίκαιοι, σε annual franchises είναι συχνό το φαινόμενο να μην είναι σε ιδανική κατάσταση το παιχνίδι κατά την κυκλοφορία του. Η εταιρία, λοιπόν, ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά θα έλεγε κανείς, καθώς λίγες μέρες μετά ετοίμασε update που βοήθησε αρκετά. Η 2Κ έχει εδώ και αρκετά χρόνια το μονοπώλιο όσον αφορά στο basketball simulation. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει ιδιαίτερη ανάγκη αλλά κυρίως βιασύνη για καινοτομίες, γεγονός που προκαλεί εκνευρισμό στο community και συνεπώς αρνητικά σχόλια. Αυτό όμως δε σημαίνει πως το παιχνίδι είναι κακό. Τουναντίον. Το NBA 2K20 είναι ένα καλό παιχνίδι. Αν θέλετε τη γνώμη, λοιπόν, ενός “ανώμαλου” που παίζει εδώ και 7 χρόνια NBA 2K σε PC με πληκτρολόγιο και μάλιστα από επιλογή, κοπιάστε.

NBA 2K20

Με μία πρώτη ματιά

Το πρώτο πράγμα με το οποίο έρχεσαι σε επαφή δεν είναι άλλο από το αρχικό μενού. Προσωπικά το βρήκα αρκετά όμορφο και σαφώς πιο εύχρηστο από το προηγούμενο, καθώς η πλοήγηση γίνεται με τα βελάκια αντί για τα LF1 και LF2. Στη συνέχεια μπήκα στις ρυθμίσεις, όπου με χαρά διαπίστωσα ότι υπάρχουν μικρές, αλλά ουσιαστικές αλλαγές. Συγκεκριμένα, υπάρχει η δυνατότητα ενεργοποίησης read and react indicators για καλύτερο “διάβασμα” των φάσεων και ρυθμίσεις που εναλλάσσουν τη λειτουργία του δεξιού μοχλού και των κινήσεων μακριά από τη μπάλα από “απόλυτες” σε σχετικές με την κάμερα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για την ντρίπλα πίσω από την πλάτη για παράδειγμα, δεν πρέπει να στρέψεις τον αναλογικό σου μοχλό προς τα δεξιά, αλλά προς την κατεύθυνση που βρίσκεται η πλάτη του παίκτη ανάλογα με το που βρίσκεται αυτή σε σχέση με την κάμερα. Επιπλέον, θετική εντύπωση μου προκάλεσε η παρουσία του WNBA, καθώς και το γεγονός ότι το πρωτάθλημα του WNBA υπάρχει ως game mode, κάτι που δεν είχε συμβεί κατά τη συνεργασία του NBA με την Euroleague στο παρελθόν.

NBA 2K20

Όσον αφορά στις διαθέσιμες ομάδες, προστέθηκαν και άλλες classic teams από τα 00’s και τα 10’s όπως οι Wizards του Gilbert Arenas και οι πρωταθληματική ομάδα των Cavaliers. Ωστόσο εξακολουθούν να λείπουν ομάδες που σίγουρα θυμούνται οι φίλοι του NBA και θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν. Προσωπικά, δεν καταλαβαίνω την απουσία των Suns του Charles Barkley ή του Kobe Bryant της εποχής του “24”, ενώ είναι περίεργη η απουσία του Chris Bosh από τους Miami Heat του LeBron και του Wade και μάλιστα για δεύτερη διαδοχική χρονιά.

Σχετικά με τους αγώνες, τα pregame, halftime και post game shows δεν παρουσιάζουν κάποια ουσιαστική αλλαγή, πέρα από τα γραφικά τους. Μια ακόμα ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, είναι ότι πριν το jump-ball, το παιχνίδι σε ενημερώνει για τη δυναμικότητα της έδρας που παίζεις (π.χ. το Wells Fargo Center έχει Α). Μάλιστα, ακούγονται και συνθήματα από την εξέδρα αντί για την κλασική φασαρία που ακουγόταν σε προηγούμενα 2Κ.

Βελτιωμένο gameplay

Το gameplay δεν παρουσιάζει μεγάλες αλλαγές (και γιατί να το κάνει άλλωστε), παρά μόνο μικρές βελτιώσεις. Η πρώτη που παρατήρησα ήταν οι αλλαγές σε κάποια animations. Το step-back και το eurostep είναι σαφώς καλύτερα και πιο ρεαλιστικά, ενώ και τα jump-shots κάποιων παικτών (πχ Kevin Durant, Kyrie Irving, Kawaii Leonard, Kris Middleton) έχουν υποστεί μικρές αλλά αισθητές βελτιώσεις. Εμβαθύνοντας λίγο περισσότερο, είναι έγκυρο να πούμε ότι το NBA 2K20 παρουσιάζει σημαντική εξέλιξη στο θέμα της τακτικής. Για παράδειγμα, η άσκοπη και λανθασμένη πίεση πάνω στην μπάλα τιμωρείται, πράγμα που εν μέρει είναι αποτέλεσμα του ότι οι βοήθειες δεν έρχονται όταν η άμυνα είναι απροετοίμαστη. Έτσι, παρά το γεγονός ότι οι άμυνες είναι καλύτερες, η λεγόμενη early offense είναι αποτελεσματική αν χρησιμοποιηθεί σωστά.

Επιστρέφω όμως στις άμυνες, γιατί σε αυτόν τον τομέα έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, ενώ έχουν εξαλειφθεί κάποιες υπερβολές του παρελθόντος. Πλέον, οι περιστροφές της άμυνας μετά από παγίδες είναι μέρος του παιχνιδιού όπως και στην πραγματικότητα, με το ΑΙ να καλύπτει έξυπνα τον αμυντικό που βοήθησε και να κάνει πιο δύσκολη την εύρεση του ελεύθερου παίκτη που νομοτελειακά προκύπτει μετά από double-teams. Μάλιστα το παιχνίδι δε διστάζει καθόλου να κάνει double-teams σε παίκτες που είναι ζεστοί, ακόμα και από τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού(!), ειδικά αν πρόκειται για κάποιον super star που ευστόχησε σε συνεχόμενες προσπάθειες. Και όλα αυτά την ώρα που οι λεγόμενοι defensive stoppers έχουν έρθει σε ρεαλιστικά επίπεδα (χαρακτηριστικό είναι ότι κάποτε δεν μπορούσες να τους περάσεις με τίποτα) και δεν είναι σε θέση να “καταπιούν” στην άμυνα τον καλύτερο παίκτη, όποιος και αν είναι αυτός. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι superstars ευστοχούν πιο εύκολα σε σουτ με καλή άμυνα και σε contact lay-ups, όπως άλλωστε συμβαίνει συχνά και στην πραγματικότητα.

Η ομαδικές άμυνες συνεπώς παρουσιάζονται πιο αποτελεσματικές, την ώρα ωστόσο που η προσωπική άμυνα -ειδικά κάτω από το καλάθι, στην κατακόρυφο- μάλλον έχει γίνει πιο δύσκολη και τα κακά close-outs δε συγχωρούνται, παρά την προσθήκη indicator που δείχνει το momentum της κίνησης του επιτειθέμενου. Αλλαγές φαίνεται να υπάρχουν και όσον αφορά τα φάουλ, καθώς οι χειριστές προστατεύουν την μπάλα με μια χαρακτηριστική κίνηση στην προσπάθεια για κλέψιμο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερα reach-in fouls. Ακόμα, οι ψηλοί φορτώνονται κάπως ευκολότερα με φάουλ κατά το rim protection και δείχνουν πιο διστακτικοί σε σχέση με παλιότερα NBA 2K όταν έχουν 4 και 5 φάουλ.

Περνώντας στην ανάλυση των επιθέσεων του NBA 2K20, αυτό που κάνει αρχικά εντύπωση είναι οι αλλαγές στην επιρροή που έχουν στο παιχνίδι τα mis-matches. Οι επιθέσεις επιχειρούν πιο τακτικά να δημιουργήσουν αλλαγές στα μαρκαρίσματα, ενώ είναι χαρακτηριστική η προσπάθεια εκμετάλλευσης των mis-match από τους ψηλούς σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι παλιότερα. Ακόμα όμως και αν δεν τροφοδοτηθεί ο ψηλός, είναι πολύ πιθανό να τιμωρήσει την ανισορροπία με επιθετικό rebound. Και πιστέψτε με, το κάνει με μεγάλη συχνότητα, στο όριο της υπερβολής ενδεχομένως. Επιπρόσθετα, οι επιτειθέμενοι σπάνια “τρέχουν” σε συνεχόμενες επιθέσεις το ίδιο σύστημα ή την ίδια παραλλαγή, ενώ θετική εντύπωση μου προκάλεσε το ότι το AI κάνει πιο εξεζητημένες πάσες σε cutters, ακόμα και σε επαναφορές από τη βασική γραμμή (το τελευταίο δε γινόταν ποτέ).

Η μεθοδικότητα αυτή των επιθέσεων σε συνδυασμό με τις πολύ καλές ομαδικές άμυνες, καθιστούν αρκετά δύσκολο το να ανοίξει ο ρυθμός και συνεπώς το πολύ υψηλό σκορ.Αυτό ωστόσο δε γίνεται πάντα με ιδανικό τρόπο, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις τα AI δεν κινούνται όπως πρέπει, δεν περνούν από στημένα screen και δεν κόβουν σωστά προς το καλάθι με αποτέλεσμα να κολλάει η επίθεση. Εκτός, όμως από την προσωπική άμυνα, πιο ρεαλιστικά είναι και τα επιθετικά ξεσπάσματα των superstars, καθώς το boost που παίρνουν όταν “ζεσταίνονται” είναι μικρότερο και γενικά χάνονται αρκετά (ίσως υπερβολικά), καλά εκτελεσμένα, ελεύθερα σουτ.

NBA 2K20

Τέλος, κάποιες μικρές λεπτομέρειες που παρατήρησα είναι οι ακόλουθες:

  • Όταν το AI κάνει τέλειο σουτ (πράσινο), το ξέρεις.
  • Τιμωρείται ακόμα περισσότερο η mid air πάσα.
  • Το shot-feedback, όσον αφορά στην ποιότητα του σουτ δεν αρκείται στο open, wide open κλπ, αλλά έχει ποσοστό (πχ 55% covered).
  • Υπάρχουν αρκετά νέα badges, που καλύπτουν εύστοχα πτυχές του παιχνιδιού (πχ υπάρχει το “thread-needler” για παίκτες που περνούν τη μπάλα “μέσα από τη βελόνα”).
  • Τα screen μακριά από τη μπάλα είναι πιο αποτελεσματικά.

Πριν αναλύσω περισσότερο σε βάθος τα διάφορα modes του παιχνιδιού, θα αναφέρω δύο μελανά σημεία που εντόπισα. Κάνοντας κλικ με το ποντίκι σε κάποια επιλογή του αρχικού μενού μετά από alt-tab, το παιχνίδι κολλάει και δε σε αφήνει να επιλέξεις ούτε με το πληκτρολόγιο και υποθέτω ούτε από το χειριστήριο. Το άλλο προβληματάκι που εντόπισα, είναι ότι δεν αποθηκεύονται ορισμένες από τις ρυθμίσεις όπως η θέση του shot-meter (το τοποθετεί πάντα δίπλα στα χέρια), το σύστημα μέτρησης και η λειτουργία του RS.

Game Modes

Πέρα από την προσθήκη του πρωταθλήματος του WNBA, τα game modes του NBA 2K20, έχουν αρκετές αλλαγές. Πρώτα απ’όλα, το My Career εμφανίζει σημαντική βελτίωση. Αρχικά, είναι εντελώς διαφορετικός ο τρόπος με τον οποίο “χτίζεις” τον παίκτη σου, με ένα ολοκαίνουριο και εξαιρετικό player-builder. Αυτό μάλιστα σου δίνει και τη δυνατότητα να δοκιμάσεις σε κάποια ομάδα NBA τον παίκτη που έφτιαξες, ώστε να ελέγξεις αν είναι όπως το θέλεις. Ακόμα, τον συγκρίνει με γνωστούς παίκτες, για να κατανοήσεις καλύτερα το playstyle του. Το καλύτερο κομμάτι σε αυτό είναι ότι έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις πόσο καλός θα είναι ο παίκτης για να το δοκιμάσεις για να βγάλεις συμπεράσματα και για το πώς θα εξελιχθεί στη συνέχεια, όσο βελτιώνεται. Δυστυχώς, δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω αυτό το feature, εξαιτίας ενός bug (oταν ξεκινούσε ο αγώνας δοκιμής το παιχνίδι μου ζητούσε να επανασυνδέσω το χειριστήριο και στη συνέχεια κολλούσε). Το My Career παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς πέρα από το ωραίο story σου δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχεις για πρώτη φορά σε διαδικασίες όπως το draft combine και το summer league και γενικά μαθαίνεις πράγματα για τη λειτουργία των κολεγίων και του scouting για το draft. Μερικές αξιοσημείωτες λεπτομέρειες είναι οι εξής: επιβραβεύονται στο teammate grade η πάσα σε ελεύθερο συμπαίκτη και το να σκοράρεις μετά από assist, όταν πηγαίνεις στον πάγκο ενημερώνεσαι για την εξέλιξη του σκορ (μπορείς και να κάνεις skip μέχρι να ξαναμπείς στο ματς), έφυγε -επιτέλους- το first-person view όταν βγαίνεις αλλαγή και δεν γίνεται να αλλάξεις κάμερα όταν δεν αγωνίζεσαι σε γήπεδο NBA.

NBA

Τα υπόλοιπα modes του myleague δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες αλλαγές, με μία εξαίρεση. Το my gm είναι πλήρως ανανεωμένο. Αρχικά, δεν ξεκινά με τον κλασικό τρόπο, με την ανάλυση στόχων στο γραφείο του ιδιοκτήτη. Αναλαμβάνεις tasks στη διάρκεια της χρονιάς, μετά από συναντήσεις με διάφορα στελέχη της ομάδας, τα οποία υπάρχουν μαζί με την προθεσμία τους πάντα στο μενού του mode. Κάθε μέρα που περνά μπορείς να κάνεις συγκεκριμένο αριθμό δράσεων, τις οποίες σου προτείνει ο βοηθός σου. Τέτοιες είναι οι συναντήσεις που προαναφέρθηκαν, οι διαπραγματεύσεις, ή το να παίξεις manually το ματς που έχει εκείνη τη μέρα η ομάδα. Σημείωση: αν τη μέρα του ματς κάνεις κάτι άλλο, αυτό γίνεται αυτόματα simulate. Το leveling αποτελεί ακόμα κομμάτι του mode αυτού, αλλά λειτουργεί πολύ διαφορετικά: υπάρχει ολόκληρο skill-tree με ρεαλιστικές επιλογές ικανοτήτων για να ξεκλειδώσεις όπως για παράδειγμα θέσεις για επιπλέον χορηγούς και βελτιώσεις στις διαπραγματεύσεις και τις εγκαταστάσεις. Επίσης, παρεμβάσεις στη λειτουργία της ομάδας, όπως αλλαγές στον τιμοκατάλογο, σχεδιασμός της φανέλας, παρεμβάσεις στο σύστημα του προπονητή και άλλα, ξεκλειδώνονται με βάση τη σχέση και το ποσοστό εμπιστοσύνης που έχεις με τον αρμόδιο για τις κινήσεις αυτές (πχ προπονητής, διευθυντής marketing κλπ).

NBA

Συνολικά, το νέο my gm προσφέρει μια πολύ ρεαλιστική εμπειρία όσον αφορά τη διαχείριση μιας ομάδας. Ωστόσο παρουσιάζει ένα μεγάλο αρνητικό: περιορίζεται σε τρία επίπεδα δυσκολίας (easy, normal και hard) τα οποία αφορούν σε όλο το my gm, από τη διάρκεια μέχρι τη δυσκολία του management και των αγώνων. Έτσι, δεν υπάρχει η δυνατότητα για παράδειγμα να έχεις δύσκολα ματς, αλλά εύκολες διαπραγματεύσεις και γενικά management. Επίσης, απουσιάζουν οι επιλογές για το simulation όπως το simcast.

NBA

Για να συνοψίσουμε, το NBA 2K20, ενώ κατά βάση δε διαφέρει πολύ από τους “προγόνους” του, μπορεί σε πολλούς τομείς να θεωρηθεί μια βελτιωμένη έκδοση αυτών. Έχει κρατήσει τα θετικά στοιχεία που διέκριναν τα παλιά παιχνίδια και έχει προσθέσει με επιτυχία μικρές λεπτομέρειες. Προσωπικά, ως λάτρη του μπάσκετ και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, το NBA 2K20 μου έκανε αμέσως θετική εντύπωση και μου κράτησε το ενδιαφέρον. Έχει μικροπροβλήματα, εκ των οποίων άλλα με ενοχλούν περισσότερο και άλλα λιγότερο, ωστόσο η συνολική μου εμπειρία έχει θετικό πρόσημο.

Το NBA2K20 κυκλοφορεί στην αγορά από τις 6 Σεπτεμβρίου 2019 και είναι διαθέσιμο σε PC, PS4, Xbox One και Nintendo Switch. Μπορείτε να δείτε περισσότερα για τον τίτλο μέσα από την επίσημη σελίδα του. Το παιχνίδι κοστίζει 59.99€ σε όλα τα ψηφιακά καταστήματα. Το παρόν review αποτελεί μια ευγενική χορηγία της CD Media.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here