fbpx

NBA 2K21 – Review

Αρχές Σεπτέμβρη και παρά το γεγονός ότι σεζόν του NBA δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα λόγω της πανδημίας, η 2K κυκλοφόρησε κανονικά το νέο NBA 2K21. Ένα παιχνίδι για το οποίο δεν υπάρχουν πολλά να ειπωθούν, καθώς σε αυτό επέστρεψαν γνώριμα προβλήματα της σειράς, χωρίς να έχουμε ουσιαστική βελτίωση σε κανένα τομέα του. Παράλληλα, ο προβληματισμός ότι κάθε NBA 2K είναι ίδιο με το προηγούμενο, που κατά τη γνώμη μου δεν ισχύει στο βαθμό που παρουσιάζεται, εντείνεται, αφού στη μεταβατική αυτή χρονιά, τόσο για το NBA λόγω του COVID-19, όσο και για το gaming με τη νέα γενιά κονσολών στο προσκήνιο, η 2K δεν πρόσφερε τίποτα αξιοσημείωτο με τον τίτλο της.

Ας ξεκινήσουμε από κάτι το οποίο ίσως δεν έχει τόση σημασία για κάποιους, αλλά θεωρώ πως δεν μπορεί να παραβλεφθεί. Το παιχνίδι ως γνωστόν κυκλοφορεί μια special έκδοση, με τίτλο Mamba Forever Edition. Ούτε αυτό στάθηκε αρκετό βέβαια για να προστεθούν οι Lakers που πήραν τα δύο συνεχόμενα πρωταθλήματα στα τέλη των 10s ή εν πάση περιπτώσει μια ομάδα που να έχει στις τάξεις της τον Kobe Bryant με το νούμερο 24 στην πλάτη. Πάμε όμως στα πιο ουσιαστικά θέματα του παιχνιδιού.

Shooting system

Το NBA 2K21 ανέφερε εδώ και εβδομάδες ότι θα είχε ανανεωμένο shooting system, γεγονός που προσωπικά με προβλημάτισε από την πρώτη στιγμή που το είδα. Μπορεί να μην ήταν τέλειο το προηγούμενο shooting system, αλλά δεν υπήρχε βασικός λόγος αλλαγής του. Αλλά έστω ότι υπάρχει μια καλή ιδέα και αλλάζει όλο το σύστημα και διαμορφώνεται γύρω από αυτή. Σε αυτή την περίπτωση θα κρίναμε τη νέα προσπάθεια ανάλογα με το αποτέλεσμα. Στην πραγματικότητα όμως δεν έγινε τίποτα τέτοιο. Ουσιαστικές αλλαγές δεν υπάρχουν, ενώ και αυτές που έγιναν είναι προς το χειρότερο.

Αρχικά, η πιο σημαντική ίσως αλλαγή, έχει να κάνει με τα fade aways. Το να σουτάρεις με τον δεξί μοχλό δίνει τη δυνατότητα για ποικιλία επιλογών, ειδικά από το post. Πλέον, δυστυχώς, αυτό δεν υπάρχει, αφού όταν χρησιμοποιεί κανείς το μοχλό για να σουτάρει ένα fade away, το σουτ θα είναι σίγουρα άστοχο, με το shot feedback να λέει “wide left” ή αντίστοιχα “wide right”, ανάλογα με την πλευρά προς την οποία έχει χρησιμοποιηθεί ο μοχλός.

Πιο συγκεκριμένα, άλλαξε εντελώς το shot meter εμφανισιακά και έγινε πολύ άσχημο για μένα. Εκτός αυτού μεταφέρθηκε πάνω από τον παίκτη, πράγμα που δεν είναι τόσο κακό, αλλά για όσους είχαν συνηθίσει τόσα χρόνια να το βλέπουν κάτω από τον παίκτη, είναι πρόβλημα. Παράλληλα, ξεφορτώθηκαν τη δυνατότητα να μπει το shot meter στο πλάι, καλώς κατ’ εμέ, αλλά μαζί με αυτό χάθηκε και η δυνατότητα customize. Μπορεί το shot meter στο πλάι να ήταν κακή ιδέα, αλλά τουλάχιστον μπορούσαμε να το μεταφέρουμε εκεί που μας βόλευε. Τώρα αυτό δεν υπάρχει. Μια ακόμη λεπτομέρεια που δε μου άρεσε, αν και δεν έχει τόση σημασία, είναι ότι το εφέ στο perfect release είναι αχρείαστα φανταχτερό και άσχημο, κατά τη γνώμη μου πάντα.

NBA 2K21

Στα θετικά των αλλαγών στο shooting system, αρχικά να πούμε ότι στο shot meter υπάρχει ξεκάθαρα το όριο μεταξύ early με slightly early και late με slightly late release, που δεν παίζει κάποιον ιδιαίτερο ρόλο, αλλά σε βοηθά να ξέρεις πόσο καλό είναι το σουτ και χωρίς το αυτόματο feedback του παιχνιδιού. Επιπλέον, είναι πιο εύκολο να κάνεις combo κινήσεις για να σουτάρεις. Για παράδειγμα, το stepback και το σουτ είναι δύο διαφορετικές κινήσεις πλέον, πράγμα που έχει περισσότερο νόημα από αυτό που γινόταν στα προηγούμενα παιχνίδια, όπου με το δεξί μοχλό έκανες μια κίνηση και απλά παρακολουθούσες την εξέλιξη της φάσης.

NBA 2K21

Περιεχόμενο

Η διαφημιστική προώθηση του NBA 2K21 έδινε έμφαση σε δύο πράγματα: το ολοκαίνουριο MyTEAM και τη νέα ιστορία MyCAREER που περιλαμβάνει νέο Neighborhood. Και αυτό από την αρχή φάνηκε ότι δε θα πάει καλά. Ας ξεκινήσουμε ανάποδα, μιλώντας πρώτα για το MyCAREER. Το mode αυτό αν μη τι άλλο είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό και μπορεί να προσφέρει πολλές ώρες gameplay και αρκετό ενδιαφέρον. Αυτό όμως δεν προκύπτει αποκλειστικά από την πλοκή του, που όμως έτσι και αλλιώς κάθε φορά είναι διαφορετική εδώ και χρόνια. Δεν ξέρω σε τι βαθμό εμπλέκονται σε αυτό οι developers που ασχολούνται με άλλους τομείς του παιχνιδιού, πάντως η δικαιολογία ότι το παιχνίδι χωλαίνει σε άλλα πράγματα, αλλά έχει νέο MyCAREER και έπεσε εκεί το βάρος, δε στέκει.

Όσον αφορά τώρα στο MyTEAM, ίσως δεν είμαι ο καταλληλότερος να κρίνει, μιας και το συγκεκριμένο mode δε μου άρεσε ποτέ και δεν το έχω τιμήσει ιδιαίτερα στα προηγούμενα παιχνίδια. Ωστόσο, η εταιρεία διατυμπάνιζε εδώ και καιρό ότι έχει πέσει δουλειά σε αυτό, οπότε όφειλα να του δώσω περισσότερη σημασία. Στο trailer τονίζεται ότι η εμπειρία είναι ανανεωμένη σε μεγάλο βαθμό και πράγματι, έχει νέα features και περισσότερο περιεχόμενο. Ωστόσο, η λογική παραμένει η ίδια σε μεγάλο βαθμό, πράγμα που δεν είναι ενθαρρυντικό. Το mode μοιάζει περισσότερο από ότι θα έπρεπε με παιχνίδι για κινητό που έχει challenges και παίκτες που βγαίνουν από κάρτες και πρέπει να ανέβουν level. Μέσω αυτού μπορείτε να ξαναζήσετε μεγάλες στιγμές της ιστορίας του NBA με τη δική σας ομάδα, κάτι που σαν ιδέα παρουσιάζει ενδιαφέρον.

Στον τομέα του περιεχομένου, υπάρχει ένα ακόμη ζήτημα που είχαμε επισημάνει και στα όσα περιμέναμε για από το ΝΒΑ 2Κ21. Και αυτό δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι απουσιάζουν ιστορικές ομάδες χωρίς λόγο, την ώρα που προστείθενται άλλες που ναι μεν καλό είναι να υπάρχουν, αλλά όχι εις βάρος άλλων, καλύτερων. Για να το πούμε αλλιώς, ποιός ο λόγος ύπαρξης των Phoenix Suns του Stephon Marbury, όταν δεν υπάρχουν οι ίδιοι του Charles Barkley, που έχουν παρουσία σε τελικούς; Αυτό ισχύει και για άλλες ομάδες, τις οποίες είχαμε αναφέρει στο άρθρο με τις προσδοκίες μας, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι. Για αυτό και δε θα επεκταθώ στο θέμα.

NBA 2K21Οφείλουμε να πούμε και μερικά πράγματα σχετικά με το multiplayer mode. Αν έπρεπε να το χαρακτηρίσω με μια λέξη, αυτή θα ήταν “απογοήτευση”. Ενώ το NBA 2K21 γενικά είναι μια χαρά από άποψης performance, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για το multiplayer, αφού τα FPS είναι capped στα 60 in game και στα 30 σε οποιαδήποτε άλλη στιγμή, όπως time outs και half-time show. Ακόμα, υπάρχει τρομερό delay στα σουτ, κάνοντας το σουτ ένα τυχερό παιχνίδι ουσιαστικά. Αυτό βέβαια ίσως οφείλεται σε υψηλό ping, αφού οι αντίπαλοί μου είχαν αρκετά perfect releases. Για να είμαι ειλικρινής δεν είναι το καλύτερό μου τα releases, αλλά είναι προφανές πότε είναι δικό μου λάθος και πότε είναι πρόβλημα του παιχνιδιού.

Gameplay

Η 2Κ διαφημίζει ότι το παιχνίδι έχει βελτιωμένες μηχανικές παιχνιδιού, πράγμα που στην αρχή είναι εύκολο να αμφισβητηθεί εξαιτίας της ομοιότητάς του με το NBA 2K20. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές λεπτομέρειες που όντως έχουν αλλάξει.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που παρατήρησα είναι ότι είναι πιο εύκολα και συχνά τα blow by’s, δηλαδή το να περάσει ένας παίκτης τον προσωπικό του αμυντικό. Αυτό είναι σαφώς ένα βήμα προς το ρεαλισμό, αφού στο σύγχρονο NBA, ακόμα και οι καλύτεροι αμυντικοί δεν μπορούν να παραμένουν πάντα μπροστά στον αντίπαλό τους, όπως γινόταν σε εκνευριστικό βαθμό στα προηγούμενα NBA 2K. Έτσι, το παιχνίδι σε βάζει σε μια διαδικασία να κάνεις recover και να δώσεις βοήθειες. Παράλληλα, το finishing κοντά στο καλάθι μοιάζει λίγο πιο απαιτητικό.

Επίσης, οι μάχες για τα rebounds είναι πιο ρεαλιστικές, ενώ έβαλα και αυτοκαλάθι σε μια τέτοια, που μέχρι τώρα ήταν κάτι που δε γινόταν στα παιχνίδια της σειράς. Υπήρχαν φορές που φαινόταν ότι πλησιάζει πολύ, αλλά παίζοντας καιρό διαπιστώνει κανείς ότι δε γίνεται ποτέ τελικά. Fun Fact: Σε περίπτωση που μπει αυτοκαλάθι στο NBA, οι πόντοι πιστώνονται στον παίκτη της επιτιθέμενης ομάδας που είναι πιο κοντά στο καλάθι την ώρα που μπαίνει η μπάλα μέσα.

NBA 2K21

Κάτι ακόμα που διαπίστωσα είναι ότι οι ομάδες πλέον είναι ακόμα πιο επιθετικές με τα double teams σε superstars, αφού πλέον μερικές φορές δε χρειάζεται καν να κάνει κάποιο ξέσπασμα ο παίκτης για να αρχίσει να αντιμετωπίζεται με παγίδες.

Πέρα από τα θετικά αυτά, όμως, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετά τακτικά κενά στο AI. Ένα από αυτά που μου έκανε τεράστια εντύπωση είναι ότι έχοντας την τελευταία επίθεση με 6″ για το τέλος και έχοντας καλέσει time-out, για κάποιο λόγο η ομάδα δεν έτρεξε κανένα play. Πραγματικά, μου έκανε μεγάλη εντύπωση αυτό. Επιπρόσθετα, τα προβλήματα με την transition άμυνα του ΝΒΑ 2K20 που αναλύσαμε δεν έχουν λυθεί, τουλάχιστον όχι σε ικανοποιητικό βαθμό. Επιπλέον, παρατήρησα προβλήματα και στην pick and roll άμυνα. Στο pick and roll, ο ένας επιτιθέμενος ανεβαίνει για το screen και ο αντίπαλος (AI) τον ακολουθεί λες και δεν έχει ιδέα ότι πάει για screen και ότι ο ball handler θα είναι στην ευθύνη του για λίγο. Για drop coverage, ούτε λόγος, αφού για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει manually να “τραβήξεις” τον ψηλό προς τη ρακέτα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν “υπακούει” σε αυτό και τρέχει προς το τρίποντο.

Στην επίθεση τώρα, στο NBA 2K21 φαίνεται να υπάρχει ένα θεματάκι με τις 5-out επιθέσεις. Αυτό έχει να κάνει με το ότι ουσιαστικά το παιχνίδι δεν αντιμετωπίζει καμία επίθεση ως τέτοια. Αν δεν τρέχει κάποιο delay play (δηλαδή κάποιο σύστημα που να επιτάσσει ότι όλοι οι παίκτες θα είναι πίσω από τη γραμμή του τρίποντου) τότε ένας από τους ψηλούς πηγαίνει από μόνος του στο dunker’s spot, ουσιαστικά λίγο έξω από τη ρακέτα, κοντά στη baseline. Αυτό είναι εντελώς λάθος, αφού οι ομάδες που τρέχουν τέτοιες επιθέσεις, τις χρησιμοποιούν και όταν δε βγει το play και πρέπει να αυτοσχεδιάσουν. Πάρτε ως παράδειγμα τους Rockets. Δεν είναι ανάγκη να κάνουν κάτι συγκεκριμένο στην επίθεση για να ξέρουν ότι ο Tucker θα είναι στο τρίποντο στη γωνία. Στο παιχνίδι, όμως, αυτό δεν ισχύει. Επίσης, σε παιχνίδι που έπαιζα έγινε και το άλλο το εκπληκτικό: ο Tucker έκανε screen στον Harden, έγινε η αλλαγή και μαντέψτε. Ο Tucker πήρε θέση στο low post και του έδωσαν τη μπάλα να χτυπήσει το miss match. Ο Tucker. Να χτυπήσει miss match με πλάτη. Πάμε παρακάτω, δε χρειάζεται να πω κάτι άλλο. Στο μεταξύ, το NBA 2K21 σου δίνει την εντύπωση ότι οι developers δεν έχουν δει ποτέ τους παίκτες που έχει το παιχνίδι να παίζουν. Για παράδειγμα, παίκτες όπως ο John Wall ή ο Westbrook, στο παιχνίδι μπορούν να βάλουν κάποια από τα σουτ που παίρνουν στην πραγματικότητα και κάνουν τους προπονητές τους να τραβούν τα μαλλιά τους. Δε γίνεται ρε παιδιά ο Westbrook να βάζει όλα τα pull up από μέση απόσταση, αφού δεν τα βάζει στην πραγματικότητα, τι να κάνουμε;

Μικρές λεπτομέρειες

Ας δούμε και μερικές λεπτομέρειες που είναι άξιες αναφοράς.

  • Για κάποιο λόγο στο mode των playoffs, υπάρχει το περυσινό playoff table. Από τη στιγμή που το παιχνίδι έχει κυκλοφορήσει μετά την έναρξη των φετινών playoffs, γιατί γίνεται αυτό;
  • Μετά τα 10″, το shot clock εμφανίζεται στην κορυφή της ρακέτας.
  • Στο MyLEAGUE mode, οι ομάδες είναι πιο ενεργές στο παζάρι των ανταλλαγών. Όχι μόνο ζητούν παίκτες, όταν κάποιον παίκτη το θέλουν πολύ, κάνουν αρκετές και διαφορετικές προτάσεις.
  • Το σουτ κάποιων παικτών δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το step back του Harden, που δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα και οι βολές του Doncic.
  • Όταν ανοίγει το παιχνίδι, εμφανίζεται μια καρτέλα με νέα, που είναι μια καλή ιδέα, αφού ουσιαστικά έπρεπε να ψάχνουμε τα patch notes σε κάθε update, αν μας ενδιέφερε. Ωστόσο, δεν έχει γίνει και με τον καλύτερο τρόπο αυτή η προσθήκη, αφού έχει ένα μικρό delay τόσο στην εμφάνιση όσο και στην ανταπόκρισή του και είναι εκνευριστικό μερικές φορές.

NBA 2K21

Συμπερασματικά, λοιπόν, το NBA 2K21 ήρθε να διαδεχτεί το πολύ καλό NBA 2K20 και η αλήθεια είναι ότι δεν πέτυχε τίποτα περισσότερο από αυτό. Αν δεν υπήρχε ο αριθμός στο όνομα δε θα καταλαβαίναμε ποιο παιχνίδι είναι πιο πρόσφατο, ειδικά από τη στιγμή που δεν έχουν αλλάξει τα rosters, λόγω του COVID-19. Το παιχνίδι παραμένει ευχάριστο ως εμπειρία, αλλά ακόμα και σε αυτό τον τομέα θεωρώ ότι δεν υπάρχει βελτίωση σε σχέση με τον προκάτοχό του. Και αυτό για μένα είναι ανεξήγητο και αδικαιολόγητο, αφού λόγω των καταστάσεων, η 2K είχε την ευκαιρία να κυκλοφορήσει το NBA 2K21 αργότερα μέσα στη χρονιά και να κερδίσει χρόνο να προσθέσει κάτι λίγο ενδιαφέρον ή τουλάχιστον να μην κάνει αλλαγές προς το χειρότερο σε σχέση με το NBA 2K20. Άλλωστε, η νέα σεζόν του NBA θα ξεκινήσει πολύ αργότερα από το αναμενόμενο, ενώ η νέα γενιά κονσολών θα έρθει λίγο πριν το 2021. Χρόνος υπήρχε. Αλλά στην 2Κ αποφάσισαν ότι δεν τον έχουν ανάγκη.

READ MORE

SpaceX: Η μηνιαία συνδρομή για το Starlink θα είναι 99 δολάρια

Προ κάποιων μηνών, η SpaceX είχε αναφέρει ότι ξεκινάει κάτι σαν προ-εγγραφή με άτομα να μπορούν να στείλουν email στην εταιρεία εκφράζοντας ενδιαφέρον για...

Fortnite: Συνεργασία με το Ghostbusters φέρνει νέα skins

To Fortnite έχει πληθώρα από συνεργασίες και από ότι φαίνεται θα δούμε και άλλη μία, που είναι και αρκετά ενδιαφέρουσα. Η Epic ανακοίνωσε ότι...

FIND US ON

5,486FansLike
727FollowersFollow
304FollowersFollow
1,600SubscribersSubscribe