fbpx

Ghostrunner – Review

Το Ghostrunner το γνώρισα με έναν κάπως ανορθόδοξο τρόπο και συγκεκριμένα στο Steam Festival στις αρχές του καλοκαιριού. Το παιχνίδι ενώ δεν είχε ούτε ένα κοινό με αυτά που μου αρέσουν συνήθως, μου άφησε μια έντονα θετική εντύπωση λόγω του gameplay του. Περισσότερο από όλα χρειαζόταν αρκετή στρατηγική, αφού ένα λάθος σήμαινε σχεδόν βέβαιη ήττα. Φυσικά το παιχνίδι βρισκόταν στο wishlist μου μέχρι και την κυκλοφορία του, οπότε και μπορούσα πλέον να εξερευνήσω περισσότερο από απλά το πρώτο επίπεδο. Το παιχνίδι άφησε καταπληκτικές εντυπώσεις από κάθε άποψη και έχω ελάχιστα μόνο παράπονα, αλλά όλα αυτά θα τα δούμε αναλυτικά παρακάτω.

Καλό αλλά όχι ιδιαίτερο Story

Το Story του Ghostrunner ξεκινάει λίγο ιδιόρρυθμα, με την αρχή αυτού να είναι η εξής: Στο background του παιχνιδιού, η ανθρωπότητα βίωσε ένα τεράστιο αποκαλυπτικό γεγονός και οι επιζήσαντες μαζεύτηκαν σε μια τεράστια πόλη-ουρανοξύστη. Αυτή τη πόλη τη σκέφτηκε, σχεδίασε και κατασκεύασε ο Architect. Παράλληλα, για την καταπολέμηση και καταστολή του εγκλήματος δημιούργησε μια ειδική ομάδα, τους Ghostrunners, οι οποίοι ήταν μεν άνθρωποι, αλλά με πολλά πρόσθετα μηχανικά κομμάτια που τους έδιναν ειδικές ικανότητες, όπως το να περπατούν σε τοίχους. Βέβαια όλα αυτά άνοιξαν όταν η Mara, μια έμπιστη του Architect, έκανε πραξικόπημα και τον σκότωσε, καταστρέφοντας και όλους τους Ghostrunners στην πορεία, εκτός από έναν. Αυτόν χειρίζεται ο παίκτης, με την βοήθεια του Architect, ο οποίος έχει ανεβάσει το υποσυνείδητό του στο mainframe της πόλης.

Προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι είναι τρομερό το story που με προσηλώνει στο παιχνίδι, αλλά αυτό δεν παίζει μεγάλο ρόλο. Το story είναι αρκετό για να κάνει κάποιον να συνεχίζει, ωστόσο άλλα στοιχεία είναι αυτά που εθίζουν κάποιον στο παιχνίδι και τον κάνουν να θέλει να παίζει όλο και περισσότερο.

Εύκολο να το μάθεις, δύσκολο να το κατακτήσεις

To Ghostrunner βασίζεται σε κάποιες αρχές που έχουμε δει και σε άλλα παιχνίδια, αλλά εδώ αξιοποιούνται με άριστο τρόπο. Αρχικά, το παιχνίδι είναι kill or be killed, ή πιο απλά, τόσο ο παίκτης όσο και οι αντίπαλοι πεθαίνουν με ένα και μόνο χτύπημα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε κίνηση του παίκτη πρέπει να είναι πολύ καλά ζυγισμένη, όπως και να έχει σχεδιάσει και τα επόμενά του βήματα, ειδάλλως το πιο πιθανό είναι απλά να πεθάνει. Βέβαια, το να πεθάνεις σε αυτό το παιχνίδι δεν είναι κακό, αντιθέτως είναι το πιο λογικό. Στο gameplay μου έτυχε να πεθάνω πολλές φορές ψάχνοντας το χώρο για την κατάλληλη διαδρομή, προσπαθώντας να καταλάβω τις κινήσεις των αντιπάλων, είτε απλά γιατί επαναλάμβανα το ίδιο λάθος περιμένοντας να μην ξαναγίνει λάθος τη 10η φορά.

Ανέφερα ότι έψαχνα την κατάλληλη διαδρομή. Αυτό πρακτικά σημαίνεις δύο πράγματα. Αρχικά, για να μπορέσει να ξεπεράσει κανείς τους αντιπάλους του, έχει πάνω από έναν δυνατούς τρόπους, και ακόμα, αν κάποιος πεθαίνει συνέχεια προσπαθώντας να ακολουθήσει μια διαδρομή, μπορεί απλά να ακολουθήσει κάποια άλλη. Στην αναζήτηση αυτή βοηθάει πολύ το να κρατάει ο παίκτης πατημένο το Shift. Ο χρόνος τότε κυλάει πολύ πιο αργά, ενώ και ο παίκτης μπορεί να κινήσει πιο εύκολα τον χαρακτήρα του, το οποίο δίνει την δυνατότητα να τοποθετηθεί σε μια καλύτερη θέση για μια κάποια κίνηση.

Ακόμα, το AI είναι αρκετά απλό και ιδιαίτερα προβλέψιμο. Ο κάθε τύπος αντιπάλου έχει και μια χαρακτηριστική επίθεση, η οποία επαναλαμβάνεται σε συγκεκριμένο χρόνο. Παράλληλα, οι αντίπαλοι κάθονται ακίνητοι στις θέσεις τους, βοηθώντας έτσι στο σχεδιασμό της επίθεσης από μεριάς του παίκτη. Ένα πολύ ωραίο στοιχείο του παιχνιδιού στο AI, είναι ότι το παιχνίδι προσθέτει και έναν νέο τύπο αντιπάλου κάθε φορά που ο παίκτης εξοικειώνεται με τους υπάρχοντες, καθιστώντας το παιχνίδι συνεχώς εναλλασσόμενο και φυσικά πιο ενδιαφέρον.

Παράλληλα, υπάρχουν και οι μεγάλοι χώροι, όπου και υπάρχουν αρκετοί εχθροί και ο παίκτης πρέπει να τους σκοτώσει όλους για να μπορεί να προχωρήσει. Αυτό γίνεται με συνδυασμό στρατηγικής, parkour, σωστής εκμετάλλευσης του χώρου, αλλά και χρήσης των ικανοτήτων που ο παίκτης ξεκλειδώνει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το θετικό και αυτό που καταφέρνει με πολύ ωραίο τρόπο το παιχνίδι, είναι ο καθένας από αυτούς τους μεγάλους χώρους να μην έχει καμία σχέση με τον προηγούμενο, αλλά να είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό και κάθε χώρος χρειάζεται και μια εξ’ ολοκλήρου νέα προσέγγιση.

Μιας και έγινε αναφορά στο parkour, να πούμε ότι το παιχνίδι έχει μια απίστευτη προσέγγιση στον τομέα parkour. Όπως και πριν, το να μάθει κανείς τα βασικά mechanics αυτού του τομέα του gameplay είναι ιδιαίτερα εύκολο, η τελειοποίηση όμως των τεχνικών αυτών είναι το δύσκολο κομμάτι. Παράλληλα, ο συγχρονισμός των κινήσεων είναι αυτός που θα είναι το κλειδί στην επιτυχία του όποιου πλάνου σκεφτεί ο παίκτης.

Τέλος στα του gameplay, να πούμε ότι ο παίκτης όσο προχωράει το gameplay, ξεκλειδώνει και διάφορα perks για τον ίδιο και τις ικανότητές του. Αυτές έχουν έναν κάπως ιδιαίτερο τρόπο να ενεργοποιούνται, καθώς ο παίκτης πρέπει να τα βάλει σε ένα πλέγμα σαν Tetris, όπως φαίνεται παρακάτω. Όλες έχουν τη χρησιμότητά τους, όπως το να αντανακλώνται οι σφαίρες αν τις χτυπήσει ο παίκτης με το σπαθί, ή το να φαίνονται οι αντίπαλοι πιο έντονα.

Γραφικό αριστούργημα

Το παιχνίδι το έχει αναπτύξει ένα indie studio, οπότε στο άκουσμα και μόνο αυτού δεν περιμένει κανείς τη δουλειά την οποία βλέπει όταν παίζει το παιχνίδι. Αρχικά, το design των γραφικών, του παίκτη και των αντιπάλων, είναι απίστευτο και καταφέρνει κατευθείαν να εντάξει τον παίκτη στο κλίμα το οποίο το παιχνίδι θέλει. Παράλληλα, τα γραφικά, τα περιβάλλοντα, η παλέτα χρωμάτων, είναι όλα άριστα. Είτε στον κανονικό κόσμο είτε στο Cybervoid, όλα είναι στην εντέλεια. Όλα αυτά συμβαίνουν όμως όσο το παιχνίδι είναι σχετικά ελαφρύ. Στα υψηλότερα γραφικά και σε 1440p ανάλυση το παιχνίδι φαίνεται απίστευτο αλλά τρέχει και χωρίς προβλήματα, όπως θα πούμε στη συνέχεια. Δεν έχω το οποιοδήποτε παράπονο από αυτόν τον τομέα, καθώς δεν έχω βρει το παραμικρό πρόβλημα. Ακόμα και το gore του παιχνιδιού, όταν ο παίκτης κόβει κάποιον στην μέση, είναι γραφικά αρτιότατο. Οι “ξαφνικές” πηγές φωτός, όπως το Grapple ή οι σφαίρες είναι επίσης πολύ ωραίες, και το φως που εκπέμπουν είναι επίσης ιδιαίτερο σε σχέση με άλλες πηγές.

Τεχνικά Άρτιο

Σε αυτόν τον τομέα δεν έχει και πολλά να σχολιάσουμε και αυτό είναι πολύ καλό. Το παιχνίδι είναι αρκετά ελαφρύ, μόλις 20 GB, ενώ τρέχει χωρίς προβλήματα. Λίγες φορές συνάντησα κάποιο frame drop, αλλά συνέβη στην αρχή κάποιου επιπέδου και δεν επηρέαζε με κάποιον τρόπο το παιχνίδι. Πέρα από αυτό το μικρό πρόβλημα, το παιχνίδι στα ultra τρέχει χωρίς πρόβλημα και με σταθερά FPS. Ακόμα, δεν υπάρχει κάποιο bug ή παρόμοιο πρόβλημα, το οποίο γίνεται day one.

Τελική Ετυμηγορία

Δεν υπάρχει κάποιος λόγος να μην προτείνουμε το Ghostrunner. Είναι ένα τεχνικό και γραφικό αριστούργημα, με πολύ έντονο κέντρο βάρους στο gameplay και την στρατηγική, ενώ και το parkour παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο όσο ο παίκτης δεν σκοτώνει αβέρτα αντιπάλους. Το soundtrack είναι εξαιρετικό από κάθε άποψη και δένει άριστα με το υπόλοιπο παιχνίδι, σχηματίζοντας ένα απίστευτο κλίμα καθ’όλη τη διάρκεια.

Ανέφερα στην αρχή ότι τέτοια παιχνίδια δεν είναι και πολύ του τύπου μου, θα προτιμούσα δηλαδή να παίξω κάποιο πιο απλό FPS παιχνίδι ή κάποιο racing. Και όμως το Ghostrunner με έκανε να εθιστώ ήδη από το demo. Όντως, δεν μπορώ να κρύψω ότι πολλές φορές είναι αρκετά εκνευριστικό το να πεθαίνεις από τον ίδιο αντίπαλο αλλά σε διαφορετικό σημείο, αλλά όταν καταφέρνεις και συνδέεις όλα τα κομμάτια, σχηματίζοντας το κατάλληλο πλάνο επίθεσης και νικάς τους αντιπάλους, αυτό είναι μια αρκετή ανταμοιβή για να κάνει τον οποιονδήποτε παίκτη να συνεχίσει.

Μπορείτε να βρείτε το Ghostrunner στο Steam.

guest
0 ΣΧΟΛΙΑ
Feedbacks
Εμφάνισε όλα τα σχόλια

READ MORE

Συμβουλές για μια πιο ευχάριστη εμπειρία στο Assassin’s Creed Valhalla

Πήραμε το παιχνίδι, το παίξαμε, βγάλαμε και το review μας, αλλά το Assassin's Creed Valhalla δεν σταματά εκεί. Συνεχίσαμε να παίζουμε και άλλο, ίσως...

Στην επιφάνεια τα υποτιθέμενα χαρακτηριστικά του M1X της Apple

Η ομάδα σχεδιασμού hardware της Apple πρόσφατα κυκλοφόρησε τον ταχύτερο μέχρι τώρα πυρήνα επεξεργαστή της. Πρόκειται για τους πυρήνες του επεξεργαστή M1 που σχεδιάστηκε...

FIND US ON

5,482FansLike
727FollowersFollow
303FollowersFollow
1,630SubscribersSubscribe