Ύστερα από σχετικά αρκετό hype για τον νέο τίτλο της Experiment 101, η στιγμή της κυκλοφορίας του επιτέλους έφτασε και συνολικά μας άφησε μία γλυκόπικρη γεύση. Το Biomutant έχει ένα ήπιο και σχετικά αργό ξεκίνημα. Η πρώτη του ώρα είναι γεμάτη με αυτόνομα μέρη, τα οποία δυστυχώς απέχουν πολύ από τα πανέμορφα σκηνικά που είχαμε δει στα trailer. Κάτι παρόμοιο συνέβη και με την εισαγωγή των μηχανισμών μάχης, η οποία θεωρώ έγινε με έναν σχετικά αδέξιο τρόπο, ειδικά σε σύγκριση με άλλα παιχνίδια του είδους. Ύστερα από την όχι τόσο καλοφτιαγμένη εισαγωγή όμως, αρχίζουν να ξεδιπλώνονται τα αρκετά θετικά στοιχεία του παιχνιδιού.

Από το σύστημα μάχης και το σύστημα Aura, μέχρι τα collecitble mounts και τα boss fights, το Biomutant, αφήνει μια περίεργη αίσθηση ότι τα πάντα θα μπορούσαν να λειτουργούν με έναν ίσως καλύτερο τρόπο. Παρόλα αυτά, δεν αναιρεί το γεγονός ότι αποτελεί ένα αρκετά διασκεδαστικό παιχνίδι, που παρά τις μισοτελειωμένες ιδέες που προσέφερε, κατάφερα και απήλαυσα σε μερικά σημεία τον κόσμο του.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΧΗΣ & GAMEPLAY

Ένα από τα θετικά του Biomutant, όσον αφορά το σύστημα μάχης, είναι η ελευθερία που σας δίνεται για να δημιουργήσετε έναν χαρακτήρα, ο οποίος θα ταιριάζει στο δικό σας playstyle. Θα έχετε την επιλογή να κουβαλάτε ένα μεγάλο σπαθί, να χρησιμοποιήσετε Psi–Powers και διάφορα άλλα ranged όπλα. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, το παιχνίδι σας αφήνει να παίξετε όπως εσείς επιθυμείτε. Αυτό όμως, σημαίνει ότι συμβαίνουν πολλά πράγματα, τα οποία θα πρέπει να παρακολουθείτε με προσοχή αν δεν θέλετε να χάσετε τη μπάλα. 

Όσον αφορά το close range combat του παιχνιδιού, δυστυχώς έχω κακά νέα για τους melee fans, μιας και στον τομέα αυτό υπάρχει πρόβλημα. Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των melee όπλων έχει ακριβώς τους ίδιους συνδυασμούς επιθέσεων, το βασικότερο πρόβλημα είναι τα πολλαπλά bugs που έχει. Χωρίς να θέλω να μπω σε πολλές λεπτομέρειες και να σας κουράσω, υπήρχαν φορές που απλά δεν υπήρχε ανταπόκριση στο πάτημα των κουμπιών όταν έπαιζα melee, και άλλες φορές απλά τα combo δεν λειτουργούσαν σωστά. Εν ολίγοις, δεν σου άφηνε άλλη επιλογή, από το να παίξεις με τα Psi-Powers και τα ranged όπλα. Ανεξαρτήτως ωστόσο από το playstyle σας, μια φιλική συμβουλή είναι να σπαμμάρετε το “Parry“, μιας και αποτελεί έναν αρκετά “σπασμένο” μηχανισμό, χωρίς κανένα απολύτως μειονέκτημα. 

Όσο κακοφτιαγμένη κι αν είναι η close range μάχη όμως, τόσο καλοδουλεμένη και διασκεδαστική είναι η μάχη από απόσταση. Η δυσκολία αυξάνεται ομοιόμορφα κατά τη διάρκεια της ιστορίας και επίσης προστίθενται νέοι εχθροί, οι οποίοι απαιτούν διαφορετικά μοτίβα επιθέσεων για να τους ξεπεράσετε. Εν μέρει απογοητευμένος έμεινα και με τα bossfights του παιχνιδιού. Σχεδόν όλα ήταν αρκετά όμοια μεταξύ τους και για να τα νικήσετε, συνήθως σας ανάγκαζαν να χρησιμοποιήσετε κάποιο είδος οχήματος, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει πως ότι όπλα και ικανότητες έχετε ξεκλειδώσει, είναι με λίγα λόγια άχρηστα στις πιο δύσκολες μάχες του παιχνιδιού.

STORY

Ένα περίεργο άλλα όλως παραδόξως καθόλου κακό στοιχείο, είναι ότι ολόκληρη την ιστορία την αφηγείται μόνο μία φωνή, χωρίς να ακούγεται κανένας άλλος, πέρα από κάποια όχι τόσο άρτια NPC’s που λένε τα δικά τους. Ο αφηγητής της ιστορίας έχει κάνει μια αξιοπρεπέστατη δουλειά, πηγαίνοντας με τα νερά του παιχνιδιού, χωρίς να υπερβάλλει πουθενά ή να χαλάει την ατμόσφαιρα. 

Οι επιλογές σας κατά τη διάρκεια των κρίσιμων σκηνών του Biomutant, παίζουν ρόλο στο πώς εξελίσσεται η ιστορία και στο τι λέει ο αφηγητής, αν και εμένα δεν μου έτυχε να έχω κάποια σοβαρή συνέπεια για κάποια από τις επιλογές μου. Σε ένα σημείο του παιχνιδιού για να σας δώσω να καταλάβετε, μου δόθηκε η επιλογή είτε να σκοτώσω, είτε να σώσω έναν αναπόσπαστο χαρακτήρα της ιστορίας. Ανεξαρτήτως τι απόφαση πήρα ωστόσο, το παιχνίδι είχε ακριβώς το ίδιο τέλος. Με λίγα λόγια, μόνο λίγες αποφάσεις θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ιστορία, κάτι που μόνο αρνητικό το θεωρώ, από τη στιγμή που οι περισσότερες επιλογές μου, το μόνο που έκαναν ήταν να αλλάξουν μόνο μερικές μικρές λεπτομέρειες διαλόγου με τα NPC’s.

Παρόλα αυτά, ένα μεγάλο μέρος του διαλόγου του Biomutant, είναι κατ’ εμέ αρκετά καλογραμμένο. Οι διάλογοι είναι εμπλουτισμένοι με παροιμίες, πετυχημένα αστεία, σοβαρές συμβουλές και πολλά ακόμα, χωρίς όμως να ξεφεύγει ιδιαίτερα και να σε βγάζει από το vibe του παιχνιδιού. Ένα από τα θετικά στοιχεία του Biomutant αδιαμφισβήτητα. 

Ακόμα και αν αφήνει μια αίσθηση ότι το παιχνίδι επί το πλείστον φαίνεται “μισοτελειωμένο”, μετά από πάνω από 25 ώρες στον περίεργο μεταποκαλυπτικό κόσμο του, ένιωσα ότι πέρασε γρήγορα και σχετικά ευχάριστα η ώρα μου. Πράγματα όπως το να αποφεύγεις σφαίρες και να πολεμάς διαφόρων ειδών αντιπάλων, με αρκετά μεγάλη ποικιλία από όπλα και playstyle, δεν παλιώνουν ποτέ. Ένα επίσης σημαντικό κομμάτι του Biomutant, είναι ότι ο κόσμος του σίγουρα αξίζει να εξερευνηθεί, ακόμα κι αν το loot του είναι ανύπαρκτο ή ακόμα και χειρότερο από αυτό που μαζέψατε ήδη πριν ώρες.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ

Το Biomutant είναι ένα παιχνίδι που σίγουρα έχει πολλά περιθώρια εξέλιξης και βελτίωσης. Περιέχει πολλές πρωτότυπες και έξυπνες ιδέες, οι οποίες δυστυχώς έμειναν μισοτελειωμένες. Υπάρχουν αρκετά bugs που πρέπει να εξαλειφθούν, το σύστημα μάχης θα μπορούσε να ήταν πολύ καλύτερο και οι γρίφοι του χωρίς καμία αμφιβολία πιο δύσκολοι. Παρόλα αυτά, το crafting, σε συνδυασμό με τον όμορφο μεταποκαλυπτικό του κόσμο, τους υπέροχα σχεδιασμένους εχθρούς, και τα επί των πλείστων ενδιαφέρον sidequests, το κάνουν ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό παιχνίδι.