Η Γερμανία λέει “όχι” στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να σταματήσουν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ντίζελ και βενζίνης από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Η άποψη της χώρας εκφράστηκε μέσω της φωνής του υπουργού Μεταφορών της, Volker Wissing, ο οποίος μίλησε πρόσφατα κατά τη διάρκεια μιας άτυπης συνάντησης με υπουργούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες κοντά στο Παρίσι.

“Θέλουμε να επιτρέψουμε στους κινητήρες εσωτερικής καύσης να κυκλοφορούν ακόμη και μετά το 2035”, είπε, σύμφωνα με τη Motor1.com Ιταλίας. Ωστόσο, υπάρχει μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια και είναι ότι η Γερμανία θα πρέπει να επιτρέψει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης “μόνο εάν τα αυτοκίνητα μπορούν να τροφοδοτούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα”.

Τα συνθετικά καύσιμα είναι δυνητικά συμβατά με τα παραδοσιακά οχήματα και θα τους επιτρέψουν να παραμείνουν στο δρόμο τα επόμενα χρόνια, επιτυγχάνοντας παράλληλα μείωση των εκπομπών. Ο Γερμανός υπουργός είναι λοιπόν βέβαιος ότι υπάρχει λύση για να διασφαλιστεί ότι τα αυτοκίνητα δεν θα ανεφοδιάζονται με ορυκτά καύσιμα αλλά μόνο με συνθετικά.

Σύμφωνα με τον Volker Wissing, “δεν μπορούμε να βασιζόμαστε μόνο στην ηλεκτρική κινητικότητα ή την κινητικότητα υδρογόνου για το μέλλον” και “πρέπει να παραμείνουμε τεχνολογικά ουδέτεροι”. Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι, μέχρι σήμερα, “δεν έχουμε αρκετά ηλεκτρικά οχήματα, επομένως πρέπει να κλιμακώσουμε τη διαθεσιμότητά τους”.

Απαγόρευση κινητήρων καύσης

Ως δευτερεύουσα σημείωση, μόλις χθες, η Audi ανακοίνωσε ότι οι κινητήρες ντίζελ V6 της μπορούν πλέον να λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά 70 έως 95 τοις εκατό.

Η ιδέα μιας «ενδιάμεσης» λύσης για την επίτευξη πλήρους ουδετερότητας ως προς τον άνθρακα φαίνεται να απηχεί τα λόγια του υπουργού οικολογικής μετάβασης της Ιταλίας, Roberto Cingolani. Πρόσφατα δήλωσε ότι το μέλλον του αυτοκινήτου “δεν μπορεί να είναι πλήρως ηλεκτρικό” και ότι μπορούμε να επικεντρωθούμε σε μια γενιά υπερσύγχρονων υβριδικών, ακόμη και με περιορισμένες επιδόσεις για τη μείωση του CO2.

Τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, η Ιταλία ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για πιθανή εξαίρεση από τον κανόνα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες υπεραυτοκίνητων της χώρας. Η προτεινόμενη απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 στην Ευρώπη βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της πρότασης, η οποία υπόκειται σε μακρά διαδικασία έγκρισης και αποδοχής από τα μέλη της ΕΕ.