“Αποανθρακοποίηση”, είναι μια λέξη που θα ακούτε πολύ στο μέλλον, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σταδιακά καταργούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για να δημιουργήσουν χώρο για μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων. Η Audi ανέβηκε στην ηλεκτρική μπάντα ανακοινώνοντας ότι το 2025 θα είναι η τελευταία χρονιά που οι Τέσσερις Δακτύλιοι θα παρουσιάσουν ένα νέο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ξεκινώντας από το 2026, η εταιρεία με έδρα το Ingolstadt πρόκειται να κυκλοφορήσει μόνο EV.

Το 2033, η παραγωγή αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα θα φτάσει στο τέλος της. Ωστόσο, η Audi είπε ότι οι ICE θα μπορούσαν να επιβιώσουν για μερικά ακόμη χρόνια στην Κίνα, ανάλογα με τη ζήτηση των πελατών. Εν τω μεταξύ, η γερμανική μάρκα ενημερώνει ορισμένους από τους κινητήρες ντίζελ που έχουν επικριθεί πολύ για να λειτουργούν πιο καθαρά, καθιστώντας τους συμβατούς με ανανεώσιμα καύσιμα.

Audi V6 HVO Φυτικό Καύσιμο

Συμβατό με τον V6 TDI που παράγουν έως και 282 ίππους, το HVO είναι ένα φυτικό καύσιμο που έχει υποστεί επεξεργασία με υδρογόνο. Αντιπροσωπεύει την ενδιάμεση μέθοδο της Audi για τον περιορισμό των εκπομπών πριν τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Πολλά από τα αυτοκίνητα με τον εξακύλινδρο κινητήρα έχουν τροποποιηθεί ώστε να λειτουργούν με αυτό το βιώσιμο καύσιμο και έχουν ήδη εγκαταλείψει τα εργοστάσια με προορισμό τους αγοραστές από τα μέσα Φεβρουαρίου.

Σε σύγκριση με το παλιό diesel, η Audi ισχυρίζεται ότι οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 70 έως 95 τοις εκατό. Υπάρχει επίσης ένα παράπλευρο όφελος από την υιοθέτηση του HVO, καθώς έχει 30 τοις εκατό υψηλότερη βαθμολογία κετανίου, ενισχύοντας έτσι τη διαδικασία καύσης. Αυτό θα αποφέρει κέρδη τα κρύα πρωινά του χειμώνα, αλλά υπάρχουν μόνο περίπου 600 πρατήρια καυσίμων στην Ευρώπη όπου μπορείτε να βρείτε HVO. Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται στη Σκανδιναβία και μόνο λίγα είναι στη Γερμανία.

Audi V6 HVO Φυτικό Καύσιμο

Οι κινητήρες TDI συμβατοί με HVO είναι επί του παρόντος διαθέσιμοι για τα μοντέλα A4 έως A8, μαζί με τα Q7 και Q8. Οι μηχανικοί της Audi έχουν δώσει προτεραιότητα στα πιο δημοφιλή μοντέλα με ντίζελ, γι’ αυτό και το Q5 θα ακολουθήσει στις αρχές του επόμενου μήνα. Το A6 Allroad πρόκειται να λάβει την ίδια μεταχείριση αυτό το καλοκαίρι. Κατά τα άλλα, το Volkswagen Touareg V6 TDI μπορεί επίσης να τρέφεται με το φυτικό καύσιμο.

Η τελευταία διαδικασία απανθρακοποίησης ακολουθεί μια παρόμοια μέθοδο που εφαρμόστηκε τον Ιούνιο του 2021 για τα μοντέλα Q2, A3 και Q3 που είναι εξοπλισμένα με τετρακύλινδρο κινητήρα turbodiesel. Μερικά από τα TDI των A4 έως A7 συν το Q5 έγιναν συμβατά με HVO σε επιλεγμένες χώρες το περασμένο καλοκαίρι.

Μακροπρόθεσμα, η Audi και ολόκληρος ο Όμιλος Volkswagen θα παρουσιάσουν κινητήρες εσωτερικής καύσης που έχουν σχεδιαστεί για να δέχονται ανανεώσιμα συνθετικά καύσιμα.

Πηγή – Audi Media Center