fbpx

Η ΕΕ αναγκάζει έμμεσα την Porsche να αυξήσει τον κυβισμό των 911

Καλά διαβάσατε, παρόλο που η Porsche πρόσφατα επένδυσε εκατομμύρια ευρώ για την “συρρίκνωση” (downsizing) της γκάμας των κινητήρων της, εξαιτίας των νέων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα μπουν σε εφαρμογή από το 2026 και μετά, θα αναγκαστούν να επιστρέψουν στα προηγούμενα μεγέθη. Ένας από τους κορυφαίους μηχανικούς της εταιρίας προβλέπει ότι η επόμενη γενιά των κινητήρων για την 911 θα χρειαστεί να είναι μεγαλύτερη από οποιονδήποτε κινητήρα της τωρινής γενιάς.

Porsche-911-turbo

Το 2026, θα έρθει το επόμενο κύμα κανονισμών με το EU7. Πιστεύουμε πώς θα είναι οι πιο σκληροί κανονισμοί παγκοσμίως στο θέμα των ρύπων, ειδικά στην διαφορά μεταξύ ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης και αυτά που βλέπουμε στις δοκιμές” εξηγεί ο Frank-Steffen Walliser, επικεφαλής της ομάδας των σπορ αυτοκινήτων της Porsche σε μία συνέντευξη στο Wheels.

Αυτοί οι άκρως δρακόντειοι κανονισμοί ψηφίστηκαν με σκοπό τον αναγκασμό όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτων να αλλάξουν σε ηλεκτρικά powertrains. Όχι μόνον αυτό αλλά θα υπάρχει πλέον και όριο για την σχετική ισχύ ανά κυβικό λίτρο (power per liter of displacement), το οποίο σημαίνει ότι η ιπποδύναμη ενός κινητήρα θα είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον κυβισμό του. Οι περισσότεροι κατασκευαστές επένδυσαν ένα αμέτρητο ποσό χρόνου, χρημάτων και ενέργειας στην έρευνα για το ακριβώς αντίθετο (δημιουργία μικρών κινητήρων που να έχουν μεγάλη ιπποδύναμη, π.χ. ο 1λ. 3-κύλινδρος ecoboost της Ford) στην προηγούμενη δεκαετία, εξού και ο λόγος που η entry-level 911 έχει μέχρι σήμερα με έναν 3.0 flat-six με turbo κινητήρα.

Προβλέπω ένα 20% αύξησης του κυβισμού κατά μέσω όρο για τους EU7 κινητήρες. Πολλοί κατασκευαστές ίσως να μεταβούν από 4 σε 6 ή από 6 σε 8 κυλίνδρους” είπε ο Walliser κατά την διάρκια της ίδιας συνέντευξης, προσθέτοντας “οι κανονισμοί αυτοί είναι εντελώς αντιπαραγωγικοί για τους κανονισμούς των ρύπων, ίσως και να τους αυξήσουν

Η αύξηση αυτή του κυβισμού θα λειτουργήσει ως παγίδα για τους κατασκευαστές, καθώς από την μία μεγαλύτεροι κινητήρες σημαίνουν περισσότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη παραγωγή CO2, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει τηρούν τους ακόμα σκληρότερους κανονισμούς καυσαερίων. Αυτό αφήνει μόνο δύο επιλογές στους μηχανικούς, είτε να συμβιβαστούν με λιγότερη ιπποδύναμη, ή ακόμα μεγαλύτερη επένδυση σε προηγμένη τεχνολογία κατά της ρύπανσης. Επομένως η Porsche θα επιλέξει το δεύτερο.

Ο Walliser είπε ότι για να τηρούν οι νέοι κινητήρες τους κανονισμούς θα πρέπει να έχουν καταλυτικούς μετατροπείς τρεις ή και τέσσερις φορές μεγαλύτερους από τους σημερινούς, έχοντας ως αποτέλεσμα ένα “μικρό χημικό βιομηχανικό εργοστάσιο” συνδεδεμένο στην εξάτμιση, προκειμένου να είναι κάτω από το όριο η παραγωγή CO2, το οποίο με την σειρά του θα αυξήσει δραστικά το κόστος παραγωγής ενός αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα την τιμή αυτή να την πληρώνει ο καταναλωτής.

Αυτό σημαίνει εντελώς καινούργια μοτέρ, και αυτό είναι πραγματικά δύσκολο, ειδικά για τις 911, αλλά δεν σκοπεύουμε να τα παρατήσουμε. Θα κάνουμε ότι περνάει από τα χέρια μας για να το πετύχουμε προκειμένου να κρατήσουμε την ίδια flat-six συνταγή. Δυστυχώς όμως σημαίνει επίσης ότι θα πρέπει να φτιάξουμε από το μηδέν κάτι καινούριο. Ξανά.

Κλείνοντας την συνέντευξη είπε πως η εποχή των ατμοσφαιρικών κινητήρων με τεράστια δύναμη στις 911 (όπως στην σειρά GT3) είναι επίσης σχεδόν στο τέλος της, μιας και θα είναι ακόμα πιο περίπλοκο.”Θα υπάρξει κάποια μέρα, στα επόμενα 10 χρόνια, που θα χρειαστεί να πούμε ‘αυτό εδώ είναι το τελευταίο του είδους του” προειδοποίησε.

Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι η Porsche δεν έχει αποκλείσει ακόμα την ιδέα του να υπάρχουν 2 διαφορετικές εκδοχές της 911 (ακόμα και τις ατμοσφαιρικές) για αγορές με πιο χαλαρούς κανονισμούς όπως της ΗΠΑ, την Αυστραλία ή και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, εάν φυσικά υπάρχει κέρδος για την εταιρεία.

Έχοντας κατά νου όλα αυτά, δεν μας κάνει εντύπωση ότι η base-model 911 Carrera δεν θα δει ποτέ ξανά έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα. Ο 4.0 ατμοσφαιρικός flat-six (9A2 Evo) που αναπτύχθηκε για την 718 GTS (Cayman / Boxster) πρόσφατα δυστυχώς δεν μπορεί να χωρέσει στο σασί της 911 είπε επίσης ο Walliser στο αγγλικό περιοδικό Evo, και η μελέτη για την ανάπτυξη ενός ολοκαίνουριου κινητήρα δεν βγάζει νόημα οικονομικά.

 

READ MORE

Η Sabrent κυκλοφόρησε τον πρώτο M.2 NVMe χωρητικότητας 8 Terabyte

Η Sabrent, εταιρεία που ασχολείται με το σχεδιασμό συσκευών αποθήκευσης και αξεσουάρ για υπολογιστές, ανακοίνωσε σήμερα την κυκλοφορία του πρώτου M.2 NVMe SSD χωρητικότητας...

Όλα τα μελλοντικά Volvo αυτοκίνητα θα έχουν κόφτη στα 180 χλμ/ώρα

Η Volvo εργάζεται ώστε να επιτύχει τον μακροπρόθεσμο στόχος της για να μηδενίσει τις απώλειες ζωών και σοβαρούς τραυματισμούς με οποιοδήποτε όχημα της. Αν...

FIND US ON

5,084FansLike
729FollowersFollow
313FollowersFollow
1,480SubscribersSubscribe