Η Porsche βλέπει ότι το μέλλον επιφυλάσσει μεγάλο κίνδυνο για τα αυτοκίνητα της που έχουν αφήσει ιστορία στην κλασική αυτοκίνηση με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η εσωτερική καύση είναι ένα από τα θαύματα της μηχανικής, κατά την οποία ένα εύφλεκτο υγρό μετατρέπεται σε κινητήρια δύναμη και ευχάριστους ήχους αλλά αντιτίθεται, δυστυχώς, στους περιβαλλοντικά συνειδητούς καιρούς που ζούμε. Αργά ή γρήγορα, κυβερνήσεις ανά τον κόσμο θα πούνε “όχι” στη βενζίνη και αυτοκίνητα – θρύλοι της αυτοκίνησης όπως η Porsche 911 θα πρέπει είτε να μετατραπούν σε ηλεκτρικά είτε να αποσυρθούν.

Μιλώντας για την Porsche λοιπόν, η οποία έχει ήδη κάποια φιλόδοξα σχέδια ηλεκτροκίνησης, δεν γυρίζει τη πλάτη της στα κλασικά αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης. Η εταιρεία μόλις ανακοίνωσε ένα σχέδιο συνεργασίας με τη Siemens Energy για τη δημιουργία του πρώτου εργοστασίου συνθετικών καυσίμων βιομηχανικής κλίμακας στον κόσμο.

Porsche Siemens Synthetic Fuel

Η διαφορά του συνθετικού καυσίμου με τη βενζίνη έγκειται στην ουδετερότητα του άνθρακα. Ο άνθρακας του συνθετικού καυσίμου που εκπέμπεται από την καύση είναι ίσος με τον άνθρακα που αποσπάται κατά την παραγωγή του στο εργοστάσιο. Το σχέδιο e-καυσίμων Porsche και Siemens θα κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας αιολική ενέργεια για να χωρίσει το νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης (όπως και για τους κινητήρες κυψελών υδρογόνου του Toyota Mirai). Το υδρογόνο αυτό συνδυάζεται με ατμοσφαιρικό διοξείδιο του άνθρακα και έτσι δημιουργείται μια συνθετική μεθανόλη. Η μεθανόλη, με τη σειρά της, θα μετατραπεί σε συνθετική βενζίνη μέσω μιας διαδικασίας που υποστηρίζεται και αδειοδοτείται από την Exxon Mobil.

Η Porsche και η Siemens επέλεξαν τη νότια Χιλή ως θέση για το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής του συνθετικού καυσίμου λόγω της ισχυρής βιομηχανίας αιολικής ενέργειας της χώρας. Το σχέδιο απαιτεί 130.000 λίτρα καυσίμου να παραχθούν δοκιμαστικά μέχρι το 2022 και 55 εκατομμύρια λίτρα προς πώληση μέχρι το 2024 (τα οποία θα έχουν δεκαπλασιαστεί έως το 2026).

Porsche Siemens Synthetic Fuel

Μόνο οι Η.Π.Α. καταναλώνουν καθημερινά σχεδόν 1,5 δις. λίτρα βενζίνης, πράγμα που σημαίνει ότι τα σχέδια της Porsche δεν φαντάζουν και τόσο αισιόδοξα. Ωστόσο η οι εταιρείες θέλουν να καταφέρουν να αποδείξουν πως εάν μια τέτοια καινοτομία πετύχει ως προς την παραγωγή, θα μπορέσει να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις – εργοστάσια θέτοντας έτσι τους στόχους αλλά και τις προσδοκίες πολύ υψηλά.

Η Porsche εξακολουθεί να δεσμεύεται βέβαια για επέκταση της γκάμας των ηλεκτρικών της οχημάτων, πέρα από την αμιγώς ηλεκτρική Taycan, με οχήματα όπως ένα επερχόμενο Macan EV. Παρ’ όλες τις πιέσεις για εξηλεκτρισμό από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Porsche επένδυσε ήδη 20 εκατομμύρια ευρώ για το project του συνθετικού καυσίμου. Φαίνεται πως είναι πολύ αισιόδοξη αλλά και πρόθυμη, πλάι στην Siemens, να υλοποιήσει κάτι τόσο πρωτοποριακό.