fbpx

Έρευνα: 1 στους 5 αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων επιστρέφουν σε βενζινοκίνητα

Όπως βλέπουμε συχνά τον τελευταίο καιρό, τα ηλεκτρικά οχήματα προορίζονται από εταιρείες, νομοθέτες, μέχρι και ακτιβιστές ως το μέσο μεταφοράς του μέλλοντος, τόσο στον δυτικό κόσμο όσο και σε λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές. Μάλιστα έχουμε φτάσει στο σημείο που βλέπουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο και πολλά αλλά κράτη να σκοπεύουν να απαγορεύσουν τις πωλήσεις όλων των νέων βενζινοκίνητων από το 2030 και ύστερα.

Την ίδια στιγμή βλέπουμε πως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες είτε έχουν ήδη κυκλοφορήσει είτε σκοπεύουν να κυκλοφορήσουν στο κοντινό μέλλον τις δικές τους ηλεκτρικές λύσεις στο πρόβλημα αυτό προκειμένου να είναι προετοιμασμένοι, επομένως φαίνεται πως ακόμα και αν μην αρέσει σε όλους, το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό.

Όμως σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nature Energy, το μέλλον αυτό δεν αρέσει σε όλους, ακόμα και σε όσους έκαναν το «τεχνολογικό άλμα» και αγόρασαν κάποιο ηλεκτρικό όχημα. Μάλιστα, περίπου ένας στους πέντε ανθρώπους (δηλαδή περίπου 20%) επέστρεψαν μετά από κάποιο διάστημα σε ένα συμβατικό όχημα βενζίνης. Ο λόγος; Είναι ίσως πιο περίπλοκο απ’ ότι θα περίμενε κανείς.

Ξεκινώντας με κάποιες λεπτομέρειες, η έρευνα διεξήχθη με δείγμα μεγέθους 4.160 ατόμων, εκ των οποίων όλοι τους αγόρασαν ένα ηλεκτρικό όχημα στην πολιτεία της California μεταξύ του 2012 και του 2018. Επομένως ναι, μιλάμε για δεδομένα που είναι ήδη μερικών χρόνων και έχουμε υπ’ όψιν ότι έχουν αλλάξει πολλά από τότε, όμως είναι η πρώτη έρευνα στο είδος της όποτε αξίζει να ρίξουμε μια μάτια. Σύμφωνα με την έρευνα λοιπόν, από τους 4.160 ανθρώπους οι 1.840 είχαν ήδη αποφασίσει για την αγορά του επόμενού τους οχήματος (και πάνω σε αυτές τις πληροφορίες βασίστηκαν τα νούμερα του Nature Energy). Το περιοδικό επίσης συνέλεξε δεδομένα σχετικά με το τι ώθησε τα άτομα αυτά σε αυτήν την απόφαση.

ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα λοιπόν με αυτά τα δεδομένα, τα άτομα που ήταν λιγότερο πιθανό να δεσμευτούν με ηλεκτρικά οχήματα ήταν άτομα που εξαρτώνται από αυτά ως το μόνο μέσο μεταφοράς τους, επομένως δηλαδή άτομα που είχαν μόνο ένα αυτοκίνητο, το οποίο ήταν ηλεκτρικό. Άτομα που ζούσαν σε μέρη όπου η φόρτιση στο σπίτι ήταν δύσκολη ή αδύνατη εγκατέλειψαν επίσης ηλεκτρικά οχήματα σε υψηλότερα ποσοστά, και τέλος άλλη μια κατηγορία που τα EV ακόμα δεν μπορούν να καλύψουν, τα άτομα χαμηλότερων τάξεων.

Τα άτομα που ήταν πιο πιθανό να μην μπορέσουν να προσαρμοστούν στην ζωή με ένα ηλεκτρικό όχημα ήταν κυρίως νεότεροι άνθρωποι και ήταν πιο πιθανό να μένουν σε κάποιου είδους νοικιαζόμενο διαμέρισμα αντί για κάποιο αυτόνομο σπίτι. Αυτό κάνει την εξασφάλιση 240v ταχυφορτιστών ακόμα δυσκολότερη, επομένως στηρίζονταν εξ’ ολοκλήρου σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι οι γυναίκες επέστρεψαν σε συμβατικά οχήματα σε μεγαλύτερους ρυθμούς απ’ ότι οι άντρες, όμως η έρευνα δεν αποδίδει κάποια εξήγηση σε αυτό.

Η έρευνα επίσης έδειξε ότι οι βελτιώσεις στις δημόσιες υποδομές φόρτισης δεν είχαν σημασία για αυτούς τους ανθρώπους, υπονοώντας ότι ίσως ταξιδεύουν κατά μέσω όρο σε μικρότερες αποστάσεις με τα οχήματά τους και κάνουν λιγότερα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Αυτό ίσως σημαίνει πως περεταίρω αναβαθμίσεις στις υποδομές αυτές δεν θα έχουν κάποιο ουσιαστικό αντίκτυπο στις πωλήσεις των EV και ούτε είναι το μοναδικό πρόβλημα που πρέπει να λυθεί.

Volkswagen ID SpaceVizzion 6

Τώρα, παρόλο που μπορεί να ισχύουν όλα αυτά, πρέπει να έχουμε στο νου πως μιλάμε ακόμα για ένα προϊόν πρώτης γενιάς καθώς τα mainstream ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόλις τώρα μπαίνουν στην δεύτερη δεκαετία της ύπαρξής τους και ούτε έχουν φτάσει τεχνολογικά ακόμα το σημείο αιχμής τους (υπενθυμίζω ότι τα στοιχεία είναι από το 2018, τότε που η τεχνολογία ήταν σε ακόμη πιο πρώιμο στάδιο). Το λεγόμενο “Range Anxiety” υπήρχε και υπάρχει ακόμα, ενώ όντως τα δίκτυα φόρτισης έχουν ακόμη τεράστια περιθώρια προόδου (ειδικά στην Ελλάδα) ενώ τα EV ακόμη παραμένουν σαν κάτι συμπληρωματικό στις σειρές προϊόντων των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών. Ωστόσο έχοντας όλα αυτά υπ’ όψιν, μόνο το 18% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα επέλεξαν να επιστρέψουν σε κάποιο “old-school” βενζινοκίνητο.

Τέλος, θυμίζουμε επίσης ότι η California είναι μια από τις πολιτείες-κλειδιά στο θέμα της προώθησης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, με την Νέα Υόρκη να είναι δεύτερη, επομένως τα νούμερα αυτά ίσως να μην αντιπροσωπεύουν τις ΗΠΑ γενικότερα. Όπως και με όλες τις έρευνες που παρουσιάζουν κάποια στατιστικά στοιχεία, το πως θα το παρουσιάσεις παίζει βασικό ρόλο. Ίσως το νούμερο στην πραγματικότητα να είναι ακόμα μικρότερο… ή μεγαλύτερο. Αν και κρίνοντας από τις τάσεις του κόσμου τόσο εκεί όσο και στην Ευρώπη, το πιο αναμενόμενο είναι ότι το νούμερο αυτό θα μειωθεί με τον καιρό, ειδικά καθώς πιο «ελκυστικά» μοντέλα όπως το Ford Mustang Mach-E και το Volkswagen ID.4 μπαίνουν δυναμικά στην αγορά.

guest
0 ΣΧΟΛΙΑ
Feedbacks
Εμφάνισε όλα τα σχόλια
Eneba Many GEOs

READ MORE

FIND US ON

6,494FansLike
727FollowersFollow
298FollowersFollow
1,930SubscribersSubscribe