Από τότε που η Volkswagen πρωτοεμφάνισε το ID.Buzz concept το 2017, περιμέναμε υπομονετικά την άφιξη της τελικής έκδοσης παραγωγής της ηλεκτρικής αναβίωσης του ιστορικού μικρού λεωφορείου. Έφτασε επιτέλους λοιπόν! Σήμερα είναι το επίσημο ντεμπούτο του ID.Buzz και ID.Buzz Cargo.

Απ’ έξω το ID.Buzz μάλλον δεν φαίνεται και τόσο διαφοροποιημένο. Το συνολικό σχήμα και οι αναλογίες παραμένουν πολύ κοντά στο concept του 2017, το οποίο με τη σειρά του εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από ένα άλλο πρωτότυπο van της Volkswagen πριν από 21 χρόνια. Ως συνήθως, η μπροστινή όψη είναι λιγότερο φουτουριστική στο μοντέλο παραγωγής σε σύγκριση με το πρωτότυπο του 2017.

Volkswagen ID.Buzz

Η απλότητα του συστήματος ηλεκτροκίνησης σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μεγάλο χώρο για τον κινητήρα και άρα το ID.Buzz διατηρεί το συμπαγές σχήμα του αρχικού πρωτότυπου. Το δίχρωμο φινίρισμα, που καλύπτει τμήματα της μπροστινής όψης, είναι άλλο ένα νεύμα στο εμβληματικό και ιστορικό T1.

Επωφελούμενο από τα πλεονεκτήματα της αρχιτεκτονικής MEB, το εσωτερικό του λεωφορείου μηδενικών εκπομπών διαθέτει πέντε θέσεις στην πιο απλή του έκδοση. Υπάρχουν δύο μεμονωμένα καθίσματα με ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια στην πρώτη σειρά καθισμάτων. Στις πλάτες κάθε μπροστινού καθίσματος είναι ενσωματωμένος ένας πλευρικός αερόσακος, ενώ στο κάθισμα του οδηγού υπάρχει επίσης ένας νέος κεντρικός αερόσακος. Σε περίπτωση σύγκρουσης, προστατεύει τον οδηγό και τον συνοδηγό από το να χτυπήσουν ο ένας τον άλλον. Κάθε μπροστινό κάθισμα μπορεί να ρυθμιστεί έως και 24,5 εκατοστά εμπρός και πίσω. Πίσω τους, υπάρχει μία σειρά καθισμάτων τριών ατόμων.

Volkswagen ID.Buzz

Αργότερα, κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του μοντέλου, θα προστεθεί μια εξαθέσια έκδοση με δύο σειρές τριών καθισμάτων. Με τη σειρά του, το ID.Buzz Cargo θα είναι διαθέσιμο ως επταθέσιο με διάταξη θέσεων 2-3-2. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, αυτή η έκδοση μπορεί να χωρέσει έως και 1.121 λίτρα φορτίου. Επιπρόσθετα η Volkswagen θα προσφέρει ένα μη ζωικό υλικό ως εναλλακτική λύση στο παραδοσιακό δέρμα.

Εάν έχετε οδηγήσει ποτέ μερικά από τα ηλεκτρικά οχήματα ID της Volkswagen, πιθανότατα θα νιώσετε πολύ εξοικειωμένοι με το ταμπλό όταν βρεθείτε πίσω από το τιμόνι του ID.Nuzz. Ένας τυπικός ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών παρέχει βασικές πληροφορίες για το όχημα, ενώ μια άλλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα χρησιμοποιείται για infotainment. Κάτω από την κεντρική οθόνη, όπως σε όλα τα άλλα μοντέλα ID, υπάρχει μια ψηφιακή μπάρα ελέγχου όπου βρίσκονται η μονάδα HVAC και τα χειριστήρια έντασης ήχου.

Η κυκλοφορία του ID.Buzz έχει προγραμματιστεί για αργότερα αυτό το έτος, όπου θα υπάρχει μια ενιαία επιλογή μπαταρίας 82 kWh. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η ισχύς προέρχεται από έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα με 201 ίππους και 310Nm ροπής,  στοιχεία που ταιριάζουν με το τρέχον VW ID.4. Δυστυχώς, η Volkswagen δεν είναι έτοιμη να ανακοινώσει στοιχεία αυτονομίας. Περισσότερες εκδόσεις μπαταριών και πρόσθετα επίπεδα ισχύος εξόδου θα κυκλοφορήσουν από το επόμενο έτος.

Η επαναφόρτιση από 5 έως 80 τοις εκατό θα διαρκέσει περίπου 30 λεπτά σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης. Οι πελάτες στην Ευρώπη θα επωφεληθούν επίσης από μια προαιρετική λειτουργία αμφίδρομης φόρτισης, που σημαίνει ότι θα μπορούν να τροφοδοτούν τα σπίτια τους με την ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας.

Volkswagen ID.Buzz

Όπως προαναφέρθηκε, το ID.Buzz, τόσο στην επιβατική όσο και στην έκδοση Cargo θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.  Η Volkswagen Commercial Vehicles θα είναι υπεύθυνη για την παραγωγή του ID.Buzz στο κύριο εργοστάσιό της στο Αννόβερο, όπου έχει επιτευχθεί επίπεδο αυτοματισμού έως και 90%.