Αυτό είναι το νέο BMW iX. Ένα μεγάλο, άνετο, πρακτικό, ηλεκτρικό SUV το οποίο σχεδιάστηκε για να κοντράρει τα Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC και Audi E-Tron. Ωστόσο μιας και η BMW μας έχει συνηθίσει στις ίντριγκες τον τελευταίο καιρό (γκουχ νέα 4άρα), δεν θα μπορούσε να μην προκαλέσει άλλη μια. Κοιτώντας το νέο BMW iX από φωτογραφίες βλέπεις μια τεράστια γρίλια στο μπροστινό μέρος, φώτα λεπτά σαν “κινέζικο” αυτοκίνητο και γενικά ένα πολύ busy σχεδιασμό. Όμως αντικρίζοντας το αμάξι από κοντά αντικρίζεις κάτι ωραίο, κάτι το επιβλητικό, τελείως διαφορετικό από την ψηφιακή μορφή του. Η BMW εξωτερικά το τοποθετεί στην κατηγορία της BMW X5 όμως στο εσωτερικό, ο καθένας καταλαβαίνει πως πρόκειται για ένα πολύ άνετο αμάξι με χώρους που πλησιάζουν αυτούς της BMW X7.

Ας πάμε όμως στις πιο τεχνικές λεπτομέρειες. Η έκδοση που κάναμε review είναι η xDrive 40 που είναι εξοπλισμένη με μια μπαταρία των 71kWh, την οποία εγώ σε πλήρη φόρτιση την είδα να βγάζει αυτονομία 290 χιλιομέτρων. Όσον αφορά στην επίδοση, παρά τα πολλά κιλά του (2365 kg), επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 6 δευτερόλεπτα λόγω των 326 ίππων και την άμεση ροπή (650Nm) που παράγουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες του. Επίσης, βγαίνει η έκδοση xDrive 50 η οποία διαθέτει 105kWh μπαταρία, 523 άλογα και επιτάχυνση 0-100 σε 4,6 δευτερόλεπτα.

Εξαιρετική οδήγηση με βάση το μέγεθος του

Μπορώ να πω πως οδηγικά είναι εξαιρετικό. Δεν σε συμπεριλαμβάνει τόσο στην διαδικασία αλλά αυτό είναι ένα αρνητικό όλων των ηλεκτρικών. Η επιτάχυνση είναι άμεσα και ικανή να σε κολλήσει πίσω στο κάθισμα μέχρι τα 100 χιλιόμετρα. Το στήσιμο του και οι αναρτήσεις του είναι καλά ρυθμισμένες ώστε να επιτρέπουν κυρίως άνετη οδήγηση αλλά και σπορ όποτε θελήσει ο οδηγός. Λόγω του πιο “οβάλ” τιμονιού του, η οδήγηση μέσα στην πόλη είναι ευχάριστη και όχι τόσο δύσκολη όσο θα περίμενε κανείς λόγω του μεγέθους του (4,9 μέτρα!). Παρά τις 22″ ζάντες, η ανάρτηση απορροφούσε αρκετά τις τρύπες των ελληνικών δρόμων αν και λόγω του μεγέθους τους, νιώθεις το αμάξι κάπως σαν βάρκα. Για τα φρένα του ακόμη έχω μια ανάμεικτη, υπήρχαν καταστάσεις που τα ένιωθα αποφασισμένα να λειτουργήσουν ενώ σε άλλες περιπτώσεις με άγχωναν με την αργή αντίδραση τους.

Πιστεύω πως καθώς κάνουμε την μετάβαση προς τα ηλεκτρικά, θα πρέπει να κάνουμε και μετάβαση στην οδηγική μας νοοτροπία. Τα ηλεκτρικά απαιτούν μια τελείως διαφορετική οδηγική συμπεριφορά από αυτά της εσωτερικής καύσης. Το γκάζι είναι άμεσο, τα φρένα όχι και τόσο καλά και γενικότερο το σκεπτικό με την φόρτιση σου αλλάζει πλήρως την καθημερινότητα.

Ανανεωμένο εσωτερικό υψηλής ποιότητας

Μπαίνοντας μέσα στο BMW iX, βλέπεις ένα ανανεωμένο εσωτερικό από άκρη σε άκρη ντυμένο με συνθετικό δέρμα, με διαφορετική διάταξη απ’ότι μας έχει συνηθίσει η BMW αλλά η ποιότητα του παραμένει στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η γερμανική εταιρεία. Η ποιότητα ξεχειλίζει όπου και να κοιτάξεις, από τα καθίσματα με ραφές σχήμα διαμαντιού, από τα κουμπιά που ρυθμίζουν τα ηλεκτρικά καθίσματα, από τον λεβιέ που επιλέγεις τις λειτουργίες οδήγησης ακόμα και από τα 30 συνολικά Bowers and Wilkins ηχεία τα οποία προσδίδουν μια τρομερή ψυχαγωγική εμπειρία στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Η πανοραμική οροφή είναι ένα από τα πιο ωραία έξτρα του αυτοκινήτου καθώς το φως που επιτρέπει να μπαίνει στην καμπίνα την ζωντανεύει ακόμη περισσότερο.

Δύο μεγάλες οθόνες δεσπόζουν μπροστά από την θέση του οδηγού. Μια που ενεργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων (12,3″) και μια ως οθόνη αφής για το σύστημα infotainment (14,9″) της BMW, iDrive8, το οποίο είναι αναβαθμισμένο και ανανεωμένο. Ευτυχώς ο μοχλός iDrive παρέμεινε στην θέση καθώς κατά την διάρκεια της οδήγησης είναι πολύ χρήσιμος, και πλέον είναι από καθαρό γυαλί. Η συνδεσιμότητα με iOS και Android κινητά είναι άψογη και μάλιστα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εμφανίζει τις οδηγίες του χάρτη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά και στο Heads Up Display.

Μέσα μόλις κάτσεις θα παρατηρήσεις ότι το BMW iX είναι πάρα πολύ ευρύχωρο και άνετο. Το μόνο που δεν μου άρεσε τόσο είναι η μεγάλη απόσταση που έχουν τα μπροστινά καθίσματα με τις πόρτες και μερικές φορές νιώθεις πως θα πέσεις στο κενό ενδιάμεσα. Κατά τ’άλλα τα καθίσματα είναι πολύ άνετα, θερμαινόμενα, ψυχώμενα και σου κάνουν μασάζ. Μάλιστα αν φρενάρεις απότομα τότε αυτά γέρνουν μαζί σου προς τα μπροστά ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να μην τραυματιστείς σοβαρά στο κεφάλι, το κακό όμως είναι ότι δεν γυρνάνε αυτόματα στην αρχική τους θέση και πρέπει να τα ξαναρυθμίσεις.

Με λίγα λόγια

Η εξαιρετική ποιότητα είναι αυτό που χαρακτηρίζει το BMW iX. Είναι άνετο και ήσυχο και αυτό βοηθάει ακόμη περισσότερο τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του όπως πρακτικότητα, ποιότητα και την τεχνολογία να ξεχωρίσουν. Φυσικά όλα αυτά αντικατοπτρίζονται και από την τιμή πώλησης του αυτοκινήτου, με το BMW iX που οδηγήσαμε εμείς να κοστίζει μόλις 119,000€. Λίγο μεγαλύτερη αυτονομία και γρήγορη φόρτιση είναι κάτι που περίμενα να κάνει καλύτερα, ωστόσο αυτά δεν θα επηρεάσουν σοβαρά την καθημερινότητα ενός ιδιοκτήτη ενός BMW iX.