Το Jeep Wrangler είναι το σήμα κατατεθέν της δημοφιλούς αμερικάνικης μάρκας και αυτή την φορά είναι πραγματικά ανανεωμένο, αν και δεν του φαίνεται, σας το υποσχόμαστε. Το νέο Wrangler ‘JL’ έχει ανασχεδιασμένο σώμα, εσωτερικό και 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Είναι πιο ελαφρύ, πιο αποδοτικό από ποτέ και έτοιμο να ανταποκριθεί σε οτιδήποτε του ζητηθεί εντός και φυσικά εκτός δρόμου. Του έγιναν πολλές σημαντικές αλλαγές ώστε να έχει μια αξιοπρεπή οδηγική συμπεριφορά στον δρόμο έναντι των προηγούμενων εκδόσεων και αυτό που πέτυχε η Jeep είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο Jeep Wrangler Rubicon για ένα τριήμερο και το παρακάτω review θα αφορά αποκλειστικά αυτή την έκδοση. Πρόκειται για το ανώτερο ‘trim’ μετά από τα Sport, Sport S και Sahara. Είναι εξοπλισμένο με έναν diesel κινητήρα Euro6d των 2.2 λίτρων ο οποίος βγάζει 200 άλογα. Έρχεται με 5 πόρτες και hardtop οροφή η οποία μπορεί να αφαιρεθεί πλήρως όπως και όλες οι πόρτες του. Και επειδή το Wrangler μπορεί να εκτεθεί σε κακές καιρικές συνθήκες και σκληρό περιβάλλον, η Jeep έπρεπε να βρει έναν τρόπο να συνδυάσει ανθεκτικά υλικά με premium αίσθηση στο εσωτερικό.

Μπορώ να πω πως το κατάφερε ομολογουμένως καθώς στο εσωτερικό του μπορείς να βρεις εκτεθιμένες λαμαρίνες, rugged πατάκια για εύκολο καθάρισμα, ιμάντες στις πόρτες αλλά και premium στοιχεία όπως δέρμα στα καθίσματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων και σύστημα infotainment 8.4 ιντσών, το οποίο φιλοξενεί το σύστημα UConnect 4ης γενιάς που έχει καλύτερη ανταπόκριση, μεγαλύτερη ταχύτητα και καλύτερη οργάνωση. Τα καθίσματα είναι δερμάτινα με κόκκινες ραφές και το κόκκινο χρώμα κυριεύει το dashboard στην πλειοψηφία του. Έτσι το νέο Wrangler έχει καταφέρει να συνδυάσει την ευρωπαϊκή ποιότητα με την αμερικάνικη περιπέτεια.

Ωστόσο όταν μιλάμε για Wrangler και ειδικά για Rubicon τότε ο νους πάει κατευθείαν στην οδήγηση εκτός δρόμου οπότε ας μιλήσουμε για αυτό. Αρχικά να αναφέρω πως δύσκολα κανείς μπορεί να φτάσει ποτέ τις πραγματικές δυνατότητες του Wrangler και θα πρέπει να επισκεφτεί κάποιο πολύ ακραίο περιβάλλον για να το κάνει. Από τις ώρες που πέρασα μαζί του μπορώ να πω πως δεν υπάρχει καμία κατάσταση στην οποία το Wrangler δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί θετικά, μιλώντας σε λογικά πλαίσια πάντα.

Διαθέτει σύστημα τετρακίνησης RockTrack, δίπλα από τον μοχλό των ταχυτήτων υπάρχει ακόμη ένας μοχλός ο οποίος ελέγχει την μετάδοση της δύναμης στους τροχούς. Βλέπουμε τις θέσεις 2WD, 4H(High)Auto, 4H Part Time και 4L(Low). Μια σύντομη επεξήγηση των παραπάνω λειτουργιών είναι η εξής:

  • 2WD: Κίνηση στους πίσω τροχούς που προορίζεται κυρίως για εθνικούς δρόμους προσφέροντας χαμηλότερη κατανάλωση σε ταξίδια.
  • 4H Auto: Αυτόματη εμπλοκή της τετρακίνησης με 50-50 δύναμη στον μπροστά και πίσω άξονα όποτε το σύστημα το κρίνει απαραίτητο, αλλιώς η κίνηση διοχετεύεται με μεγαλύτερο ποσοστό στους πίσω τροχούς. Οι τροχοί επιτρέπεται να γυρνάνε σε διαφορετική ταχύτητα, πράγμα ιδανικό και off-roading σε στεγνές επιφάνειες.
  • 4H Part Time: Τετρακίνηση με 50-50 δύναμη πάλι σε κάθε άξονα ωστόσο οι δύο άξονες είναι κλειδωμένοι μεταξύ τους μέσω ενός shift level έτσι όλοι οι τροχοί γυρνάνε με την ίδια ταχύτητα.
  • 4L: Πάλι τετρακίνηση με 50-50 σε κάθε άξονα ωστόσο χρησιμοποιείται χαμηλότερη σχέση μετάδοσης (gear ratio), κάτι που δίνει περισσότερη ροπή στους τροχούς. Ιδανικό για άμμο και οδήγηση σε πετρώδες περιβάλλον. Επίσης λόγω του χαμηλού gear ratio, η μηχανή “φρενάρει” περισσότερο καθιστώντας πιο εύκολη την κατάβαση.

Μετά την λήψη της παραπάνω φωτογραφίας, μόλις γύρισα στο αμάξι είδα πως αυτό είχε κάτσει μέσα στα βότσαλα κάνοντας έναν μικρό λάκκο. Στην αρχή δοκίμασα να το “βγάλω” με την λειτουργία 4H Auto αλλά όπως ήταν αναμενόμενο δεν τα κατάφερε. Έβαλα το 4L και το Wrangler βγήκε από τον λάκκο λες και πήγε για περίπατο. Όμως οι δυνατότητες του Wrangler δεν σταματούν στην επιλογή του drive train καθώς κάτω από την κονσόλα υπάρχουν δύο κουμπιά με τα οποία μπορείς να κλειδώσεις το μπροστά και το πίσω διαφορικό, και να ελευθερώσεις το sway bar (αντιστρεπτική δοκός) για ακόμη καλύτερες επιδόσεις στο off roading καθώς έτσι μεγαλώνει η άρθρωση της ανάρτησης.

Στα πιο τεχνικά χαρακτηριστικά της τετρακίνησης του Jeep Wrangler Rubicon, το σύστημα RockTrack διαθέτει βοηθητικό κιβώτιο δύο σχέσεων με υποπολλαπλασιασμό 4.0:1, ηλεκτρικό κλείδωμα σε κάθε άξονα, οι οποίοι είναι Dana 44 βαρέου τύπου νέας γενιάς. Η μέγιστη σχέση υποπολλαπλασιασμού είναι 77.2:1 και έχει γωνίες 36, 20.8, 31.4 μοίρες για προσέγγιση, ράμπα και διαφυγή αντιστοίχως. Μπορεί να μπει σε νερό βάθους 76 εκατοστών και κάθεται 25.2 εκατοστά πάνω από το έδαφος (ground clearance). Tα λάστιχα του είναι από “μαμά” full mud μεγέθους 255/75 R17 τα οποία είναι ιδανικά για off roading σε στεγνό και λασπώδες έδαφος ωστόσο δεν είναι κατάλληλα για οδήγηση σε χιόνι και βροχή. Επίσης όπως είναι λογικό στις υψηλές ταχύτητες κάνουν θόρυβο και απαιτούν μικρο-διορθώσεις στο τιμόνι κατά το φρενάρισμα.

Γενικά το Jeep Wrangler είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θέλει δυναμική οδήγηση, προτιμάει μια πιο χαλαρή προσέγγιση. Όχι μόνο λόγω της κατανάλωσης του (κατά την διάρκεια των δοκιμών είχαμε μέση κατανάλωση στα 15.8 λίτρα ανά 100χλμ.) αλλά και λόγω του στιβαρού στησίματος και μέγεθος του (4.9 μέτρα και 2.197 κιλά). To ταξίδι σε εθνικές οδούς είναι πλέον ευχάριστο και με το Adaptive Cruise Control γίνεται ακόμα πιο ξεκούραστο. Το 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF κατεβάζει την κατανάλωση στα 11 λίτρα. Ο χώρος των επιβατών υπεραρκετός με το μοναδικό παράπονο μου να είναι ο χώρος αποσκευών ο οποίος είναι κάπως μικρός για το μέγεθος του Wrangler. Όσον αφορά την οδήγηση μέσα στην πόλη, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα απ’ότι θα περίμενε κανείς για ένα όχημα του μεγέθους του. Ο κύκλος στροφής είναι αξιοπρεπέστατος (12,3 μέτρα), η περιφερειακή ορατότητα άφθονη και οι λακκούβες των ελληνικών δρόμων είναι σαν να μην υπάρχουν.

Το Wrangler είναι το καλύτερο όχημα που βγάζει η Jeep λόγω του χαρακτήρα και της αυθεντικότητας του. Λόγω αυτού η εταιρεία έφτιαξε το όνομα της. Όμως οι καιροί αλλάζουν και η Jeep πρέπει να επεκτείνει το αγοραστικό κοινό της όσο περισσότερο μπορεί και για αυτό έκανε το νέο Wrangler πιο φιλικό στον δρόμο ενώ διατήρησε τις off road δυνατότητες του. Παραμένει ένα αυτοκίνητο με περιορισμένο κοινό επειδή στο 90% των περιπτώσεων είναι overkill όμως ο χαρακτήρας που έχει το κάνει απόλυτα ελκυστικό. Βέβαια λόγω των ιδιαίτερων καταστάσεων στην χώρα μας το Jeep Wrangler Rubicon 2.2 CRDI 5d ξεκινάει από τα 85.900€ κάτι που το κάνει ακόμα πιο “niche” αυτοκίνητο. Γελάνε μαζί μας οι Αμερικάνοι που το ίδιο αυτοκίνητο το παίρνουν με αρχική 36.000€.

Όλο το gallery:

Review και Φωτογραφίες: Παναγιώτης Σαρίδης

Χαρακτηριστικά:

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.184 cc, inline 4, TURBODIESEL, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ,
200 PS @ 3.500 RPM,45,9 kgm @ 2.000 RPM
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ ZF
0-100 km/h: 10,3 δευτερόλεπτα
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7.9lt/100 km
CO2: 209 g/km
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 548-1059L
ΒΑΡΟΣ: 2.197 kg
ΤΙΜΗ: Από 85.900€

Έξτρα του δοκιμαστικού οχήματος:

Χρώμα Εξωτερικού: Granite Crystall Metallic
Οροφή: Dual-Top Group
Χρώμα Εσωτερικού: Μαύρο με δερμάτινα bucket καθίσματα
All-weather πατάκια της Mopar
Remote Proximity Keyless Entry
Trailer-Tow & Heavy-Duty Electrical Group
8.4″ Radio and Premium Audio Group
LED Lighting Group
8-Speed Automatic 850RE κιβώτιο
Cold Weather Group
Advanced Safety Group
Safety Group