Πολλές είναι οι αλλαγές στην νέα BMW 1 Series, από τον σχεδιασμό μέχρι και το στήσιμο του αυτοκινήτου. Η μηχανή πλέον έχει τοποθετηθεί σε οριζόντια διάταξη και η κίνηση φεύγει στους μπροστά τροχούς, ενώ υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις. Έτσι “πετώντας” την πισωκίνηση που παρατηρείται στις δύο προηγούμενες γενιές της Σειράς 1, αποκτάει περισσότερους χώρους και αποδοτικότητα ενώ είναι και πιο ελαφριά.

Η νέα Σειρά 1 απαρτίζεται από 2 κινητήρες βενζίνης και 3 κινητήρες diesel. Το δικό μας δοκιμαστικό μοντέλο ήταν η BMW 116d, η οποία έχει κινητήρα diesel των 116 αλόγων και αυτόματο κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη. Όσον αφορά στην έκδοση του trim ήταν η έκδοση Advantage η οποία έρχεται με τον βασικό εξοπλισμό και επιπλέον πακέτο αποθηκευτικών χώρων, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος και έλεγχο απόστασης παρκαρίσματος μπροστά και πίσω. Η τιμή του στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 27.900€.

Πριν προχωρήσουμε στο πιο αναλυτικό review της 116d, θα πρέπει να αναφέρουμε πως όλη η Σειρά 1 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την X1, X2, Σειρά 2 Active Tourer, Mini Clubman και Countryman. Ωστόσο έχουν γίνει οι σωστές ρυθμίσεις και προσθήκες ώστε η δυναμική της οδήγησης να συμβαδίζει με την νοοτροπία της BMW. Στους πίσω τροχούς έχει τοποθετηθεί ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε κάθε μοντέλο, κάτι που λείπει από τα βασικά μοντέλα των Mercedes, Ford και VW.

Η μεταφορά από πισωκίνηση σε προσθιοκίνηση άλλαξε τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Η Σειρά 1 πλέον έχει πιο κοντό καπό καθώς ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί οριζόντια. Οι χαρακτηριστικές γρίλιες της BMW παραμένουν στο μπροστινό μέρος σε φυσιολογικό μέγεθος. Σε πολλούς δεν άρεσε ο νέος σχεδιασμός αλλά αυτό που έχω να πω είναι πως είναι καλύτερο από κοντά, απ’ότι φαίνεται από τις φωτογραφίες και κάθε τι καινούργιο θέλει λίγο συνήθεια. Ο σχεδιασμός του πίσω μέρους είναι πολύ πιο επιθετικός και πιο ορθολογικός ενώ η μπούκα της εξάτμιση είναι πραγματική εν αντιθέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της Σειράς 1.

Ας πάμε στην πράξη όμως. Οδηγώντας την εισπράττεις μια πολύ ευχάριστη αίσθηση ότι τα πάντα λειτουργούν όπως πρέπει. Τιμόνι στιβαρό ακόμα και στην eco επιλογή οδήγησης, ως και αρκετά σκληρό στην sport, περνάει στα χέρια σου άμεσα όλες τις πληροφορίες του δρόμου. Ανάρτησή όσο πρέπει σκληρή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δεν δυσκολεύεται καθόλου στις πολλές -ως άπειρες- ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Η εντυπωσιακή ροπή του είναι κάτι που οφείλεται στον diesel κινητήρα, και το βοηθάει να ανεβαίνει άνετα ανηφόρες και αν χρειαστεί προσπερνάει κι’όλας. Παρά τα λίγα άλογα του (116), στην λειτουργία sport και κιβώτιο sport μπορεί να ανταπεξέλθει αρκετά ικανοποιητικά σε απαιτητικές καταστάσεις. Θα μπορούσα να πω πως η BMW 116d είναι ένα πούπουλο πάνω στον δρόμο κάνοντας την οδήγηση της πολύ ξεκούραστη και ευχάριστη. Η BMW 116d με το 7τάχυτο Steptronic κιβώτιο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα την ώρα μέσα σε 10.1 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας παρά το γεγονός πως είναι ντίζελ δεν ακούγεται καθόλου στην καμπίνα, σε αντίθεση με τα (εργοστασιακά) λάστιχα που σε υψηλές ταχύτητες ενοχλούν λίγο. Με μια καλύτερη επιλογη ελαστικών ο θόρυβος θα εξαφανιστεί και το αυτοκίνητο θα πατάει καλύτερα. Το κιβώτιο είναι 7 ταχυτήτων και διπλού συμπλέκτη το οποίο έκανε την δουλειά του χωρίς κανένα πρόβλημα. Η κατανάλωση στα 150 χιλιόμετρα που έκανα όσο το είχα στην κατοχή μου κυμάνθηκε γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. ωστόσο με λίγο πιο γρήγορη οδήγηση προς το τέλος ανέβηκε στα 7.

Πηγαίνοντας στο εσωτερικό παρατηρούμε πως η BMW έκανε για μια ακόμη φορά άψογα την δουλειά της. Ποιοτικά και στιβαρά υλικά παρατηρούνται κατά μήκος όλης της καμπίνας ενώ φθηνά πλαστικά δεν υπάρχουν πουθενά. Δεν είναι τόσο “wow” όσο το εσωτερικό μιας Mercedes A-Class αλλά συνδυάζει ποιότητα με νεανικά “ζωηρά” στοιχεία. Η οθόνη 9 ιντσών έρχεται ως στάνταρ αλλά με την προηγούμενη έκδοση του iDrive της BMW το οποίο αναβαθμίζεται (στην έκδοση 7.0) μόνο αν αγοράσετε το πακέτο “BMW Live Cockpit Professional”. Ο δείκτης οργάνων προσωπικά μου άρεσε και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να φαίνεται σαν ψηφιακός, κάτι που είναι διαθέσιμο πάλι αν αγοράσετε το παραπάνω πακέτο εξοπλισμού.

Αν σκεφτούμε το θέμα της πρακτικότητας και του χώρου τότε αυτός είναι ο λόγος που η BMW επέλεξε την προσθιοκίνηση. Οι πίσω θέσεις είναι πάρα πολύ άνετες με αρκετό ελεύθερο χώρο στα γόνατα και στο κεφάλι. Η φανταστική ποιότητα υλικών της BMW κάνει αισθητή τη παρουσία της και στο πίσω μέρος. Λόγω της πλατφόρμας της BMW, οι πίσω πλαινές θέσεις είναι κάπως κυρτές κάτι που μπορεί να προκαλέσει λίγο κούραση σε μεγάλα ταξίδια στους επιβάτες στο πίσω μέρος. Οι πόρτες ανοίγουν με μεγάλη γωνία και επιτρέπουν την εύκολη φορτοεκφόρτωση στα πίσω καθίσματα. Ωστόσο λόγω της καμπύλης και ενός ψηλού “bump” που έχει βάλει η BMW παράλληλα με την πόρτα, η έξοδος από τα πίσω καθίσματα είναι λίγο πιο απαιτητική απ’ότι θα έπρεπε.

Ο αυξημένος χώρος συνεχίζει και στον χώρο των αποσκευών ο οποίος έχει χωρητικότητα 380 λίτρα, 20 λίτρα παραπάνω από την προηγούμενη γενιά. Πιο συγκεκριμένα μπορούν να χωρέσουν 4 βαλίτσες αεροπλάνου. Δυστυχώς σε αυτή την έκδοση δεν υπάρχει κάλυμα στο κάτω μέρος του αποθηκευτικού χώρου και θα πρέπει να το αγοράσετε σαν έξτρα, κάτι που δεν αντιστοιχεί στα χρήματα που κοστίζει το αυτοκίνητο. Το glovebox είναι το τυπικό μέγεθος που θα περίμενε κανείς, οι θέσεις για τα μπουκάλια κάτω από την οθόνη αλλά και στις πόρτες χωράνε με ευκολία μπουκάλια του ενός λίτρου ενώ ο χώρος κάτω από το arm rest μπορεί να φιλοξενήσει πολλά καλώδια, κλειδιά και άλλα αντικείμενα.

Μπορεί η Σειρά 1 να έχασε την πισωκίνηση και τον θαυμασμό του 5% των αγοραστών που την είχαν αγοράσει για αυτό τον λόγο αλλά κέρδισε σε χώρους, πρακτικότητα ενώ κράτησε την καλύτερη sport αίσθηση που μπορεί να δώσει ένα προσθιοκίνητο hatchback. Άποψη μας, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εύκολα μπορεί να ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες μιας νέας οικογένειας ειδικα αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον για υπερυψωμένο SUV, από τα οποία υπερέχει σημαντικά σε οδηγική συμπεριφορά σε όλα τα επίπεδα. Θα μπορουμε όμως με λίγο καλύτερο εξοπλισμό στην βασική της έκδοση (π.χ. φώτα LED) να είναι σημαντικά πιο ελκυστική.

Ευχαριστούμε πολύ την BMW Papadopoulos
Review και Φωτογραφίες: Παναγιώτης Σαρίδης

Όλο το gallery της BMW 116d: