Η νέα BMW 2 Series Gran Coupé έχει περισσότερα κοινά με την Σειρά 1 παρά με την Σειρά 2 Coupe με την οποία μοιράζονται το ίδιο όνομα. Ουσιαστικά είναι σαν να πήραν την Σειρά 1, να την τέντωσαν, να άλλαξαν το πίσω μέρος και να έφτιαξαν την Σειρά 2 Gran Coupé. Είναι το μικρότερο σε μέγεθος μέλος της οικογένειας Gran Coupe μετά την Σειρά 4 Gran Coupe, Σειρά 6 Gran Turismo και την κορυφαία Σειρά 8 Gran Coupe. Βασικοί ανταγωνιστές της είναι η Mercedes CLA, η sedan έκδοση της A-Class και το Audi A3 Sedan.

Στα χέρια μου είχα για λίγες μέρες την BMW 218i Gran Coupe, το πιο βασικό μοντέλο της σειράς με κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων των 140 αλόγων και με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και με την έκδοση Sport Line. Συνεπώς από εδώ και πέρα το review θα αναφέρεται αποκλειστικά στο συγκεκριμένο μοντέλο της 2 Series Gran Coupé.

Η Σειρά 2 Gran Coupé βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την Σειρά 1 με εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες και το μοντέλο που δοκιμάσαμε στέλνει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Με το μπροστινό μέρος σχεδιαστικά αρκετά όμοιο της Σειράς 1, η BMW επέλεξε να του προσδώσει μια πιο sport εμφάνιση. Εξού και οι πολλές καμπύλες, τα επιθετικά γλυπτά σχήματα, η κατάργηση των πλαισίων των παραθύρων για να χαμηλώσει η οροφή καθώς και το μεγάλο μπουρί στο πίσω μέρος. Μιλώντας για το πίσω μέρος, τα LED φώτα ενώνονται κατά μήκος του πορτπαγκάζ υιοθετώντας τον σχεδιασμό που έχει εφαρμοστεί στην σειρά 7 και X7 της BMW. Το πακέτο εξοπλισμού Sport Line επενδύει το εξωτερικό με μερικά μαύρα μέρη κάνοντας το Coupé ακόμα πιο επιθετικό. Τα μπροστινά LED φώτα έρχονται ως στάνταρ στην Σειρά 2 κάτι που το θεωρώ πολύ σημαντικό γιατί βελτιώνουν κατά πολύ την ορατότητα κατά την διάρκεια της βραδινής οδήγησης.

Στο εσωτερικό η αδιαμφισβήτητη ποιότητα της BMW δεν απουσιάζει. Η ποιότητα των υλικών είναι άψογη με τα περισσότερα πλαστικά να είναι μαλακά, προσδίδοντας μια premium υφή.  Υιοθετεί ακριβώς το ίδιο ταμπλό με την Σειρά 1 πράγμα που σημαίνει πως διαθέτει το σύστημα ψυχαγωγίας iDrive 6 σε μια οθόνη αφής των 8,8 ιντσών η οποία μπορεί να χειριστεί και από τον μοχλό στην κεντρική κονσόλα. Όσον αφορά στην τεχνολογία της καμπίνας, θα πρέπει να αγοράσεις επιπλέον πακέτα εξοπλισμού (BMW Livecockpit Plus & Live Cockpit Professional) για την πλοήγηση, συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay και για την μεγαλύτερη οθόνη 10 ιντσών που τρέχει με το νέο σύστημα ψυχαγωγίας iDrive 7. Σε όλη την καμπίνα υπάρχουν επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα και στην κεντρική κονσόλα χωράει κανονικά να τοποθετηθεί ένα κινητό με μεγάλη οθόνη ενώ θύρες USB και USB-C υπάρχουν στο μπροστινό και πίσω χώρο.

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, το τιμόνι δερμάτινο υψηλής ποιότητας και τα Sport καθίσματα κάνουν την οδήγηση εξαιρετικά ευχάριστη. Οι χώροι είναι επαρκέστατοι για δύο ενήλικες στον χώρο των επιβατών με περιθώριο στα γόνατα και στο κεφάλια ωστόσο αν πρέπει να χωρέσει και τρίτος τότε εκεί δυσκολεύει κάπως η κατάσταση. Επίσης λόγω της χαμηλωμένης οροφής, η έξοδος από τις πίσω πόρτες είναι κάπως δύσκολη ιδιαίτερα για έναν ψηλό άνθρωπο. Ο χώρος αποσκευών είναι 430 λίτρα και μπορεί να χωρέσει άνετα τις αποσκευές μιας τετραμελούς οικογένειας, αν και ο ανταγωνισμός προσφέρει περισσότερα λίτρα.

Εν αντιθέσει με την Σειρά 1, η οδήγηση είναι αρκετά πιο άνετη, λιγότερο επιθετική και αυτό είναι λογικό καθώς το αυτοκίνητο ονομάζεται “Gran Coupe”. Η BMW έχει τοποθετήσει ανάρτηση πολλαπλών ανεξάρτητων συνδέσμων στον πίσω άξονα ώστε να απορροφούνται όλοι οι κραδασμοί και οι επιβάτες να ταξιδεύουν πιο άνετα. Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι μηδενικός και η γερμανική εταιρεία έκανε καλή δουλειά στο να απομονώσει τους ήχους των αναρτήσεων και των ελαστικών (Michelin Primacy 225/45/17 στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας).

Αυτό δεν σημαίνει όμως πως έχει χάσει εντελώς την sport αίσθηση σε πιο απαιτητική οδήγηση. Το τιμόνι παραμένει στιβαρό και απόλυτα ευαίσθητο στην παραμικρή κίνηση. Όντας προσθιοκίνητο πιστεύω πως τα 140 άλογα είναι ιδανικά για το στήσιμο της BMW 218i Gran Coupe καθώς ελαχιστοποιεί τις όποιες απότομες αντιδράσεις του αυτοκινήτου έχοντας προβλέψιμη συμπεριφορά χωρίς εκπλήξεις. Ο κινητήρας είναι πολύ αιχμηρός έχοντας άμεση ανταπόκριση στο πάτημα του γκαζιού, αυτό που με προβλημάτισε όμως είναι το κιβώτιο του. Παρά το γεγονός πως είναι 7τάχυτο διπλοσύμπλεκτο, μερικές φορές καθυστερεί και κρατάει την ταχύτητα στις υψηλές στροφές παραπάνω απ’ότι χρειάζεται. Τα νούμερα του είναι επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 9,2 δευτερόλεπτα και η ταχύτητα τερματίζει στα 215 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση του εξαρτάται αμιγώς από το βάρος του ποδιού του οδηγού και κατά την δοκιμή μας είδαμε από 7lt/100km μέχρι και 10lt/100km.

Με την προσθήκη της Σειράς 2 Gran Coupé στην γκάμα των αυτοκινήτων της BMW, η γερμανική εταιρεία πλέον επιτέλους προσφέρει ένα τετράπορτο οικονομικό κουπέ (σε σχέση με τα υπόλοιπα Coupe της BMW), κάτι που εδώ και πολλά χρόνια δεν είχε στο ρεπερτόριο της. Κατασκευασμένη με εξαιρετικές ισορροπίες ανάμεσα στην άνετη και sport οδήγηση. Το εσωτερικό δεν απογοητεύει με την ποιότητα του και την υψηλή τεχνολογία του, ωστόσο τον καλό high-tech εξοπλισμό θα πρέπει να τον πληρώσετε λίγο παραπάνω. Ξεκινάει από τα 31.900€, ελαφρώς λιγότερα από την ανταγωνίστρια Mercedes CLA, και προσφέρει ένα ουσιαστικό πακέτο οδήγησης μαζί με ένα ελκυστικό σχεδιασμό. Έχει να αντιμετωπίσει εσωτερικό ανταγωνισμό με τις BMW X1 και X2, τα οποία με παραπλήσια τιμή προσφέρουν άλλα χαρακτηριστικά τα οποία για πολλούς είναι πιο ελκυστικά από αυτά της Σειράς 2 Gran Coupé.

Ευχαριστούμε πολύ την BMW Papadopoulos
Review και Φωτογραφίες: Παναγιώτης Σαρίδης

Όλο το gallery της BMW 218i Gran Coupé: