Μπορεί να μη μάθαμε πράγματα όπως η ημερομηνία κυκλοφορίας ή αν θα υπάρξει με βεβαιότητα κάποια beta, αλλά το σίγουρο είναι ότι μάθαμε πολλά για το Overwatch 2 στα πλαίσια του BlizzConline 2021. Έγινε γνωστό ότι το παιχνίδι δε θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2021, αλλά και ότι είναι σε playable κατάσταση, πράγμα που υποδηλώνει ενδεχομένως ότι δεν απέχουμε όσο πιστεύαμε αρχικά από τη συνέχεια του αγαπημένου τίτλου.

Έρχονται νέα maps

Πρώτα από όλα, το Overwatch 2 θα έχει πολλά νέα maps. Δύο εξ’ αυτών αποκαλύφθηκαν, με τα ονόματα “Rome” και “New York City”, χωρίς να μάθουμε περαιτέρω λεπτομέρειες, όπως σε τι είδος PvP θα ανήκουν. Αποκαλύφθηκε ακόμα ο νέος χαρακτήρας με όνομα Sojourn, ο οποίος θα διαθέτει ένα πανίσχυρο rail gun.

Τολμηρές αλλαγές στο PvP για καλύτερο gameplay

Το PvP του Overwatch 2 μπορεί να είναι βασισμένο σε αυτό του Overwatch, αλλά θα παρουσιάζει αρκετές διαφορές. Ένας από τους πειραματισμούς που γίνονται είναι η προσθήκη passives στους χαρακτήρες κάθε role. Για παράδειγμα, η passive των tanks είναι αυτή τη στιγμή μια μείωση στο knockback και πιο αργό charge στην ultimate για όσους τα χτυπούν. Μιλώντας για τα tanks, αξίζει να αναφέρουμε ότι γίνεται μια προσπάθεια αλλαγής του ρόλου σε μερικά πράγματα, ώστε να είναι πιο κατάλληλα για κοντινές μάχες, με περισσότερη ευκινησία και όχι απλά να κάθονται και να δέχονται damage, ενώ ίσως αλλάξει και το όνομά τους. Μπορείτε να δείτε το νέο gameplay, όπως το οραματίζεται η ομάδα για τον Reinhardt, παρακάτω. Συνεχίζοντας με τις passives, αυτή των damage χαρακτήρων είναι ένα boost στην ταχύτητα, ενώ για τα supports ένα αυτόματο healing effect, σαν αυτό της passive της Mercy. Από αυτά φυσικά, πιθανότατα δε θα δούμε τα πάντα τελικά στο παιχνίδι.

Για το PvP οι προσπάθειες δε σταματούν εδώ βέβαια, αφού έχει δημιουργηθεί μια ομάδα με αποκλειστικό σκοπό να κάνουν τη μάχη πιο συνδεδεμένη και με περισσότερη λεπτομέρεια. Για να το πετύχουν αυτό, ασχολούνται ξεχωριστά με κάθε χαρακτήρα. Ακόμα, τα quick melee attacks έχουν δεχθεί αλλαγές, με καλύτερα reaction animations και πιο έντονα ηχητικά εφέ. Επιπλέον οι ήχοι των όπλων έχουν υποστεί αλλαγές, με το θόρυβο που παράγουν να αλλάζει ανάλογα με το περιβάλλον και την προσθήκη της δυνατότητας να καταλάβει ο παίκτης ότι τελειώνουν οι σφαίρες από τον ήχο που κάνει το όπλο. Τέλος, τα παρόντα modes δε θεωρούνται δεδομένα. Για παράδειγμα, το Assult ίσως αντικατασταθεί, αν και ακόμα τίποτα δεν είναι σίγουρο.

Hero Missions: Το κατάλληλο mode για να ξεφύγεις από το competitive

Μια σημαντική προσθήκη που θα έχει το Overwatch 2 είναι τα Hero Missions. Πρόκειται για co-op αποστολές που έχουν σχεδιαστεί για όσους δεν ενδιαφέρονται τόσο για το competitive play του παιχνιδιού. Αποτελούν ένα μέσο για level-up των χαρακτήρων, ενώ η ομάδα σκοπεύει να δημιουργήσει εκατοντάδες τέτοιες. Θα περιέχουν μικρά κομμάτια ιστορίας και θα μπορούν να παικτούν με κάθε χαρακτήρα.

Κάθε map που υπάρχει θα χρησιμοποιηθεί για τις Hero Missions, κάποιες φορές με παραλλαγές στη διάταξη και θα υπάρχουν διαφορές στο χρονικό σημείο της ημέρας (μέρα, νύχτα και ηλιοβασίλεμα) και στον καιρό. Μάλιστα, οι μεταβολές αυτές θα είναι δυναμικές, γεγονός που σημαίνει ότι ο καιρός θα μεταβάλλεται όσο παίζετε την αποστολή, με αμμοθύελλες, χιονοθύελλες και βροχή να είναι μερικά από τα φαινόμενα. Οι καιρικές συνθήκες θα είναι γνωστές από πριν, ώστε να επιλέξετε τον ήρωά σας με βάση αυτές. Μερικά ονόματα για τέτοιες αποστολές είναι τα: Gather and Return, Wall of Death, Scavenger Hunt και Kill Quest.

Έρχεται συναρπαστικό campaign

Το campaign του Overwatch 2 επικεντρώνεται γύρω από την επανένωση των μελών του Overwatch για την εύρεση και την αντιμετώπιση αυτού που είναι πίσω από το δεύτερο “Omnic Uprising”. Κάθε αποστολή αυτού θα διαθέτει cinematic intros και outros, με ανεπαίσθητα κοψίματα μεταξύ αυτών και του gameplay. Εντυπωσιακό είναι ότι έχουν δημιουργηθεί μουσικά θέματα για κάθε playable ήρωα και κάθε περιοχή. Κάθε μια αποστολή τοποθετείται σε ένα custom map, που η εταιρεία περιγράφει ως γιγαντιαίο. Για παράδειγμα, στο map India η ομάδα πρέπει να ξεφύγει από ένα ναό, καθώς ξεσπά πυρκαγιά η οποία προκαλεί την κατάρρευση τμημάτων του map, με τους παίκτες να τρέχουν στους διαδρόμους και σε ανοιχτές περιοχές. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα maps που έχουν δημιουργηθεί ποτέ για το Overwatch. Να πούμε ότι η ιστορία που διαδραματίζεται σε αυτό το map έχει στοιχεία από τα comics του Overwatch.

Επιπλέον, το Gothenburg map περιλαμβάνει ένα τμήμα που βρίσκεται στο εσωτερικό του workshop του Torbjorn. Το Toront map τοποθετεί τους παίκτες σε μια πολιορκία του Null Sector, που συμβαίνει κατά τη διάρκεια μιας χιονοθύελλας. Στα όσα μας έδειξε η Blizzard μπορούμε να διακρίνουμε NPCs που προσπαθούν να ξεφύγουν, γεγονός που υπονοεί ότι οι μάχες δεν είναι μόνο “Overwatch εναντίον των εχθρών”, αλλά έχουν ένα πιο λεπτομερές setting. Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι οι παίκτες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μερικούς που θα είναι διαθέσιμοι. Κάθε διαθέσιμος ήρωας θα έχει δικά του voice lines και διαφορετικούς συνδυασμούς τέτοιων που θα οδηγούν σε διαφορετικούς διαλόγους κατά τη διάρκεια των αποστολών. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα επηρεάσει, έστω σε ένα μικρό βαθμό, την έκβασή τους.

Hero Progression: Τα νέα abilities των ηρώων αλλάζουν τα πάντα

Το Hero Progression για τα modes PvE έχει εξελιχθεί σε σημαντικό βαθμό από τότε που το είδαμε για πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια, στη Blizzcon 2019. Πλέον, κάθε ήρωας έχει ξεχωριστά talent trees πάνω στα οποία μπορεί να δουλέψει. Καθένα από αυτά οδηγεί σε ένα διαφορετικό build, χωρίς να φαίνεται να υπάρχουν περιορισμοί σε αναμείξεις. Για παράδειγμα, τα τρία trees του Reinhardt ονομάζονται Crusader, Juggernaut και Guardian, ενώ αυτά του Soldier: 76 είναι τα Commander, Rifleman και Vigilante. Κάθε δέντρο έχει 7 επίπεδα από ικανότητες που ξεκλειδώνονται με Skill Points.

Η προσθήκη των δέντρων έχει βοηθήσει σε σημαντικό βαθμό τους developers να ξεπεράσουν κάποια όρια που είχαν στο παρελθόν. Για παράδειγμα, η Mercy μπορεί να έχει AoE resurrections, ένα ability που για λόγους balancing του παιχνιδιού είχε αφαιρεθεί το 2017 από το χαρακτήρα. Άλλα νέα abilities περιλαμβάνουν δύο grenade launchers για τον Junkrat, explosive blasts για τη Mercy και τη δυνατότητα στο Reinhardt να κάνει pin πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα. Τέλος και τα όπλα μπορούν να έχουν elemental effects, με το Firestrike του Reinhardt να γίνεται Freezestrike και τις παγίδες του Junkrat να έχουν ένα εφέ σαν ηλεκτροσόκ.

Αλλαγές στην εμφάνιση των χαρακτήρων

Η ομάδα μας έδειξε ακόμα αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει σε υπάρχοντες ήρωες. Σε αυτές περιλαμβάνεται βελτιωμένη τεχνολογία υφάσματος και πιο εξελιγμένα γραφικά στα πρόσωπά τους, που τους επιτρέπουν να είναι πιο εκφραστικοί, κυρίως στα cinematics. Πιο συγκεκριμένα, ο McCree έχει μούσι, είναι εμφανώς μεγαλύτερος ηλικιακά και φαίνεται να έχει περισσότερη πανοπλία. Η Pharah έχει περισσότερο από το μπλε και το λευκό χρώμα του Overwatch στη στολή της και έχει διάφανο κράνος, για να φαίνονται περισσότερο οι εκφράσεις της. Ακόμα, ο Reaper έχει περισσότερη πανοπλία και έχει πιο μεταλλική στολή, ενώ έχει αλλάξει και το χρώμα της μάσκας του. Τέλος η Widowmaker έχει μια εμφάνιση περισσότερο “cyberpunk” και έχουν αλλάξει τα μαλλιά της.

 Περισσότερη ποικιλία και πιο πολύπλοκοι εχθροί

Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα των εχθρών στο PvE. Η ομάδα έκρινε ότι όσα είδαμε το 2019 δεν είναι ικανοποιητικά και αποφάσισε να εργαστεί περισσότερο πάνω σε αυτούς, κάνοντας το να τους πολεμάς περισσότερο εντυπωσιακό. Πλέον, αντιδρούν περισσότερο όταν δέχονται πυρά, αφού πολλές φορές χάνουν μέλη του σώματός τους και συνεχίζουν να πολεμούν. Οι παίκτες μπορούν να εκμεταλλευτούν τα αδύναμα σημεία των μεγαλύτερων εχθρών, ενώ υπάρχουν και αλυσιδωτές αντιδράσεις. Για παράδειγμα, αν πυροβολήσει κανείς έναν εχθρό πάνω σε έναν άλλο, ο δεύτερος θα παρασυρθεί, ενώ ολόκληρα δωμάτια μπορούν να επηρεαστούν με τα κατάλληλα abilities.

Η εταιρεία πειραματίζεται με την προσθήκη νέων εχθρών, πιο εξελιγμένων, που όχι μόνο θα έχουν περισσότερο health ή damage, αλλά θα έχουν και διαφορετικά όπλα, abilities και γενικότερη συμπεριφορά. Για παράδειγμα, ένας απλός Omnic Guard θα πυροβολεί αργά και θα καταρρέει όταν πεθάνει, ενώ ένα Elite Omnic Guard θα έχει πιο ισχυρό όπλο και θα σέρνεται προς τον παίκτη για να εκραγεί όταν νικηθεί. Ανάλογα με την αποστολή, μπορεί να εμφανίζονται εντελώς διαφορετικοί τύποι εχθρών. Μερικοί αυτών είναι ο Breacher και ο Puller. Ο πρώτος είναι μια κινούμενη βόμβα που πρέπει να καταστραφεί πριν πλησιάσει το objective και εκραγεί καταστρέφοντάς το, ενώ ο δεύτερος είναι ένας τυφλός ουσιαστικά εχθρός με τρία orbs που θα τραβά και θα σκοτώνει τον παίκτη αν δε νικηθεί εγκαίρως.

Η Blizzard δε μας έδωσε την ημερομηνία κυκλοφορίας του Overwatch 2, αλλά φαίνεται πως αυτό είναι το μόνο που δε μας έκανε γνωστό σχετικά με το παιχνίδι. Εκτός αυτών, ο game director Jeff Kaplan υποσχέθηκε ότι στο εξής θα ενημερωνόμαστε πιο συχνά για τον τίτλο. Αυτή τη στιγμή το παιχνίδι είναι σε early development από την εταιρεία και θα μεταφερθεί σύντομα σε εσωτερική alpha. Είναι πιθανό στο μέλλον να δούμε open beta, αφού πρόκειται για τακτική που η Blizzard είχε ακολουθήσει και στο πρώτο Overwatch.