Είχα γράψει πριν κάποιους μήνες άρθρο από τις πρώτες μου εντυπώσεις της χρήσης μιας νέας τιμονιέρας. Είναι ωραίο, μπορείς να το δεις εδώ. Όμως είχα μόνο λίγες ώρες. Τώρα, αρκετούς μήνες και μια κατεστραμμένη εξεταστική μετά, έχω να μοιραστώ μια αρκετά πιο εμπεριστατωμένη άποψη στον τομέα τιμονιέρα. Καθ’ όλη όμως τη διάρκεια του άρθρου να σκέφτεστε ότι ούτε εγώ είμαι επαγγελματίας, και απλά θεωρώ ότι μπορώ να βοηθήσω κάποιον αρχάριο. Ακόμα να ευχαριστήσω τον φίλο Τάσο, που όταν εγώ ήμουν αρχάριος, με βοήθησε να καταλάβω κάποια πράγματα, και στη συνέχεια να ψαχτώ και γω περισσότερο.

Όλο το άρθρο βασίζεται στην εμπειρία μου με την Logitech G29. Η εμπειρία ενδέχεται να διαφέρει με άλλες τιμονιέρες.

Οι ρυθμίσεις του τιμονιού αλλάζουν το game

Για αρκετό καιρό δεν με ένοιαζε το G Hub, οπότε δεν ασχολούμουν. Δεν είχα καταλάβει βέβαια ότι χειριζόμουν κάθε αμάξι σαν να είχε τιμόνι από νταλίκα. Γιατί συνέβαινε αυτό; Γιατί πολύ απλά η τιμονιέρα έχει περιστροφή κάτι παραπάνω από 900 μοίρες, ενώ τα περισσότερα αμάξια εκεί έξω έχουν περιστροφή τιμονιού 360 μοίρες. Πιο απλά, τα παιχνίδια για να ταιριάξουν τα δύο άκρα, έκαναν την στροφή του τιμονιού να αναλογεί σε πολύ μικρότερο κομμάτι in game. Επομένως, ανάλογα το παιχνίδι, βάζουμε την ανάλογη ρύθμιση στην κονσόλα του τιμονιού.

Το γκάζι δεν είναι απλά ένα κουμπί

Αν είστε σαν και μένα, μέχρι τώρα θα παίζατε με πληκτρολόγιο. Μπορεί εν μέρει να βοηθήσει σε arcade παιχνίδια, αλλά σε simulators είναι κόλαση. Και τώρα, δεν έχετε ένα κουμπί για το γκάζι και ένα για το φρένο μπροστά σας, αλλά δύο πεντάλ, σαν αισθητήρες. Αυτό σημαίνει ότι σε αρκετές περιπτώσεις, όπως πριν και πάνω στις στροφές, δεν πατάτε γκάζι και φρένο στο τέρμα, αλλά πηγαίνετε σταδιακά, ώστε να έχετε καλύτερο φρενάρισμα πριν και καλύτερη επιτάχυνση μετά τη στροφή. Εκτός αν το είδωλο σας είναι ο Sebastian Vettel, οπότε πάω πάσο.

Τα κερμπ, σε αντίθεση με τους καθηγητές, δεν είναι φίλοι μας

Τα κερμπ είναι οι χρωματιστές λωρίδες πάνω στις γωνίες, και βρίσκονται εκεί για να δώσουν λίγα παραπάνω χιλιοστά στον οδηγό. Αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος πρέπει να βασίζεται πάνω τους. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, γλιστράνε. Σε αρκετό βαθμό μάλιστα, για να βγάλουν ένα αμάξι εκτός πορείας. Χρειάζονται επομένως αρκετή προσοχή.

Το Force Feedback δίνει ζωή στο αμάξι

Ένα από τα κυριότερα κακά του πληκτρολογίου, είναι ότι δεν αντιστέκεται. Όποια εντολή δίνεται στο αμάξι, αυτή θα κάνει. Αντίθετα, με την τιμονιέρα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Μπορεί να “κόψει” ξαφνικά προς την αντίθετη κατεύθυνση, να δονηθεί, να κάνει πολλά. Για να δώσετε όμως σε όλα αυτά μεγαλύτερη ένταση, χρειάζεστε το Force Feedback. Προσοχή βέβαια, γιατί σε κάποια παιχνίδια είναι πολύ έντονο. Σε αυτόν τον τομέα πρωταγωνιστεί η F1, όπου 100% Force Feedback σημαίνει αρκετά πιο δύσκολος χειρισμός. Αντίθετα, σε παιχνίδια όπως το Euro Truck Simulator 2, υπάρχουν πολλές δονήσεις, αλλά δεν υπάρχει καμία δυσκολία στον χειρισμό, είτε υπάρχει FF, είτε όχι.

Για να το θέσουμε πιο απλά, σκεφτείτε το Force Feedback σαν να είστε σε σχέση. Θεωρείτε ότι έχετε το πάνω χέρι, αλλά κάπου κάπου σας ταρακουνάει λίγο. Ίσα ίσα να θυμάστε ότι δεν είστε μόνοι.

Από κει και πέρα, το πως θα εκτυλίσσεται κάθε παιχνίδι, εξαρτάται στο οδηγικό στυλ του καθένα. Αναφορικά, να πούμε μόνο ότι το setup του αυτοκινήτου μπορεί να είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στη πρώτη και τη δεύτερη θέση. Ακόμα, εάν δεν σας λένε Max Verstappen ή Charles Leclerc, τις βουτιές αφήστε τις για τις πισίνες. Τέλος, αν πάλι το επίθετο σας δεν είναι Marquez ή Rossi, χρειάζεται αρκετό φρένο πριν τη κάθε στροφή.

Τέλος, να πούμε ότι τα assists δεν είναι κάτι κακό, ακόμα και με τιμονιέρα. Παίζουμε για να χαλαρώνουμε, όχι για να προσπαθήσουμε να γίνουμε επαγγελματίες. Το να αποφασίσετε ότι θέλετε απλά να παίζετε και όχι να προσπαθείτε για το “τέλειο” είναι απόλυτα δεκτό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: City Car Driving: Εξασκηθείτε στην οδήγηση σε επαγγελματικό προσομοιωτή

Επειδή δε το ψήνω να περνάω μαθήματα, λέω να γράφω άρθρα. Λογικά θα με βρει κανείς ανά πάσα σχεδόν ώρα σε ένα από τα παρακάτω.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here