Σύμφωνα με φήμες, τον Σεπτέμβριο του 2018 το Google και Facebook ήρθαν σε μυστική συμφωνία στην οποία η εταιρεία του Mark Zuckerberg θα είχε και προτεραιότητα στις online διαφημίσεις του κολοσσού αναζήτησης. Η συμφωνία αυτή φέρει το όνομα “Jedi Blue” και το Politico έβγαλε στο φως της δημοσιότητας τα έγγραφα που έχουν κατατεθεί στην μήνυση των ομοσπονδιακών φορέων των ΗΠΑ.

Φυσικά και οι δύο εταιρείες αρνούνται κατηγορηματικά την εμπλοκή τους με την Google μάλιστα να λέει πως οι κατηγορίες είναι αβάσιμες και γεμάτες ανακρίβειες.

Σύμφωνα με το Politico, ο COO του Facebook Shery Sandberg, ήταν επικεφαλής των διαπραγματεύσεων και μάλιστα είχε το πράσινο φως από τον Mark Zuckerberg για να την υπογράψει. Από την πλευρά της Google, ο Sundar Pichai (CEO της Google) ήταν αυτός που έβαλε την υπογραφή του. Συγκεκριμένα η Google αναφέρει πως “χιλιάδες συμφωνίες υπογράφονται κάθε χρόνο οι οποίες δεν απαιτούν την έγκριση του CEO και αυτή ήταν μια από αυτές”, αρνούμενη κατηγορηματικά πως ο Pichai την υπέγραψε.

Αντίστοιχα το Facebook αναφέρει:

Η μη-αποκλειστική συμφωνία δημοπρασιών της Meta με την Google και οι παρόμοιες συμφωνίες που έχουμε με άλλες πλατφόρμες δημοπρασιών, έχουν βοηθήσει την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας στο χώρο της τοποθέτησης διαφημίσεων. Αυτές οι εταιρικές σχέσεις έχουν βοηθήσει την Meta να προσφέρει μεγαλύτερη αξία στους διαφημιζόμενους ενώ αποζημιώνει δίκαια τους εκδότες, παράγοντας ένα καλύτερο αποτέλεσμα για όλους.

Διάβασε επίσης: Η GAP πουλάει NFTs τα οποία συνοδεύονται με πραγματικά ρούχα