Το Cinobo είναι η νέα ελληνική streaming πλατφόρμα που ειδικεύεται στον ανεξάρτητο και
arthouse κινηματογράφο. Μία πλατφόρμα που δημιουργήθηκε από λάτρεις του σινεμά για λάτρεις του σινεμά. Πολλοί το αναφέρουν σαν την ελληνική απάντηση σε όλες τις streaming υπηρεσίες. Το ThreePixelsLab.gr είναι στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσει μια συνέντευξη με τη Δάφνη Μπεχτσή τον άνθρωπο πίσω από αυτή την όμορφη προσπάθεια.

Γιώργος Ξενάκης [Three Pixels Lab]: Αρχικά από πού προέρχεται το όνομα Cinobo;

Δάφνη Μπεχτσή: To όνομα Cinobo προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Cinema No Borders, δηλαδή σινεμά χωρίς όρια. Σινεμά που ξεπερνάει φυσικά και νοητά σύνορα, που συνομιλεί με πολιτισμούς και δημιουργούς, που τολμά και αμφισβητεί φόρμες καλλιτεχνικές. Σινεμά που σε προβληματίζει, σε ταξιδεύει, σε διασκεδάζει. Σινεμά μοναδικό. Αυτό είναι το Cinobo, ένα νέο project που αποσκοπεί στο να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ποσότητας και ποιότητας στον χώρο του streaming, προσφέροντας προσεκτικά επιμελημένο κινηματογραφικό υλικό από όλο τον κόσμο και την Ελλάδα που συχνά είναι διάσπαρτο ή και δυσεύρετο. Είναι μια εναλλακτική πρόταση στον τομέα της οικιακής ψυχαγωγίας και φιλοδοξεί να υπάρξει ως πυλώνας διάδοσης και υποστήριξης του ανεξάρτητου κινηματογράφου στην Ελλάδα.

Γ.Ξ. [Three Pixels Lab]: Πότε και πώς σας ήρθε η ιδέα να δημιουργήσετε μια πλατφόρμα streaming arthouse και ανεξάρτητων ταινιών; Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;

Δ.Μ: Προέρχομαι από μια οικογένεια που δραστηριοποιήθηκε στο χώρο για δεκαετίες και παρόλο που είχα επιλέξει μια τελείως διαφορετική πορεία σπουδών, η τριβή που είχα με το σινεμά από μικρή ήταν συνεχής. Μεγαλώνοντας μου δόθηκε η ευκαιρία να παρευρεθώ σε markets Ευρωπαϊκών φεστιβάλ κινηματογράφου, όπου μου έγινε αντιληπτό πως υπάρχει απέραντος πλούτος ανεξάρτητου κινηματογράφου διαθέσιμος παγκοσμίως, πολύ μικρό μέρος του οποίου τελικά φτάνει στα μάτια του Έλληνα θεατή. Γυρνούσα πίσω έχοντας απολαύσει τόσες ταινίες που ήθελα να προτείνω σε φίλους, αλλά αβέβαιη για το πώς και αν θα έχουν την ευκαιρία να τις δουν – νόμιμα τουλάχιστον. Αυτή η σκέψη υπήρξε και το έναυσμα για τη δημιουργία του Cinobo.

cinobo

Γ. Ξ. [Three Pixels Lab]: Η πανδημία του COVID-19 είχε κάποια επιρροή στη πλατφόρμα σας;

Δ.Μ: Κρίνοντας από την παγκόσμια άνοδο των streaming υπηρεσιών κατά την πανδημία, θα έλεγα πως ναι, ο Covid-19 είχε επιρροή και στο Cinobo. Σίγουρα έπαιξε μεγάλο ρόλο στο να μαθευτεί το «new kid in the block» νέο, μια ώρα αρχύτερα. Παρ’ όλα αυτά ταυτοχρόνως δημιουργήθηκε και πάρα πολύς ανταγωνισμός σε θέαμα online, με όλες τις μορφές και εκφάνσεις. Εμείς πάνω απ’ όλα είμαστε χαρούμενοι που τις ημέρες αυτές της πανδημίας είμαστε εδώ να προσφέρουμε στον κόσμο ψυχαγωγία και συντροφιά με το δικό μας τρόπο. Μακάρι μαζί με όλους τους φορείς και δημιουργούς που κάναν την προσπάθειά τους δίνοντας πρόσβαση στις δημιουργίες τους, να βοηθήσουμε και εμείς στο να αγαπήσει το ελληνικό κοινό ακόμα πιο πολύ τον ανεξάρτητο κινηματογράφο.

Γ.Ξ. [Three Pixels Lab]: Η φήμη που είχε και έχει το Netflix έχει κάποιο αντίκτυπο στην υπηρεσία σας;

Δ.Μ: Το Netflix σίγουρα άνοιξε τον δρόμο στον κόσμο του streaming και στις απεριόριστες δυνατότητες που αυτός προσφέρει και εξοικείωσε το κοινό με αυτόν τον τρόπο θέασης και ψυχαγωγίας. Δεν αρχίζουν ούτε και τελειώνουν όλα με το Netflix, όμως. Δεν καλύπτει ούτε όλα τα κοινά, ούτε όλα τα γούστα. Εμείς ξεκινήσαμε γιατί είδαμε ότι υπήρχε ένα κενό, ιδίως σε ό,τι αφορούσε στον κινηματογράφο και την πιο σινεφίλ αγορά και δη τον ανεξάρτητο και τον ελληνικό κινηματογράφο. Αυτό το κενό ήρθαμε να συμπληρώσουμε και όχι να ανταγωνιστούμε, ούτε να αντικαταστήσουμε. Δεν προσφέρουμε το ίδιο προϊόν, κάτι το οποίο είναι εμφανές στους συνδρομητές μας, γι’ αυτό και μας επιλέγουν άλλωστε.

Γ.Ξ. [Three Pixels Lab]: Η πειρατεία πόσο έχει επηρεάσει την πλατφόρμα σας;

Δ.Μ: Φυσικά η πειρατεία έχει επηρεάσει το Cinobo, αλλά κυρίως τον κινηματογράφο γενικότερα. Για να γίνει μια ταινία διαθέσιμη στο κοινό μέσω οποιουδήποτε μέσου προβολής (κινηματογράφο, DVD, streaming, τηλεόραση, event) οφείλει το μέσο να αποδώσει το αντίστοιχο τίμημα για το δικαίωμα προβολής στην παραγωγή και τους δημιουργούς της ταινίας. Οι δημιουργοί και τα επαγγέλματα που στηρίζουν την παραγωγή, επομένως και η ίδια η τέχνη του κινηματογράφου, βασίζονται για τη βιωσιμότητά τους στην απόδοση των πνευματικών δικαιωμάτων για την εκμετάλλευση της ταινίας και άρα πλήττονται όταν ο καταναλωτής επιλέγει να στηρίξει τις “δωρεάν” πλατφόρμες ή άτυπες εκδηλώσεις, οι οποίες δεν αποδίδουν τίποτα σε αυτούς. Έτσι πέρα από το νομικό θέμα, τίθεται και ένα τεράστιο ηθικό ζήτημα. Το Cinobo είναι εδώ για να κάνει προσβάσιμη την τέχνη του κινηματογράφου νόμιμα, στηρίζοντας σε κάθε του βήμα τους δημιουργούς της. Όσο το κοινό παραμένει μη ευαισθητοποιημένο και μη ενημερωμένο για αυτό το ζήτημα, πλήττεται και η υπηρεσία, αλλά και πάνω απ’ όλα η κινηματογραφία.

cinoboΓ.Ξ. [Three Pixels Lab]: Η ιδέα σας για τη δημιουργία του Cinobo είναι σαφώς πολύ ενδιαφέρουσα. Βρήκε όμως ανταπόκριση στον Έλληνα καταναλωτή; Οικονομικά είστε ικανοποιημένοι από τι μέχρι στιγμή απόδοσή σας ;

Δ.Μ: Τα στατιστικά δείχνουν ότι το κοινό που αγαπά το σινεμά, αγάπησε το Cinobo, καθώς τα ποσοστά των νέων χρηστών που μένουν μετά τη δωρεάν δοκιμή και η διατήρηση των ήδη συνδρομητών δίνουν metrics πολύ ενθαρρυντικά! Βέβαια φροντίζουμε για αυτό, εμπλουτίζοντας διαρκώς τον κατάλογό μας με δυνατούς γνωστούς τίτλους και μικρά
διαμαντάκια που δεν βρίσεις εύκολα αλλού ώστε να προσφέρουμε διαρκώς στους συνδρομητές μας κάτι νέο να ανακαλύψουν.

Γ.Ξ. [Three Pixels Lab]: Το Cinobo έχει πιο “ψαγμένο” περιεχόμενο αν μου επιτρέπεται. Αυτό θεωρείτε πως ήταν ένας από τους λόγους που σας οδήγησε να δημιουργήσετε το Cinobo;

Δ.Μ: Φυσικά, πες το “ψαγμένο”, “ποιοτικό” όπως θέλεις. Ο κατάλογος ταινιών καλύπτει από ανεξερεύνητα φιλμ, διαλεγμένα από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου, έως σύγχρονο ελληνικό σινεμά, νικητές των Όσκαρ και μεγάλες κλασικές και νέες επιτυχίες με Ευρωπαίους και Αμερικανούς σταρ. Υπάρχει απέραντος πλούτος κινηματογράφου διαθέσιμος παγκοσμίως, πολύ μικρό μέρος του οποίου τελικά φτάνει στα μάτια του ελληνικού κοινού. Ταυτοχρόνως τα ανοίγματα arthouse ταινιών και μικρότερων ανεξάρτητων παραγωγών τα τελευταία χρόνια είναι ως επί το πλείστων περιορισμένα, δίχως να δίνουν μια πραγματική ευκαιρία στην ταινία να βρει το κοινό της. Πολλές φορές δεν φτάνουν εκτός Αθήνας/Θεσσαλονίκης και τους δίνεται μια εβδομάδα ή δύο δίχως ευκαιρία για το word of mouth να λειτουργήσει. Σίγουρα ο λόγος που δημιουργήθηκε είναι να συγκεντρώσει σε μια πλατφόρμα, το περιεχόμενο αυτό που αξίζει να ανακαλύψεις, αλλά συχνά είναι δυσεύρετο, και να δώσει μια πραγματική ευκαιρία προβολής σε ταινίες που θα αγαπηθούν από το ελληνικό κοινό.cinoboΓ.Ξ. [Three Pixels Lab] Ποια είναι η δική σας αγαπημένη ταινία ή γενικά ποιο περιεχόμενο ξεχωρίζετε εσείς από την πλούσια βιβλιοθήκη του Cinobo και προτείνετε να δούνε οι αναγνώστες μας;

Δ.Μ: Η αγαπημένη μου ταινία που έχουμε αυτήν τη στιγμή στην πλατφόρμα είναι “Η Υπηρέτρια“, του Κορεάτη Park Chan Wook. Αυτή η ταινία με έχει πραγματικά ενθουσιάσει οπτικά, σκηνοθετικά, σεναριακά. Θεωρώ γενικά ότι ίσως είναι από τις τελειότερες ταινίες που έχω δει. Συγνώμη για το fangirling αλλά με είχε αφήσει πραγματικά άναυδη. Τη συστήνω ανεπιφύλακτα κι ευελπιστώ ότι στην ταινιοθήκη μας υπάρχει τουλάχιστον μία ταινία για κάθε συνδρομητή που θα προκαλέσει ανάλογα συναισθήματα.

Γ.Ξ. [Three Pixels Lab] Πώς επιλέγετε τι θα προσθέσετε στη βιβλιοθήκη του Cinobo; Τι κριτήρια πρέπει να πληροί ένα κινηματογραφικό προϊόν για να προστεθεί στην πλατφόρμα σας;

Δ.Μ: Είναι λίγο να σας απαντήσω με κριτήριο να είναι μια καλή ταινία; Αυτό είναι όμως το κύριο και βασικό. Αγαπάμε πολύ το σινεμά, το ίδιο και οι συνδρομητές μας. Κάθε μας επιλογή γίνεται με γνώμονα αυτή μας την αγάπη, αλλά και τον σεβασμό μας στην αγάπη και το χρόνο των συνδρομητών μας. Έχουμε ένα πολύ δυνατό curation team που αποτελείται από άτομα που μετράνε χρόνια πορείας στον χώρο και είναι αφοσιωμένα στο να βρίσκουν ταινίες, περισσότερο ή λιγότερο γνωστές, που αξίζει πραγματικά να δει το κοινό. Καμία ταινία δεν έχει μπει στην πλατφόρμα τυχαία και καμία δεν πρόκειται να μπει τυχαία. Αν υπήρχε κάποια λέξη αντίστοιχη του “χειροποίητο” για τη διαδικασία επιλογής των ταινιών μας θα ταίριαζε αρκετά νομίζω. Δίνουμε πάντως μια ιδιαίτερη έμφαση σε ταινίες που ίσως, για διάφορους λόγους, να μην έτυχαν ευρείας προβολής στη χώρα μας ενώ τους άξιζε, και φυσικά προσπαθούμε να στηρίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο και την εγχώρια παραγωγή.Γ.Ξ. [Three Pixels Lab]: Υπάρχει δυνατότητα κάποιος indie σκηνοθέτης να σας κάνει αίτημα ώστε να αξιολογήσετε την ταινία του και να την προσθέσετε;

Δ.Μ: Ναι, φυσικά, κάθε σκηνοθέτης που ενδιαφέρεται να προβάλλεται η ταινία του στο Cinobo μπορεί και την/τον ενθαρρύνουμε να στείλει ένα αίτημα στο [email protected] ώστε να το έχουμε στα υπ’ όψη μας. Ένας βασικός μας στόχος όταν δημιουργήσαμε την πλατφόρμα ήταν να ανοίξουμε έναν δίαυλο επικοινωνίας και απευθείας με τους δημιουργούς. Είναι μέρος της ταυτότητάς μας να προωθούμε τη δουλειά ανεξάρτητων Ελλήνων σκηνοθετών και μας χαροποιεί ιδιαίτερα που έχουμε την ευχέρεια να το κάνουμε. Στείλτε ελεύθερα λοιπόν.

Γ.Ξ. [Three Pixels Lab]: Ποια είναι τα επόμενα βήματα σας και τι φιλοδοξίες έχετε για το μέλλον;

Δ.Μ: Άμεσος στόχος είναι συνεχώς να βελτιώνουμε την ποιότητα των υπηρεσιών και την προσβασιμότητά του από όλες τις συσκευές! Το όραμα για το μέλλον είναι το Cinobo να αποτελέσει μια εναλλακτική πρόταση ψυχαγωγίας για τον Έλληνα θεατή και να δημιουργήσει μια δυναμική κοινότητα εντός και εκτός πλατφόρμα: να συμμετέχει στη ζωή του συνδρομητή και του κινηματογραφόφιλου κοινού και να μην περιορίσει τη δράση του στο σπίτι! H παραγωγή και το άνοιγμα σε σειρές είναι κάτι που επεξεργαζόμαστε για το μέλλον σαν ένα σκαλοπάτι που θα ανέβουμε εφόσον το Cinobo σταθεροποιηθεί ως πλατφόρμα παρουσίασης κινηματογραφικών ταινιών. Πάντα σε ένα πλαίσιο όμως που δεν θα αλλάξει τη μορφή και τη φιλοσοφία της πλατφόρμας.

To Cinobo είναι μία ελληνική προσπάθεια από νέα παιδιά που αξίζει μία ευκαιρία από όλους  τους λάτρεις του κινηματογράφου. Εμείς σαν το είχαμε αναφέρει και στο άρθρο μας, όπου συγκρίνουμε τις streaming υπηρεσίες. Εκ μέρους του Threepixelslab.gr ευχαριστούμε θερμά την κυρία Δάφνη Μπεχτσή, founder και managing director στο Cinobo για το χρόνο που αφιέρωσε.