fbpx

Metroid Dread – Nintendo Switch Review

Το Metroid Dread είναι ένα πολύ σημαντικό παιχνίδι για αρκετούς λόγους. Aποτελεί το πρώτο Metroid game εδώ και 11 χρόνια που δεν είναι remake, είναι το πρώτο original 2D Metroid τα τελευταία 19 χρόνια, καθώς και το πρώτο home console 2D Metroid έπειτα από 27 χρόνια. Εν ολίγοις, έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που είχαμε ένα νέο Metroid Game και σίγουρα μόνο αυτός ο λόγος είναι αρκετός για τον ενθουσιασμό που έχει προκαλέσει ο νέος τίτλος της Nintendo. 

Έχοντας περάσει τόσος καιρός από το τελευταίο Metroid, σίγουρα το Metroid Dread θα είναι για πολλούς η πρώτη επαφή με το είδος και πραγματικά είναι ένα πολύ ευχάριστο γεγονός ότι όλοι οι νέοι παίκτες θα ξεκινήσουν με ένα εξαιρετικό, εκσυγχρονισμένο Metroid game σαν κι αυτό. 

METROID ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Τα γεγονότα του Metroid Dread, διαδραματίζονται μετά την ιστορία του Metroid Fusion και συνεχίζουν την ιστορία της Samus. Παρόλα αυτά, δε χρειάζεται να ανησυχείτε αν δε γνωρίζετε τι έγινε στο Fusion ή στα προηγούμενα παιχνίδια Metroid. Το παιχνίδι ξεκινάει με μια πολύ ωραία εισαγωγή, η οποία με λίγα λόγια καλύπτει τα πολύ βασικά που πρέπει να ξέρει ο κάθε παίκτης, πριν βυθιστεί στον κόσμο του Metroid.

Η ιστορία λοιπόν, αφορά στην πρωταγωνίστρια της θρυλικής σειράς, Samus, η οποία κατευθύνεται προς έναν πλανήτη για να ερευνήσει ένα πολύ επικίνδυνο παράσιτο, το οποίο βάσει των προηγούμενων Metroid τίτλων, πίστευαν ότι είχε εξαλειφθεί. Όταν θα φτάσει στον πλανήτη, θα δεχτεί ξαφνικά επίθεση από έναν άγνωστο νέο εχθρό και θα βρεθεί πολύ μακριά από το σκάφος της, χωρίς να έχει διαθέσιμα τα περισσότερα από τα abilities της. Έτσι, ο βασικός στόχος του παιχνιδιού, είναι ο παίκτης να επιβιώσει και να καταφέρει να αποδράσει από τον πλανήτη, ενώ παράλληλα ερευνά το παράσιτο. 

ΑΣΥΛΛΗΠΤΟ PERFORMANCE 

To πρώτο πράγμα που παρατήρησα όταν ξεκίνησα το Metroid Dread, ήταν το εξωπραγματικό perfomance του. H Nintendo έχει καταφέρει κάτι άξιο θαυμασμού, με το παιχνίδι να κρατάει σταθερά και γερά υψηλό αριθμό FPS, με κανένα ίχνος από drops. Επιπλέον, ο χειρισμός είναι απίστευτα γρήγορος, με άμεση ανταπόκριση, κάτι που βοηθάει σε τεράστιο βαθμό τον πολύ γρήγορο ρυθμό του τίτλου. Οτιδήποτε κάνετε, από wall jumps μέχρι slides και πυροβολητά mid air, το παιχνίδι το προσφέρει απλόχερα όσο πιο smooth γίνεται. Χωρίς καμία υπερβολή, το Metroid Dread, αποτελεί κατά πάσα πιθανότητα, ένα από τα καλύτερα 2D side-scroller games, όσον αφορά στο χειρισμό. 

CHALLENGING ΑΛΛΑ REWARDING

To gameplay του Metroid Dread, σίγουρα δε φέρνει κάτι ριζοσπαστικό στη σειρά, πέρα από κάποια stealth στοιχεία που θα αναλύσω παρακάτω, ωστόσο καταφέρνει με ένα μοναδικό τρόπο και επαναφέρει το παλιό, καλό και αγνό Metroid gameplay. Οι παίκτες ξεκινούν με ένα απλό projectile όπλο, το οποίο πέρα από projectiles, μπορεί να ρίχνει και έναν ορισμένο αριθμό από πυραύλους. Στην συνέχεια, καθώς η ιστορία ξεδιπλώνεται, θα ξεκλειδώνετε νέα όπλα, θα έχετε μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σφαίρες και πυρομαχικά, περισσότερη ζωή και πολλές νέες και διαφορετικές ικανότητες. Κάποιες από αυτές σίγουρα οι περισσότεροι θα τις γνωρίζουν, μιας και όπως ανέφερα και προηγουμένως, δεν αποτελούν κάτι καινούργιο ως επί το πλείστον. Παρόλα αυτά υπάρχουν και μερικά νέα στοιχεία που κάνουν το παιχνίδι λίγο περισσότερο spicy. 

Πέρα από κάποιος αρκετά ενοχλητικούς αντιπάλους, που υπάρχουν απλά για να σε…”τσιγκλάνε” ας πούμε, το παιχνίδι έχει τεράστια ποικιλία από εχθρούς. Αυτό κάνει κάθε καινούργια περιοχή αυτομάτως πιο ενδιαφέρουσα και τις περισσότερες φορές πιο fun. Επίσης, τα Boss Fights είναι πραγματικά ένα από τα αγαπημένα μου σημεία του παιχνιδιού. Το καθένα από αυτά είναι σχεδιασμένο διαφορετικά και απαιτεί την απόλυτη προσοχή του παίκτη. Ενώ στην αρχή φαίνονται ανίκητα, αν καταλάβεις λίγο τον τρόπο που πρέπει να προσεγγίσεις το καθένα, θα έχεις μπροστά σου μια δύσκολη, αλλά συνάμα rewarding μάχη. Τα περισσότερα boss fights ένιωθα ότι με βελτίωναν συνολικά σαν παίκτη, ένα πραγματικά μοναδικό συναίσθημα. 

Επιπρόσθετα, όσον αφορά στο gameplay, στο Metroid Dread, όπως και στο Samus Returns, υπάρχει το πολυαγαπημένο parry, το οποίο λειτουργεί άψογα και με όλους τους εχθρούς που θα αντιμετωπίσετε. Όταν, λοιπόν, ο εχθρός ετοιμάζεται να επιτεθεί, μια μικρή λάμψη θα εμφανιστεί στην οθόνη σας στιγμιαία, η οποία αποτελεί τη στιγμή που πρέπει να πατήσετε το κουμπί του parry για να το φέρετε εις πέρας. Κάθε εχθρός έχει διαφορετικό timing και τρόπο επίθεσης, κάτι το οποίο αν ο παίκτης καταφέρει και τελειοποιήσει, μπορεί να χρησιμοποιεί σχεδόν συνέχεια για να κάνει clean up περιοχές με τον πιο ικανοποιητικό και διασκεδαστικό τρόπο, μιας και αν πραγματοποιηθεί με επιτυχία το parry, η Samus θα κινηθεί προς τον εχθρό, κάνοντας ένα πολύ cool animation για να τον αποτελειώσει.  

Όλα αυτά ωστόσο, μπορεί στην πορεία να γίνουν λίγο πιο δύσκολα από ό,τι φαντάζεστε, από τη στιγμή που το οπλοστάσιο και οι ικανότητές σας, θα αυξάνονται συνεχώς κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το να ξέρεις πότε και πού να χρησιμοποιήσεις όλες αυτές τις ικανότητες και τα όπλα, σε συνδυασμό με το πάτημα των σωστών κουμπιών και γενικότερα την επιδεξιότητα των δακτύλων, ίσως αποτελεί ένα από τα πιο tricky σημεία του τίτλου. Παρόλα αυτά, αυτό το tricky σημείο του παιχνιδιού, ένας πολύ καλός παίκτης, μπορεί να το γυρίσει και να καταφέρει εντυπωσιακά πράγματα, αν όλα αυτά που παρέχει το παιχνίδι, χρησιμοποιηθούν σωστά. Συνολικά το Metroid Dread, αφήνει ένα τρομερό αίσθημα ικανοποίησης σε οτιδήποτε γίνει σωστά. 

STEALTH

Όπως είπα και πιο πάνω, o νέος τίτλος της Nintendo, δεν ξεφεύγει γενικά από την κλασική Metroid συνταγή. Έχει προστεθεί ένα νέο stealth στοιχείο όμως, το οποίο δένει απρόσμενα καλά με το σύνολο. Υπάρχει ένα είδος εχθρού, που ονομάζεται EMMIs, το οποίο με λίγα λόγια είναι μερικά scout robots, τα οποία είχαν σταλθεί σε αυτόν τον πλανήτη πριν φτάσει η Samus και με κάποιον τρόπο έγιναν κακά. Τα EMMIs λοιπόν, κάνουν περιπολίες σε διάφορες περιοχές του χάρτη και αποτελούν ίσως τον πιο επικίνδυνο εχθρό που θα αντιμετωπίσετε, μιας και τα όπλα της Samus είναι άχρηστα απέναντι σε αυτά. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να περάσετε προσεκτικά τις περιοχές που βρίσκονται, χωρίς να γίνεστε αντιληπτοί. Οι εχθροί αυτοί έχουν μπροστά ένα vision cone, το οποίο μπορεί να σε σκανάρει και να σε βρει αν βρεθείς αρκετά κοντά σε αυτό. Αν τα EMMIs σε σκανάρουν, ένα πολύ έντονο και τρομακτικό κυνηγητό ξεκινάει, το οποίο συνήθως λαμβάνει χώρα σε πολύ μπερδεμένα μέρη, σαν μικρούς λαβύρινθους, κάτι που αποσκοπεί στο να χάνεσαι και λίγο για να υπάρχει λίγο έξτρα σασπένς. Αν σε πιάσουν, υπάρχει ένα πάρα πολύ μικρό περιθώριο να κάνεις parry την one shot επίθεσή τους, και να τα κάνεις stun για κάποια δευτερόλεπτα. Το parry στα EMMIs είναι γενικά κάτι πάρα πολύ δύσκολο και θέλει αρκετή εξάσκηση για να το καταφέρνετε συχνά. 

Για να καταφέρετε να σκοτώσετε τα EMMIs λοιπόν, θα πρέπει να μπορέσετε να εξερευνήσετε και να περάσετε sneaky από την περιοχή τους, μέχρι να αποκτήσετε πρόσβαση σε κάποιον χώρο, στον οποίο θα σας δίνεται ένα ειδικό προσωρινό όπλο, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο μία φορά σε κάποιο EMMI. Η προσθήκη αυτού του εχθρού και γενικότερα του stealth στοιχείου σε ένα Metroid game, αποτελεί μια τολμηρή κίνηση η οποία κατά τη γνώμη μου ταιριάζει και λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά, δημιουργώντας μία ιδιαίτερη ένταση, ειδικά με την απόλυτα ταιριαστή sci-fi horror μουσική που την συνοδεύει.  

ΧΑΡΤΕΣ KAI PROGRESS

Καθώς προχωράτε στο παιχνίδι, θα ξεκλειδώνετε νέα όπλα και ικανότητες. Όλες αυτές οι νέες προσθήκες, αποσκοπούν στο να ξεκλειδώνετε νέες περιοχές. Καθώς εξερευνείτε τριγύρω τις περιοχές, αν δώσετε λίγη σημασία, θα συνειδητοποιήσετε το πόσο μεγάλοι είναι οι χάρτες. Υπάρχουν αρκετοί χάρτες, στους οποίους έχετε τη δυνατότητα και πρέπει ορισμένες φορές να κάνετε fast travel, για να ξεκλειδώσετε μερικές ικανότητες που αναγκαστικά χρειάζονται για να προχωρήσει το παιχνίδι. Οι χάρτες είναι γεμάτοι με πολλαπλά μονοπάτια και κρυφές περιοχές, και χωρίς αμφιβολία, θα χαθείτε. Και αρκετές φορές μάλιστα. Αλλά αυτό σίγουρα αποτελεί ένα αναμενόμενο γεγονός. 

Κάτι ακόμα που προσωπικά άργησα να παρατηρήσω, είναι το πόσο βάθος έχει το παιχνίδι οπτικά. Κάθε περιοχή περιέχει σχεδόν πάντα κάτι διαφορετικό και τα backgrounds είναι ζωντανά και διαθέτουν εκπληκτική λεπτομέρεια. Επίσης, περιέχει αρκετά cool cutscenes. Είτε όταν κάνεις fast travel σε μία περιοχή, είτε όταν πρόκειται να αντιμετωπίσεις κάποιο boss. Οφείλω να ομολογήσω ότι εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ με το αποτέλεσμα που υλοποιήθηκε μέσω του Switch και νομίζω ότι ο πήχης έχει ανέβει πολύ πλέον, όσον αφορά στο performance και τις δυνατότητες που διατίθενται. 

DOCK KAI HANDHELD

Τις περισσότερες ώρες με το Metroid Dread, τις πέρασα παρέα με την τηλεόραση μου. Αυτό δεν έγινε ωστόσο, επειδή το παιχνίδι δεν φαίνεται ωραίο ή είναι unplayable παίζoντας handheld. Ο κυριότερος λόγος που προτίμησα να παίζω με το Switch docked στη τηλεόραση, είναι ξεκάθαρα λόγω του controller. Όπως έγραψα και παραπάνω, το παιχνίδι παρέχει στον παίκτη πολλές ικανότητες, διάφορα όπλα και αρκετές κινήσεις, των οποίων ο χειρισμός είναι λίγο δύσκολος όταν κρατάς το Switch στα χέρια σου. Τουλάχιστον έτσι μου φάνηκε. Παρόλα αυτά, επειδή έπαιξα αρκετές ώρες και handheld, μπορώ να πω με σιγουριά ότι το παιχνίδι παίζεται απροβλημάτιστα και με τους δύο τρόπους και δε θα έχετε κανένα απολύτως πρόβλημα, μιας και όλη αυτή η φάση είναι λίγο υποκειμενική. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

Το Metroid Dread, ενώ δεν κάνει κάτι επαναστατικό και δεν παίρνει μεγάλα ρίσκα, εκτός από την προσθήκη του stealth στοιχείου, κρατάει τη γνωστή Metroid συνταγή και προσφέρει απλόχερα μία θαυμάσια εμπειρία, ακόμα και σε άτομα που δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν με τη θρυλική σειρά της Nintendo. Αναμφισβήτητα ένα από τα κορυφαία παιχνίδια της χρονιάς.

SCORE

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΙΤΛΟΥ

Τίτλος: Metroid Dread
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 8/10/2021
Διαθέσιμο σε: Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε σε: Nintendo Switch
Είδος: Action Adventure
Προγραμματιστής: MercurySteam, Nintendo EPD
Εκδότης: Nintendo
Διανομέας: CD Media

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

Το Metroid Dread, ενώ δεν κάνει κάτι επαναστατικό και δεν παίρνει μεγάλα ρίσκα, εκτός από την προσθήκη του stealth στοιχείου, κρατάει την γνωστή Metroid συνταγη και προσφέρει απλόχερα μία θαυμάσια εμπειρία, ακόμα και σε άτομα που δεν έχουν ξαναασχοληθεί ποτέ με την θρυλική σειρά της Nintendo.
guest
0 ΣΧΟΛΙΑ
Feedbacks
Εμφάνισε όλα τα σχόλια