fbpx

Enlisted – PC Review

Όπου και αν κοιτάξει κανείς σήμερα, θα δει και ένα free First Person Shooter παιχνίδι. Valorant, Warzone, Planetside και πολλά ακόμα, διατίθενται δωρεάν και μπορεί να τα απολαύσει ο καθένας χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει ούτε τα ελάχιστα χρήματα. Κάποια από αυτά τα FPS παιχνίδια, τα διακρίνουμε για το γεγονός ότι έχουν ένα ιστορικό setting και συγκεκριμένα τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μια αρκετά δημοφιλή ιστορική περίοδο. Το Heroes & Generals, παρόλο που δεν είναι FPS παιχνίδι, ξεχωρίζει στην κατηγορία των shooters τοποθετημένων στον Β’ Παγκόσμιο. Βέβαια, το παιχνίδι αυτό διακρίνεται από οξύ ελιτισμό, μιας και οι νεότεροι παίκτες έχουν ένα αρκετά οξύ learning curve για να μπορούν να έχουν το παραμικρό ίχνος διασκέδασης, χωρίς να αποτελούν μονάχα τροφή για τα κανόνια.

Φαινομενικά από το πουθενά και με έντονη διαφημιστική καμπάνια εμφανίστηκε το Enlisted, ένα δωρεάν παιχνίδι από την Gaijin. Το παιχνίδι μάλιστα προάγει και ένα ολοκαίνουργιο mode, το Squads, όπου ο κάθε παίκτης ακολουθείται από την δική του ομάδα, στελεχωμένη φυσικά από AI. Καταφέρνει όμως με αυτό το νέο στυλ να κάνει κάποια ουσιαστική αλλαγή ή είναι ένα ακόμα παιχνίδι που θα εξαφανιστεί στη μετριότητα και την αφάνεια;

Πριν προχωρήσουμε παρακάτω στο review να τονίσουμε ότι το Enlisted είναι ακόμα σε beta έκδοση, το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν δικαιολογία για κάποια μικρά τεχνικά προβλήματα, αλλά όχι για όλα όσα θα αναφέρουμε παρακάτω.

Αρχικά αναφέραμε ότι το Enlisted προωθεί πολύ το Squads Mode, το οποίο μάλιστα δεν μπορεί να αποφύγει ο παίκτης μέχρι να παίξει αρκετά και να ξεκλειδώσει το απλό mode, όπου παίζουν μόνο παίκτες εναντίον παικτών. Πώς είναι, όμως, αυτό το Squads Mode; Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι και ιδιαίτερα πετυχημένο, κάθε άλλο μάλλον. Το AI είναι αρκετά αδιάφορο και υπάρχει μόνο για να δίνει kills σε campers και κάθε λογής κακούς παίκτες όπως εγώ. Χαρακτηριστικά, σε ένα απλό match μπορεί κάποιος χωρίς ιδιαίτερες ικανότητες να συλλέξει πάνω από 20 kills πανεύκολα και μέσα στα πρώτα λεπτά, μιας και το AI δεν αντιλαμβάνεται καθόλου τι πρέπει να κάνει με ένα όπλο, οπότε απλά τρέχει πέρα δώθε χωρίς να καλύπτεται ή να πυροβολεί. Θα πει κανείς ότι αυτό δεν είναι κάτι ιδιαίτερα κακό και όντως δε θα ήταν αν οι παίκτες είχαν άπειρα respawns. Από τη στιγμή, όμως, που υπάρχει ο περιορισμός των διαθέσιμων μονάδων, δε γίνεται οι παίκτες να χάνουν ακριβώς επειδή το AI δεν ξέρει να σκέφτεται αρκετά ώστε να κρύβεται και να πυροβολεί, έστω για αντιπερισπασμό.

Φυσικά αυτό δημιουργεί άλλα προβλήματα, είτε όταν το AI πρόκειται για σύμμαχο είτε για αντίπαλο. Όταν μένεις σε ένα σημείο και πυροβολείς, λόγου χάρη, από κάποιο εντοιχισμένο πολυβόλο, πέρα από τους φυσικούς παίκτες δε θα συναντήσεις καμία αντίσταση ή έστω αντίπαλα πυρά. Παράλληλα, όμως, όταν κάποιος άλλος παίκτης έρθει από πίσω για να σε σκοτώσει, το φιλικό AI του Squad σου δε θα συγκινηθεί, ούτε για να προσπαθήσει να τον σκοτώσει.

Τέλος, η αδυναμία του AI προκαλεί προβλήματα και στα οχήματα, μιας και είναι πολύ δύσκολο ο παίκτης να κάνει όλες τις δουλειές μαζί, πόσο μάλλον από πρώτο πρόσωπο. Ενώ δεν είχα την ευκαιρία να πετάξω κάποιο αεροπλάνο στο παιχνίδι για να δω πώς συμπεριφέρεται εκεί το squad, αν και είναι πολύ πιθανό να μην υπάρχει μιας και τα αεροπλάνα είναι μικρά, στα τανκς η εικόνα είναι άσχημη. Ο παίκτης πρέπει να οδηγεί και παράλληλα να προσέχει για αντίπαλους, όλα αυτά από μια μικρή τρύπα από όπου και βλέπει.

enlisted

Αν εξαιρέσουμε, λοιπόν, το προβληματικό αυτό κομμάτι του Enlisted, ερχόμαστε αντιμέτωποι με το άλλο προβληματικό κομμάτι του, το matchmaking. Όπως θα περίμενε κανείς από ένα παιχνίδι του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, υπάρχουν δύο μεριές για να διαλέξει κανείς, οι Σύμμαχοι και ο Άξονας. Οι περισσότεροι, όμως, παίκτες διαλέγουν σχεδόν πάντα Άξονα, οπότε με ανοιχτό machmaking και ελεύθερη επιλογή ομάδας, το παιχνίδι σε βάζει πάντα στους Συμμάχους. Παράλληλα, η ομάδα των Συμμάχων θα είναι σχεδόν πάντα υποστελεχωμένη και με την πλειοψηφία των παικτών να μην ξέρουν να παίζουν, κάνοντας το παιχνίδι αρκετά άδικο. Φυσικά το δίκαιο ή άδικο εξαρτάται αρκετά και από το χάρτη. Από τη μια έχουμε το campaign στη Ρωσία, η οποία προσφέρει αρκετούς χάρτες, που είναι πιο εύκολοι ανεξαρτήτως ομάδας μιας και πρόκειται για μεγάλα επίπεδα με μικρά χωριά μια στο τόσο. Από την άλλη έχουμε το campaign της Απόβαση της Νορμανδίας, όπου ο Άξονας έχει ένα προφανές πλεονέκτημα σε κάποιους χάρτες, μιας και οι Σύμμαχοι βγαίνουν στην παραλία και απέναντί τους έχουν παντού γερμανικά πολυβολεία και οχυρά, τα οποία θερίζουν με τα πολυβόλα και τα μεγαλύτερα όπλα.

Ακριβώς επειδή το παιχνίδι είναι σχετικά νέο, δεν υπάρχουν πολλοί παίκτες με αεροπλάνα, αλλά και τα τανκς σπανίζουν προς το παρόν, αφού χρειάζεται αρκετό grinding για να αποκτήσει κανείς τους πόρους να ξεκλειδώσει κάποιο. Όταν όμως εμφανίζεται ένα τέτοιο, είναι σίγουρο ότι θα φέρει τον πανικό στο πεδίο της μάχης.

Προσπερνώντας λοιπόν και αυτά τα προβλήματα, πρέπει να αναφέρουμε πως το Enlisted αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα και με το περιβάλλον και πως ο παίκτης αλληλεπιδρά με αυτό. Συγκεκριμένα, τις περισσότερες φορές ο χαρακτήρας φαίνεται να δυσκολεύεται να αφουγκραστεί την έννοια της κάθετης επιφάνειας. Συγκεκριμένα, έχω αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα προσπαθώντας να ανέβω επιφάνειες, να καλυφθώ ή να τοποθετήσω κάπου το όπλο μου. Βέβαια για να λέμε και του στραβού το δίκιο, αυτό μπορεί να είναι απλά πρόβλημα του build του παιχνιδιού και να διορθωθεί σε μετέπειτα patch.

enlisted

Εκτός, όμως, από όλα αυτά τα προβλήματα, υπάρχει ένα το οποίο δε θα διορθωθεί με κανένα patch και πρόκειται απλούστατα για τον Pay to Win χαρακτήρα του παιχνιδιού. Το Enlisted όντας free to play ψάχνει εναλλακτικές πηγές εισοδήματος. Επειδή όμως δε θα μπορούσε να αρκεστεί σε απλά cosmetics, έχει τα δύο από τα 4 campaigns επί πληρωμή, ενώ κάποιος που θα δώσει χρήματα θα έχει πιο γρήγορα πρόσβαση σε καλύτερα όπλα και οχήματα, έχοντας κατευθείαν μια πολύ πιο εύκολη πορεία στο παιχνίδι.

Δεν ξέρω αν έχει κάποιο νόημα μετά από 7 παραγράφους αρνητικών στοιχείων, αλλά το παιχνίδι δημιουργεί μια απίστευτη πολεμική ατμόσφαιρα, με τα περιβάλλοντα αλλά και το κατάλληλο sound design να μπορούν να μεταφέρουν τον παίκτη στη μάχη.

Συνεπώς, θα συνιστούσα το Enlisted στον μέσο παίκτη; Δύσκολα. Δεν προσφέρει κάποιο θετικό στοιχείο που δεν έχουν ήδη άλλα free-to-play πολεμικά παιχνίδια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, με το μεγαλύτερο feature του παιχνιδιού, τα Squads, να αποτελούν τελικά ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματά του. Σίγουρα θα μπορέσει να το απολαύσει ο μέσος χρήστης και να παίξει μερικά match-άκια, αλλά όχι τίποτα το ιδιαίτερο.

SCORE

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΙΤΛΟΥ

Τίτλος: Enlisted
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 2/3/2021
Διαθέσιμο σε: PC, PS5, XSX/S
Δοκιμάστηκε σε: PC
Είδος: First Person Shooter
Προγραμματιστής: Darkflow Software
Εκδότης: Gaijin Entertainment

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

Το Enlisted δίνει μεγάλη προσοχή στην ιστορική πιστότητα, αλλά ξεχνάει όλα τα άλλα κομμάτια που κάνουν ένα παιχνίδι διασκεδαστικό.
guest
0 ΣΧΟΛΙΑ
Feedbacks
Εμφάνισε όλα τα σχόλια