Τίτλος: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 4/10/2019
Διαθέσιμο σε: PC/PS4/Xbox One/Stadia
Δοκιμάστηκε σε: PC
Είδος: Tactical Shooter
Εταιρεία ανάπτυξης: Ubisoft Paris
Εκδότρια εταιρεία: Ubisoft

Πραγματικά θεωρώ πως το Ghost Recon Breakpoint είναι ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι για να κάνει κάποιος review. Έχει πολλά θετικά και ευχάριστα στοιχεία τα οποία όμως έρχονται σε αντίθεση με πολυάριθμα αρνητικά στοιχεία όπως bugs και glitches στο gameplay. Αυτό το γεγονός δημιούργησε μια σύγχυση στο κεφάλι μου και μου έκανε την ζωή πιο δύσκολη στο review.

Αρχικά αξίζει να αναφέρουμε πως η σειρά Ghost Recon της Ubisoft έχει κλείσει 18 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου Tom Clancy’s Ghost Recon το 2001. Η Ubisoft πάντα προσπαθούσε να επιβάλει έναν μιλιταριστικό χαρακτήρα στην σειρά εισάγοντας διάφορα στοιχεία και την δυνατότητα να παίζεις ως squad. Έτσι έγινε και στο Breakpoint με την διαφορά πως δόθηκε αρκετή βάση και στα Stealth στοιχεία κάτι που βλέπαμε κυρίως στην σειρά Splinter Cell. Όπως θα διαβάσετε και παρακάτω η Ubisoft πρόσθεσε πολλά στοιχεία από προηγούμενα παιχνίδια- ακόμα και διαφορετικής κατηγορίας, στο νέο Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint.

Gameplay

Δεν ξέρω πόσοι το έχετε παίξει το παιχνίδι αλλά όσοι το παίξατε θα παρατηρήσατε πως υπάρχει μια σχετική επανάληψη στον τρόπο που εξελίσσεται το gameplay στο Breakpoint. Επιλέγεις ένα mission από τον πίνακα, βλέπεις που είναι στο χάρτη και μεταβιβάζεσαι στο πλησιέστερο “Bivouac” όπου κατασκηνώνεις, βάζεις το 60λεπτο perk, ξεκουράζεσαι για να γεμίσεις το stamina, βγάζεις το ελικόπτερο και πηγαίνεις στο mission που απέχει 2 χιλιόμετρα το πολύ. Έπειτα αφού φτάσεις στο mission, πέφτεις prone και σκαναρεις με το drone τους εχθρούς, μετά τους snipeάρεις έναν έναν και αφού δεν σε παίρνει κανείς χαμπάρι τελειώνεις το mission και ανοίγεις τα πλησιέστερα κουτιά για loot ανενόχλητος. Υπάρχουν ελάχιστες αποστολές που σε ωθούν σε “ωμή” μάχη χωρίς να επαναληφθούν τα παραπάνω.

Τα όπλα ανταποκρίνονται αρκετά στην πραγματικότητα με δυνατό recoil και πολύ customization ώστε να τα φέρεις στα μέτρα σου. Είναι ένα θέμα τα microtransactions με τα attachments των όπλων αλλά θα μιλήσουμε αργότερα για αυτά.

Ο ανοιχτός κόσμος που δημιούργησε η Ubisoft είναι εξαιρετικός, υπάρχουν πολλά δυναμικά δρώμενα όπως περιπολίες εχθρών, διελεύσεις convoy, UAVs που αν σε εντοπίσουν τότε δέχεσαι επίθεση από αμέτρητα drones και την ομάδα Wolves. O χάρτης είναι πραγματικά απίστευτος και είναι σχεδιασμένος για co-op.

To co-op στο Breakpoint είναι το κάτι άλλο. Πολύ καλύτερο από αυτό στο Far Cry και The Division. Όταν παίζεις με έναν ή παραπάνω φίλους τότε υπάρχουν τα team revives, η δυνατότητα να κάνεις fast travel σε έναν συμπαίκτη, να κάνεις ελεύθερη πτώση για να επιτεθείς σε μια βάση όσο ο συμπαίκτης σου εξαπολύει κόλαση από πυραύλους, όλα αυτά μεταμορφώνουν το παιχνίδι και κάνουν την co-op εμπειρία ευχάριστη.

Ωστόσο ένα πραγματικά εκνευριστικό πρόβλημα που διέκρινα κατά την διάρκεια των αποστολών είναι πως αν πεθάνεις στην μάχη τότε το παιχνίδι σε κάνει respawn στου διαόλου το κέρατο και πρέπει να ξοδέψεις πολύ χρόνο ώστε να συνεχίσεις την αποστολή. Δεν θα ήταν πολύ απλό να σε βγάζει στο σημείο πριν ξεκινήσεις το επόμενο στάδιο της αποστολής, ε Ubisoft;

Loot και Microtransactions 

Στο Breakpoint υπάρχει loot με χρώματα που καθορίζουν την σπανιότητα και το επίπεδό τους αλλά και progression system με το συνολικό score του loadout σου. Αυτό το σκορ καθορίζει την ετοιμότητα σου για την κάθε αποστολή. Για παράδειγμα τα τελευταία mission που έρχεσαι αντιμέτωπος με τον Cole Walker και την ομάδα του, απαιτούν Gear Score από 150 και πάνω. Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό το σύστημα έχει νόημα αλλά τουλάχιστον σε κάνει να νιώθεις ότι οι προσπάθειές σου αποδίδουν καρπούς.

Loot βρίσκεις ανοίγοντας containers που βρίσκονται σε περιοχές με πολλούς εχθρούς και συνήθως όσο δυσκολότερο είναι το επίπεδο των εχθρών, τόσο πιο σπάνιο loot θα σου δίνει. Ωστόσο μερικές φορές παίρνεις τόσο loot που καταλήγεις να αλλάζεις συνέχεια το loadout σου με το όπλο με την μεγαλύτερη βαθμολογία. Δεν παίζει να έπαιξα παραπάνω από 2 ώρες με το ίδιο όπλο γιατί συνεχώς έβρισκα καλύτερα.

Τώρα όσον αφορά τα Microtransactions, το βρίσκω κωμικοτραγικό σε έναν AAA τίτλο των 60€ να μπορεί κάποιος να αγοράσει όλα τα in-game αντικείμενα με πραγματικά χρήματα. Ωστόσο, από τις 25 ώρες που έχω παίξει μέχρι τώρα, δεν άνοιξα ούτε μια φορά το store για να αγοράσω κάποιο αντικείμενο καθώς όλα ξεκλειδώνονται αρκετά εύκολα μέσα από αποστολές ή μέσω των blueprints. Η μόνη διαφορά θα είναι πως αυτά τα όπλα θα σκοτώνουν το ΑΙ πιο γρήγορα αλλά πόσο πιο γρήγορα; Δεν δυσκολεύτηκα σε κανένα mission εναντίον του AI και πραγματικά δεν βρίσκω κανένα νόημα να αγοράσει κάποιος in-game αντικείμενα. Ακόμα και στην PvP λειτουργία, Ghost War, όλα τα όπλα έχουν το ίδιο επίπεδο άρα ούτε εκεί είναι χρήσιμα. Ο μόνος λόγος για να αγοράσει κάποιος είναι επειδή βαριέται να κάνει τις μικρές αποστολές για να ξεκλειδώσει τα blueprints.

Πάλι καλά η Ubisoft αφαίρεσε ορισμένα αντικείμενα που προσέφεραν XP boost μετά από το αρνητικό feedback που δέχτηκε. Πάλι καλά γιατί ποιος θα ήθελε να πληρώσει χρήματα ώστε να τερματίσει το Breakpoint πιο γρήγορα; Συνήθως όλοι θέλουμε να έχει πιο μεγάλη διάρκεια η ιστορία.

Campaign

Η ιστορία του παιχνιδιού ευτυχώς, είναι αρκετά καλογραμμένη. Όλα τα συμβάντα είναι απρόβλεπτα και έτσι αφηγημένα για να σε κρατούν σε ανυπομονησία. Σε αυτό βοηθάει και το γεγονός πως δεν σε βάζει στο κύριο mission απευθείας αλλά πιο πριν σε στέλνει σε sub-missions ώστε να συλλέξεις στοιχεία και πληροφορίες που θα βοηθήσουν στην επίλυσή του. Για παράδειγμα πολλές φορές τα missions περιλαμβάνουν την συλλογή “στοιχείων” από μια βάση, τα οποία μετά σε στέλνουν σε μία άλλη βάση για να συλλέξεις και πάλι στοιχεία για να καταλήξεις στον στόχο του mission.

Ωστόσο οι διάλογοι με τα NPC και όχι με τους χαρακτήρες είναι επαναλαμβανόμενοι καθώς και τα χείλια δεν είναι συγχρονισμένα σωστό με τον διάλογο, κάτι που ξενίζει αρκετά σε έναν AAA τίτλο.

Επίλογος και σχόλια

Στο 90% του χρόνου που έπαιξα, το Ghost Recon Breakpoint ήταν πολύ ευχάριστο και η καλογραμμένη ιστορία του με κρατούσε σε ανυπομονησία. Το loot και το Gear Score system είναι εθιστικά και σκοπεύουν να σε κρατήσουν ακόμα πιο πολύ στο παιχνίδι. Ο χάρτης είναι ραμμένος στα μέτρα ενός open world παιχνιδιού με όλα τα αντικείμενα που πρέπει να περιέχει. Ωστόσο, αυτή η μείξη των χαρακτηριστικών έχει ως αποτέλεσμα το Breakpoint να μην έχει ξεκάθαρο χαρακτήρα. Δηλαδή δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο, κάτι καινούργιο που θα σου μείνει στο μυαλό. Η γενική εμπειρία ήταν όμως ικανοποιητική.

Ασχολούμαι με την αρθρογραφία από τα 13 μου και δεν αφήνω κανένα νέο να λείπει από την ιστοσελίδα. Λάτρης των Photography/Cinematography και φανατικός υποστηρικτής του Peter McKinnon. Παίζω κυρίως FPS παιχνίδια αλλά όταν βαριέμαι το γυρνάω σε Strategy.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here