fbpx

PLAY WITH ME – Review

Πριν πω οτιδήποτε πάνω στο game ή την γενική εμπειρία μου για αυτό, πρέπει να δηλώσω εκ των προτέρων ότι τα Horror παιχνίδια ή οτιδήποτε προσπαθεί να είναι τέτοιου στυλ, δεν είναι κάτι που απολαμβάνω ή θα παίξω στον ελεύθερό μου χρόνο. Ως game reviewer οφείλω βέβαια να παίζω παιχνίδια κάθε είδους, ακόμα και αυτά που δε απολαμβάνω ιδιαίτερα. Το PLAY WITH ME είναι ένα point & click, περίπου horror παιχνίδι, με puzzle επιρροές. Προσπαθεί να πατήσει στα χνάρια του SAW, χρησιμοποιώντας παρόμοια στοιχεία. Το παιχνίδι εξ’ αρχής δεν κατάφερε να με τραβήξει με κάποιο τρόπο στην ιστορία του, ενώ και το setting και το όλο κλίμα δεν βοηθούσαν καθόλου. Όλα όμως θα τα αναλύσουμε παρακάτω.

Η ιστορία

Ας ξεκινήσουμε από την αρχή. Στο παιχνίδι είσαι ο Robert Hawk, ο οποίος προσπαθεί να λύσει ένα μυστήριο. Μαζί με τη γυναίκα σου, Sara, εξαφανίζεστε μετά από ένα περίεργο αυτοκινητιστικό. Ξυπνάς σε ένα δωμάτιο, όπου σκοπός σου είναι απλά να καλέσεις την αστυνομία. Βέβαια αφού δεν μπορείς, αρχίζεις να ψάχνεις τρόπο να βγεις από το κτήριο έτσι ώστε να καλέσεις βοήθεια. Για να γίνει βέβαια αυτό, πρέπει να περάσεις από δωμάτια με διάφορες δοκιμασίες και γρίφους. Και ήδη από εδώ ξεκίνησε για μένα το πρόβλημα. Οι γρίφοι στην αρχή του παιχνιδιού ήταν υπερβολικά απλοί, όπου θα μπορούσε να τους λύσει ο οποιοσδήποτε. Στη συνέχεια όμως, ξεπέρασαν το στάδιο του περίπλοκου και έγιναν κατ’ εμέ “χαζοί”. Ίσως κάποιος λάτρης του είδους να διαφωνήσει, και να πει ότι αποκτούν ξαφνικά ιδιαίτερο νόημα. Τα ερωτηματικά που αφήνει το παιχνίδι είναι μεν εκνευριστικά, αλλά απόλυτα δικαιολογημένα.

Σαν ιστορία έχει κάποιο ενδιαφέρον, αλλά αυτό που θα ενθαρρύνει ή θα αποθαρρύνει κάποιον θα είναι οι γρίφοι. Όλα τα άλλα βελτιώνονται, αν όμως κάποιος ξενερώσει με τις δοκιμασίες, απλά δεν θα έχει λόγο να παίξει το παιχνίδι. Αυτό βέβαια είναι και ένα από τα αρνητικά του παιχνιδιού. Το παιχνίδι, έχοντας μόνο ένα σημείο το οποίο μπορεί να έλξει ή να απωθήσει τους παίκτες, μπορεί να χάσει πολύ εύκολα παίκτες, ενώ αντίστοιχα να έλξει πολύ δύσκολα άλλους.

Περιβάλλον

Όσον αφορά στις αναλύσεις δεν θεωρώ ότι υπάρχει τίποτα αξιόλογο ή κάτι στο οποίο αξίζει να επιμείνουμε. Τα textures, τα aniimations, όλα στο παιχνίδι είναι χαμηλής ανάλυσης. Βέβαια αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Έχω δει σε πολλά παιχνίδια με καλά textures να χαλάει η όλη αισθητική με κάποια αντικείμενα μικρότερης ανάλυσης ή ευκρίνειας. Σε αυτή τη περίπτωση όμως, όλα είναι εναρμονισμένα. Το πρόβλημα σε αυτή τη περίπτωση είναι αλλού.

Το παιχνίδι ήθελε μια πιο ατμοσφαιρική και κινηματογραφική προσέγγιση. Αντί όμως να ακολουθήσει το μονοπάτι του φωτορεαλισμού, χρησιμοποιεί άλλες τεχνικές, όπως vignette, ομίχλη και άλλα παρόμοια. Εάν χρησιμοποιούνταν λίγα από αυτά θα δημιουργούνταν όντως μια κάποια ατμόσφαιρα. Το κακό είναι ότι χρησιμοποιούνται πολλά, ίσως πάρα πολλά. Οπότε υπάρχουν μαύρες γραμμές στο πάνω και κάτω μέρος της οθόνης για την κινηματογραφική αίσθηση, vignette, ομίχλη, μειωμένη φωτεινότητα, ζουζούνια να ανεβοκατεβαίνουν πάνω κάτω στην οθόνη και φώτα να αναβοσβήνουν όλη την ώρα. Αυτό βέβαια μόνο κινηματογραφικό feeling δε δημιουργεί. Προσωπικά μου φαίνονταν ιδιαίτερα εκνευριστικά, και όταν πλέον τα αφαίρεσα, τα περισσότερα τουλάχιστον, η εμπειρία μου στο παιχνίδι έγινε αρκετά περισσότερο ανεκτή.

Πέρα από όλα αυτά, το παιχνίδι βασίζεται αρκετά στην ιδέα ότι “επειδή δεν μπορείς να δεις κάτι δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει”. Έτσι, πολλά στοιχεία για τη συνέχεια του παιχνιδιού χρειάζονται κάποιες ειδικές πράξεις. Για παράδειγμα, όπου υπάρχει ομίχλη ο παίκτης χρειάζεται κάποια πηγή φωτός. Υπάρχουν επίσης μηνύματα κρυμμένα που μπορούν να εμφανιστούν, αν παραδείγματος χάρη ο παίκτης χρησιμοποιήσει ιριδίζουσα λάμπα. Ενδιαφέρον concept, άλλες φορές χρησιμοποιείται ωραία, άλλες από την άλλη, καθόλου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά, ότι για ένα στοιχείο έπρεπε να καθαρίσω μια στάμπα που δεν φαινόταν, τουλάχιστον όχι προτού απενεργοποιήσω αρκετά “εφέ”.

Mechanics/Controls

Όπως αναφέρθηκε στη αρχή, το παιχνίδι είναι Point & Click. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο παίκτης κάθεται σε ένα σημείο ενός 2D δωματίου. Για να δει δηλαδή κανείς τριγύρω, αρκεί απλά να μετακινήσει το ποντίκι του. Τα ελάχιστα πλήκτρα που χρειάζονται είναι για το μενού παύσης και ίσως κάποια ακόμα. Ακόμα και σε αυτό το κομμάτι παρατήρησα αρκετά προβλήματα. Το Esc δεν λειτουργούσε ποτέ, με αποτέλεσμα αν θέλω για παράδειγμα να βγω από το παιχνίδι, ο μόνος τρόπος να είναι το Alt+F4 ή κάτι παρόμοιο. Μέσα στο παιχνίδι υπήρχαν επίσης προβλήματα.

Στο παιχνίδι υπάρχει ένα κινητό. Εάν ήθελα να δω κάποιο SMS, και μετά κάποιο δεύτερο, δεν γινόταν απλά. Έπρεπε να ανοίξω το inventory και να διαλέξω ξανά το κινητό. Βέβαια, εάν δεν είχε προλάβει να εξαφανιστεί, εμφάνιζε ξανά το ίδιο SMS, οπότε έπρεπε να επαναλάβω την ίδια διαδικασία. Θα ρωτήσει βέβαια κανείς που το κακό. Το κακό είναι ότι τα 2 hand gestures του παιχνιδιού είναι υπερβολικά αργά. Όταν δηλαδή ο χαρακτήρας πάει να βγάλει το κινητό ή τα σπίρτα, αυτό γίνεται με υπερβολικά αργή κίνηση.

Ένα από τα λίγα ενδιαφέροντα πράγματα μέσα στο παιχνίδι ήταν τα παιχνίδια στο κινητό. Αυτά ήταν συγκεκριμένα το φιδάκι και ένα τύπου Space Invaders.

Ήχος

Γενικά είμαι ένα άτομο που εκτιμά τα καλά ηχητικά εφέ, το Voice Acting και τα συναφή. Ίσως για αυτό και αυτός ο τομέας να με εκνεύρισε περισσότερο, και να μου άφησε τη χειρότερη εντύπωση. Το Voice Acting για αρχή, ήταν παγερά αδιάφορο. Δεν υπήρχε καθόλου συναίσθημα, καθόλου αντίδραση, και βεβαίως αυτό χάλαγε όλο το κλίμα. Τα συνολικότερα ηχητικά εφέ ακολουθούσαν τον κανόνα του εκνευρισμού. Όλη την ώρα ακούγονταν διάφοροι ήχοι. Περπάτημα, τρίξιμο, κάτι πάντως θα ακούγονταν. Άσχετα που ο χαρακτήρας είναι μόνος του σε ένα κλειστό δωμάτιο κάθε φορά.

Ακόμα, τα ηχητικά εφέ για κάποιες δράσεις, όπως το καθάρισμα με το πανί, είναι πολύ, πολύ άσχημα. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για όλα, καθώς υπάρχουν κάποια άλλα, όπως λόγου χάρη το άναμμα σπίρτου, το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα άσχημο. Εδώ το παιχνίδι δεν έχει κάποια ισορροπία, αφού υπάρχει μια πληθώρα καλών και μια πληθώρα κακών ήχων.

Κλείνοντας, να πούμε ότι το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα ελαφρύ. Το μέγεθός του είναι 700 MB, και οι απαιτήσεις συστήματος είναι μηδαμινές. Επομένως δεν πρέπει να υπάρξει κάποιο πρόβλημα στην εκτέλεση του παιχνιδιού.

Συμπέρασμα

Πολύ δύσκολα θα βρω κάποιο παιχνίδι που να μου αφήσει κακή πρώτη εντύπωση, και παγερά αδιάφορη δεύτερη. Ακόμα και χαζά και χωρίς νόημα παιχνίδια με άφηναν κάπως ουδέτερο. Το PLAY WITH ME με άφησε εντυπωσιασμένο με το πόσο μπορεί να απωθήσει ένα παιχνίδι τους ίδιους τους τους παίκτες. Άσχημα και υπερβολικά εφέ, σε συνδυασμό με κακούς πολλές φορές ήχους και γρίφους/αποστολές που δεν έχεις ιδέα τι πρέπει να κάνεις πολλές φορές.

Πριν το λήξω, θα ήθελα να παραθέσω και την άλλη όψη του νομίσματος. Μπορεί το review να μην γίνεται με βάση την χρηματική αξία του παιχνιδιού αλλά το ίδιο το game, θεωρώ όμως ότι εδώ αξίζει να αναφερθούμε. Το PLAY WITH ME πρόκειται για έναν indie τίτλο που δεν κοστίζει παραπάνω από δυόμιση ευρώ. Οπότε, ακόμα και με εκμηδενισμένο ποσοστό κέρδους, δεν μιλάμε για ιδιαίτερα ποσά, τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν το οποιοδήποτε έξοδο. Ακόμα, μιλάμε για τον πρώτο τίτλο ενός studio που απαρτίζεται από ένα και μόνο άτομο. Τέτοιοι παράγοντες βέβαια δεν επιτρέπεται να επηρεάζουν το οποιοδήποτε review, αλλά θεωρώ ότι έπρεπε να ειπωθούν.

Να υπενθυμίσω βέβαια ότι δεν είμαι συνηθισμένος, τόσο στα puzzle όσο και στα horror παιχνίδια. Υπάρχει περίπτωση κάποιοι άλλοι, λάτρεις των ειδών αυτών, να βρουν είτε ότι ήμουν λίγο πιο αυστηρός, είτε ότι αυτό το παιχνίδι είναι ένα κρυφό διαμάντι. Ίσως ακόμα, το παιχνίδι να γίνεται αρκετά πιο τρομακτικό έπειτα από το σημείο μέχρι το οποίο έφτασα, περίπου λίγο πριν τη μέση, κρίνοντας από διάφορα playthroughs.

Το τεράστιο αρνητικό

Το πρόβλημα είναι ότι δεν με ενέπνεε να συνεχίσω. Ακόμα και αν η δράση και ο τρόμος ξεκινάνε ένα στάδιο πιο μετά από αυτό στο οποίο βρίσκομαι, είναι ήδη πολύ αργά. Καταλαβαίνω ότι δεν γίνεται ένα παιχνίδι να ξεκινάει και να τελειώνει στο 100%, στις περισσότερες τουλάχιστον περιπτώσεις. Δεν γίνεται όμως και να περιμένεις να φτάσεις στα μισά για να ξεκινήσει το πραγματικό παιχνίδι. Εάν είχε ξεκινήσει λίγο νωρίτερα, θεωρώ ότι το review θα ήταν αρκετά καλύτερο για το παιχνίδι. Πάλι θα είχε τα προβλήματά του, αλλά θα μπορούσαν να παραβλεφθούν με τη βοήθεια ενός ελκυστικού story. Όπως και να έχει, μπορείτε να βρείτε το δωρεάν demo του παιχνιδιού εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Gabe Newell: “Όλοι επωφελούνται από τον ανταγωνισμό με το Epic Games Store”

READ MORE

Η έλλειψη νέων φθηνών αυτοκινήτων αποτελεί πρόβλημα για τους νέους οδηγούς

Δεν θα είναι εύκολη η επόμενη δεκαετία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς οι νέοι νόμοι που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να τους κάνει...

Sony: “Κατά 100 φορές πιο γρήγορη η φόρτωση παιχνιδιών του PlayStation 5 από το PS4”

Αυτή την στιγμή που μιλάμε η Sony έχει αποκαλύψει ελάχιστες πληροφορίες για το PlayStation 5. Πέρα από μια ζωντανή μετάδοση της εταιρείας που προοριζόταν...

Raspberry Pi 4: Κυκλοφορεί με 8GB RAM στα €85

Το Raspberry Pi Foundation έχει πάντα ως στόχο να βελτιώνει τα μοντέλα που κυκλοφορεί. Βάση αυτού αποκάλυψε σήμερα την έκδοση του Raspberry Pi 4...

FIND US ON

5,140FansLike
730FollowersFollow
311FollowersFollow
1,490SubscribersSubscribe