Τίτλος: Ori and the Will of the Wisps
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 11/03/20
Διαθέσιμο σε: PC/Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PC
Είδος: Action, Platformer, 2D
Εταιρεία ανάπτυξης: Moon Studios

Η Microsoft ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ήταν υπεύθυνη για το άνοιγμα του δρόμου προς τους ανεξάρτητους προγραμματιστές. Πλέον, μπορούν να φτάσουν στις μάζες διαμαντάκια όπως το Super Meat Boy ή το αξέχαστο Braid. Όλα αυτά, μπορούν να γίνουν μέσω προγραμμάτων όπως το Xbox Live Arcade. Το 2015, κυκλοφόρησε ένα μικρό παιχνίδι με το όνομα Ori and the Blind Forest, που αναπτύχθηκε από ένα ανεξάρτητο στούντιο γνωστό ως Moon Studios.

Η διαδικασία ανάπτυξης του Ori and the Will of the Wisps ήταν σημαντικά πιο δύσκολη από ότι αναμενόταν. Αφού ανακοινώθηκε στην E3 2017, το νέο παιχνίδι της Moon Studios αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες που οδήγησαν ακόμη και σε μερικές καθυστερήσεις που άρχισαν να μας κάνουν να αμφιβάλλουμε για τη βιωσιμότητα του έργου. Το λέμε αυτό γιατί πολλές φορές, όταν ένα χαρτοφυλάκιο ανοίγεται σε ένα μικρότερο στούντιο, οι φιλοδοξίες μπορούν να αποκλίνουν από τον έλεγχο και να προκαλέσουν την πλήρη απώλεια ενός δημιουργικού οράματος. Ναι, χωρίς αμφιβολία αυτός ο νέος τίτλος είναι πολύ πιο φιλόδοξος από τον προκάτοχό του σε όλους τους τομείς.

Will of the Wisps

Η ιστορία που είχαμε δει στο Ori and the Blind Forest ήταν αρκετά αφηρημένη και μάλιστα διφορούμενη κατά περιόδους, λαμβάνοντας διάφορα στοιχεία από τα κλασσικά παραμύθια για να δημιουργήσουν έναν κόσμο φαντασίας που τουλάχιστον στην επιφάνεια του φαινόταν αρκετά συνοπτικός. Ο κόσμος που μας παρουσιάστηκε ήταν κάτι που μας προσκάλεσε να ανακαλύψουμε περισσότερα, αλλά έπαψε να αποτελεί προτεραιότητα μας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Τώρα για το Ori and the Will of the Wisps, έγινε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί μια κάπως πιο σύνθετη ιστορία, αλλά όπως και στον προκάτοχό του, έχουμε ένα τηλεοπτικό παιχνίδι στο οποίο η ιστορία μπορεί να γίνει λιγότερο σημαντική από όλη την εμπειρία.

Ori and the Will of the Wisps

Το Ori and the Will of the Wisps διαδραματίζεται μετά από τα γεγονότα που είδαμε στο πρώτο. Για μια ακόμη φορά ο ήρωας μας είναι ο Ori, ένα πνεύμα του δάσους που ψάχνει για την αληθινή του μοίρα και που φυσικά, έχει δυνάμεις για να θεραπεύσει τη γη και τα ζωντανά όντα που επηρεάζονται από τις δυνάμεις του κακού. Μετά από ένα συγκεκριμένο γεγονός που συμβαίνει στα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού, ο πρωταγωνιστής μας δεν έχει άλλη επιλογή παρά να εισέλθει στο έδαφος του Niwen πέρα ​​από τα όρια του δάσους Nibel, για να συνειδητοποιήσει ότι μια κακή δύναμη καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά της.

Καθώς προχωράμε στην περιπέτεια μας, συναντάμε μια σειρά από χαρακτήρες που κατοικούν στα μέρη που επισκεπτόμαστε. Η συντριπτική πλειοψηφία τους θα μας εμπιστευτεί ορισμένα καθήκοντα με τη μορφή sidequests που επεκτείνονται στην ιστορία που προσπαθούμε να μάθουμε. Παρόλο που είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό και ικανοποιητικό για την εκπλήρωση αυτών των προαιρετικών αποστολών, η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν βρήκα πραγματική αφηγηματική αξία. Είναι ξεκάθαρο ότι σε καμία περίπτωση ο στόχος της Moon Studios όταν έφτιαχνε το Ori and the Will of the Wisps, είχε να κάνει με μια μεγάλη ιστορία.

Ori and the Will of the Wisps

Σε περίπτωση που αναζητάτε μια βαθιά ιστορία με περίπλοκο αφηγηματικό χαρακτήρα και χαρακτήρες που θα παραμείνουν στη μνήμη σας για πάντα, σας λέω ότι στο Ori and the Will of the Wisps δεν θα βρείτε κάτι τέτοιο. Δεν θέλω να πω ότι η φανταστική ιστορία που μας παρουσιάζεται είναι κακή, λέω απλώς ότι πρόκειται για ένα μικρό μέρος της εμπειρίας που μας παρουσιάζεται. Είμαστε ένα πνεύμα του δάσους και η δουλειά μας είναι να εξαλείψουμε το κακό. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

Ο τέλειος συνδυασμός

Όπως και ο προκάτοχός του, το Ori and the Will of the Wisps είναι μια πραγματική απόλαυση για τα μάτια και τα αυτιά. Ωστόσο, αυτό που πραγματικά μας γοητεύεσαι ήταν πως μόλις πήραμε τον έλεγχο του μικρού πνεύματος του δάσους, φάνηκε εντελώς διαφορετικό από αυτό που είχαμε βιώσει την τελευταία φορά. Η Moon Studios τα έχει καταφέρει μια χαρά, παρουσιάζοντας ένα παιχνίδι ξεκάθαρα ανώτερο από τον προκάτοχό του. Εκτός από τη διατήρηση των πρωτότυπων ιδεών, εισάγει εντελώς νέες λειτουργίες που ταιριάζουν απόλυτα με το πώς θα έπρεπε να ρέουν όλα. Αντιμετωπίζουμε έναν τίτλο που κυλά άψογα και αυτό εκφράζεται με τη μηχανική του παιχνιδιού και τον σχεδιασμό των επιπέδων.

Το θέμα του χειρισμού του παιχνιδιού, κατά τη γνώμη μου είναι αυτό που κάνει αμέσως κλικ σε οποιονδήποτε παίκτη. Και πάλι, έχουμε πρωταγωνιστή που αισθάνεται ελαφρύς στο χειρισμό αλλά συγχρόνως με το σωστό βάρος να αλληλεπιδρά σωστά με τα σενάρια που μας παρουσιάζονται. Ένα από τα σπουδαία χαρακτηριστικά αυτής της σειράς είναι ότι ο Ori είναι εξαιρετικά ευκίνητος γεγονός που σε κάθε κίνηση του φαίνεται εκπληκτικός και πάνω απ ‘όλα, υπακούει πάντοτε σωστά στις εντολές που του δίνουμε. Όταν χάσουμε, είναι επειδή κάναμε κάτι λάθος.

Κάτι που με εξέπληξε για τον συγκεκριμένο τίτλο είναι ότι μετά από λίγες ώρες παιχνιδιού, απονέμεται σχεδόν το σύνολο των βασικών κινήσεων από τον πρωταγωνιστή. Φυσικά, σε όλη την περιπέτεια, μας δίνουν περισσότερες και καλύτερες δεξιότητες, αλλά αυτό που θέλω να πω είναι ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε ήδη ένα διπλό άλμα, είναι σε θέση να σκαρφαλώσει και φυσικά τη διάσημη ικανότητα του Ori να χρησιμοποιήστε όπλα και άλλα στοιχεία του επιπέδου για να προχωρήσουμε σε άλλα μέρη.

Ori and the Will of the Wisps

Εκτός από την ύπαρξη μιας σειράς βασικών δυνάμεων, μπορούμε να διαμορφώσουμε πολλές κινήσεις του Ori, συμπεριλαμβανομένων των επιθέσεων του, με τις προτιμήσεις μας. Χρησιμοποιώντας τρία κουμπιά, μπορούμε να εξοπλίσουμε επιθέσεις, καθώς και την ικανότητα να ανακτήσουμε την υγεία χρησιμοποιώντας ενέργεια ή ακόμα και να καλέσουμε έναν φίλο να μας βοηθήσει. Μιλώντας για μάχες, το σύστημα μάχης επιστρέφει για να αποτελέσει το βασικό μέρος της εμπειρίας και ναι, είναι τόσο ακριβής όσο στο προηγούμενο παιχνίδι. Ίσως το μόνο παράπονό μου σε αυτό το τμήμα είναι ότι η ποικιλία των εχθρών δεν είναι τόσο μεγάλη όσο περίμενα. Δεν είναι κακό, αλλά το βρήκα πολύ παράξενο να μάχομαι με ακριβώς τα ίδια έντομα που βρίσκονται σε ένα σκοτεινό δάσος, και τα ίδια όταν φτάσω σε μια ερημική περιοχή. Νομίζω ότι λείπει λίγο περισσότερη δουλειά εκεί.

Εκεί όπου τα πράγματα είναι εντυπωσιακά είναι σε συναντήσεις με…τα bosses. Στην περιπέτεια μας στο Ori and the Will of the Wisps θα συναντήσουμε πολλούς εχθρούς μεγάλου μεγέθους και διάφορες όψεις που θα κάνουν τη ζωή μας δύσκολη. Το επίπεδο πρόκλησης που έχει το παιχνίδι είναι πιο αισθητό, επειδή κάνει μια σπουδαία δουλειά που συνδυάζει αυτά τα τμήματα μάχης, με τμήματα απλής πλατφόρμας στα οποία πρέπει να ξεφύγουμε από ένα κυνηγητό.

Ori and the Will of the Wisps

Εκτός από όλες αυτές τις δυνάμεις τις οποίες αναφέρουμε, μπορείτε επίσης να ξεκλειδώσουμε παθητικά προνόμια. Ο Ori έχει τρία διαφορετικά slots που ενισχύουν τις δυνατότητές του. Για παράδειγμα, μπορούμε να εξοπλίσουμε ένα που αυξάνει το damage που κάνουμε ή που μας επιτρέπει να μείνουμε κολλημένοι στους τοίχους. Η ποικιλία είναι αρκετά σημαντική και θα πρέπει να σκεφτούμε σωστά για να αποφασίσουμε ποιο χρειαζόμαστε και ποιο όχι. Τουλάχιστον στην περίπτωσή μου, άλλαζα τις ρυθμίσεις μου ανάλογα με την πρόκληση που είχα μπροστά μου.

Τι το κάνει ξεχωριστό; 

Σίγουρα αυτή τη στιγμή θα συνεχίσετε να αναρωτιέστε τι είναι τόσο ξεχωριστό στο παιχνίδι της Moon Studios; Θέλω να πω ότι γνωρίζουμε ήδη ότι ο έλεγχος του χαρακτήρα μας είναι τρομερός, αλλά θα σας πω ότι αυτό που διαφοροποιεί το Ori and the Will of the Wisps από ότι μπορεί να μοιάζει με αυτό είναι η δομή, το σχήμα και πάνω απ ‘όλα πώς τρέχει ως βιντεοπαιχνίδι. Όπως ανέφερα στην αρχή, αντιμετωπίζουμε έναν τίτλο που όλα τα στοιχεία του έχουν λόγο ύπαρξης και ότι σε καμία περίπτωση δεν νιώθουμε ότι παίζουμε ένα τμήμα που τοποθετήθηκε εκεί μόνο και μόνο για να επιμηκύνει την εμπειρία.

Στη βάση του, το παιχνίδι δουλεύει όπως κάθε άλλο Metroidvania. Αυτό που δίνει αυτό το παιχνίδι την αληθινή του προσωπικότητα είναι ότι κάθε τμήμα του είναι καλά οριοθετημένο, ώστε να μπορούμε να εξετάσουμε ανεξάρτητα επίπεδα που πρέπει να επιλύσουμε με διαφορετικούς τρόπους, είτε αγωνιζόμαστε να λύσουμε ένα παζλ ή να ξεπεράσουμε περίπλοκες πλατφόρμες με τις δεξιότητες του Ori.

Ori and the Will of the Wisps

Περισσότερο από ένα παιχνίδι δράσης, θα έλεγα ότι το Ori είναι ένα εξελιγμένο platform που μέσα σε αυτές τις ενότητες, όπου πρέπει να κάνουμε πολύ ακριβή άλματα, υπάρχουν κρυμμένα παζλ που πρέπει να λύσουμε. Αυτό που εννοώ με αυτό είναι ότι δεν αφορά μόνο την ικανότητα και τα αντανακλαστικά. Σε πολλές περιπτώσεις, πρέπει να σταματήσουμε και να αναλύσουμε την κατάσταση για να δούμε πώς πρέπει να κινηθούμε. Είναι αυτονόητο πόσο απίστευτα ευχάριστο είναι όταν ολοκληρώνουμε οποιοδήποτε από αυτά τα μέρη στα οποία, το επίπεδο πρόκλησης είναι ανεβασμένο.

Κάτι που αγαπώ για το Ori είναι πόσο ειλικρινής είναι για το πώς κατασκευάζεται η δομή του. Όντας ως επί το πλείστον πολύπλοκες προκλήσεις που δύσκολα μπορούμε να ολοκληρώσουμε στην πρώτη προσπάθεια, όταν πεθάνει ο χαρακτήρας μας, αμέσως και πρακτικά χωρίς αναμονή, το παιχνίδι μας επιστρέφει στην αρχή αυτού του τμήματος, δηλαδή δεν είναι όπως τα άλλα παιχνίδια του είδους.

Ori and the Will of the Wisps

Το Ori and the Will of the Wisps τρομερό σχεδιασμό επίπεδων, καθώς τονίζει τέλεια την παλιά και τη νέα εποχή των platforms.  Αυτό το παρατήρησα περισσότερο και όταν είπα ότι «αυτοί οι τύποι από το Moon Studio είναι σε άλλο επίπεδο», ήταν όταν έφτασα στο επίπεδο της ερήμου όπου μας δίνεται η δυνατότητα να θάψουμε τον εαυτό μας στην άμμο. Όταν θάβεις τον Ori σε ένα από αυτά τα μέρη, ο Ori δεν σταματά και έχει τη δύναμη να βγει στην επιφάνεια, παρόμοια με όταν είναι στο νερό. Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιήθηκε αυτή η ιδέα με την υπόλοιπη μηχανική παιχνιδιού, είχε ως αποτέλεσμα κάτι ιδιαίτερα ξεχωριστό από την άποψη του ελέγχου.

Ηχητικός και οπτικός τομέας

Στα πρώτα μου λεπτά ενασχόλησης με τον τίτλο, έμεινα εντελώς έκπληκτος από τα όμορφα γραφικά και την εντυπωσιακή τέχνη. Είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς ότι στη Moon Studios χρησιμοποιούσαν μια μηχανή σαν την Unity για να παρουσιάσουν ένα τόσο επιτυχημένο αποτέλεσμα. Τώρα με περισσότερη ωριμότητα και βεβαίως με μεγαλύτερο προϋπολογισμό, έχουμε μια αυθεντική ηχητική και οπτική απόλαυση που απλά θα σας αφήσει με το στόμα ανοιχτό, επειδή κάθε μία από τις σκηνές του είναι σαν έργα τέχνης.

Ori and the Will of the Wisps

Όπως σας είπα, η ιστορία του Ori  μπορεί να είναι αυτή που θα ξεχάσετε σε σύντομο χρονικό διάστημα, όμως το πλαίσιο που δίνει είναι αρκετό για τους στόχους που επιδιώκει το παιχνίδι. Εκτός από τα παραπάνω, έχουμε ένα πραγματικά εντυπωσιακό περιβάλλον. Κάθε ένα από τα μέρη που περνάμε μέσα στο παιχνίδι μοιάζει εντυπωσιακά καλό και χάρη στην τέχνη, τα ηχητικά εφέ και την εντυπωσιακή μουσική, είναι δυνατό να δημιουργηθεί μια εξαιρετικά βαθιά ατμόσφαιρα. Από τα μονοπάτια ενός σκοτεινού δάσους, μέχρι τα χιονισμένα βουνά του βορρά και τις λιμνοθάλασσες της δύσης, αυτή τη φορά, οι προγραμματιστές δοκίμασαν να πειραματιστούν με διαφορετικά σενάρια που επιτεύχθηκαν τέλεια.

Η χρήση των τρισδιάστατων γραφικών σε ένα 2D επίπεδο, είναι κάτι που βεβαίως υποστηρίζεται από εξαιρετικό σχεδιασμό και κάνουν το παιχνίδι τους να γεμίσει το βλέμμα ακόμα και των πιο απαιτητικών. Έχουμε ένα υπέροχο μείγμα ήχου που κάνει τις περιπλανήσεις μας ακόμα πιο όμορφες και μας βάζει το περιβάλλον 100%.

Ori and the Will of the Wisps

Ένα διαμαντάκι; 

Ο χρόνος που πέρασα με το Ori and the Will of the Wisps ήταν απλά υπέροχος. Οι άνθρωποι της Microsoft δεν έχουν κάνει λάθος να υποστηρίξουν μια εταιρεία όπως τη Moon Studios, επειδή έχουν ένα πολύ διαφορετικό όραμα και τρόπο να κάνουν τα πράγματα εκεί έξω. Με αυτή τη νέα δουλειά, οι Αυστριακοί επιβεβαιώνουν το τεράστιο ταλέντο τους και φυσικά, αφήνουν την πόρτα ανοιχτή για να μπουν σε έργα που είναι πιθανόν πιο περίπλοκα. Τα Xbox Games Studios έχουν ένα αυθεντικό διαμάντι στις τάξεις του που ελπίζουμε ότι θα συνεχίσει να εκμεταλλεύεται, όπως και μέχρι τώρα.

Αγαπώ το gaming και την τεχνολογία γενικότερα. Gadgetακιας μέχρι αηδίας και δεν υπάρχει κινητό που να μου ξεφύγει!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here