Τίτλος: Resident Evil 3
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 03/04/20
Διαθέσιμο σε: PC, PS4, Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PC
Είδος: Action Adventure, Survival
Εταιρεία ανάπτυξης: Capcom, M-Two

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν ο κλάδος συνέχιζε να κάνει τα πρώτα του βήματα στον κόσμο των τρισδιάστατων γραφικών, τα CDs άρχισαν να γίνονται ένα πρότυπο και επέτρεψαν να φθάσουν οι τιμές παραγωγής, σε επίπεδα που πριν δεν μπορούσαμε να φανταστούμε. Έτσι, τον Σεπτέμβριο του 1999, λίγους μήνες μετά την Konami που κυκλοφόρησε το δικό της θρύλο με την ονομασία Silent Hill, η Capcom κυκλοφόρησε το τρίτο μέρος του γνωστού και πολύ αγαπημένου Resident Evil. Οι εταιρείες επιδιώκουν να απονείμουν φόρο τιμής στους μεγάλους κλασικούς τίτλους τους, επαναπροσδιορίζοντας τους ως “remake”.

Η ιστορία για το πώς έγινε το Resident Evil 3 είναι πολύ ενδιαφέρουσα, καθώς αρχικά προοριζόταν να είναι μια πολύ πιο φιλόδοξη παραγωγή από τον Hideki Kamiya που θα έπαιρνε και πάλι τα ινία μετά την επιτυχία του Resident Evil 2. Ωστόσο, η ανάπτυξη άρχισε να παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο από ό,τι είχε προγραμματιστεί, οπότε η Capcom με την επικείμενη άφιξη του PlayStation 2, αλλά και με την επιθυμία να έχει άλλο ένα τρομακτικό τίτλο πριν από το τέλος της γενιάς, δημιούργησε μια νέα ομάδα. Επικεφαλής, ήταν ο άπειρος τότε Kazuhiro Aoyama, ο οποίος είχε αρχικά την εντολή να δημιουργήσει ένα απλό spin-off από τη σειρά που θα ήταν πολύ πιο επικεντρωμένη στην δράση. Μετά από μερικούς μήνες εργασίας, ο Kazuhiro έδειξε την πρώτη μορφή του παιχνιδιού, η οποία λάμβανε χώρα στους δρόμους μιας κατεστραμμένης πόλης, της Racoon City.

STARS

Το σύμπαν του Resident Evil έχει επεκταθεί σε πολλές κατευθύνσεις τα τελευταία χρόνια, πολλές φορές συναντώντας τοίχους και εμπόδια που φυσικά έχουν προκαλέσει την ακεραιότητα των αφηγήσεών τους. Φυσικά, μέχρι το 1999, όταν κυκλοφόρησε το τρίτο μέρος της σειράς, ο λαβύρινθος των ιστοριών γύρω από την Umbrella, την Racoon City και άλλα στοιχεία δεν ήταν τόσο περίπλοκη. Λόγω του τρόπου με τον οποίο σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αργότερα, το Resident Evil 3 μας λέει μια σημαντική ιστορία για το franchise, αλλά και αυτή που κάποιες φορές αισθάνεσαι πως είναι κάπως άσχετη.

Resident Evil 3

Η ιστορία του Resident Evil 3 ξεκινά λίγες ώρες πριν από τα γεγονότα που ειπώθηκαν στο Resident Evil 2. Ναι, σε περίπτωση που δεν το γνωρίζατε, είναι ένα είδος prequel πολύ κοντά στον προκάτοχό του. Θα μπορούσαμε ακόμη να πούμε ότι η αφήγηση και των δύο παιχνιδιών συμβαίνει σχεδόν ταυτόχρονα.

Ο ιός T που αναπτύχθηκε από την Umbrella έχει ξεφύγει εντελώς, ξεκινώντας με μια αποκάλυψη ζόμπι στην Racoon City που αργότερα θα εξαπλωθεί σε ολόκληρο τον κόσμο, όπως ασφαλώς γνωρίζετε. Η περιπέτεια μας ξεκινάει με το να ξυπνάει η Jill Valentine στο διαμέρισμά της μετά από έναν εφιάλτη που σχετίζεται με τα γεγονότα που έζησε στο πρώτο παιχνίδι της σειράς. Συνειδητοποιώντας ότι η πόλη βρίσκεται σε πλήρες χάος, τρέχει στον Brad Vickers και στα υπόλοιπα μέλη της Special Tactics And Rescue Service, γνωστότερα ως STARS.

Αφού μόλις βγήκε ζωντανή μετά την πρώτη συνάντησή της με τον φοβερό Nemesis, το βιολογικό όπλο που σχεδιάστηκε για να εξολοθρεύσει την STARS έτσι ώστε να μην αποκαλύψουν τι έκανε η Umbrella στα εργαστήριά της, η Jill τρέχει στον Carlos Oliveira, τον δεύτερο πρωταγωνιστή μας, ο οποίος έχει επιφορτιστεί με τον έλεγχο του πανικού που εξαπολύεται στη Racoon City.

Το remake του Resident Evil 3 ακολουθεί την κύρια πλοκή του αρχικού παιχνιδιού σχεδόν κατά γράμμα, αν και κάνει κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες αλλαγές για να προσθέσει ουσία στην ιστορία. Εκτός από τον απίστευτο οπτικό επανασχεδιασμό της, νομίζω ότι η προσωπικότητα που έδωσαν στη Jill είναι υπέροχη, με μεγάλη έμπνευση από πράγματα όπως η νέα Lara Croft. Δηλαδή, έχουμε αυτήν την ισχυρή και γενναία γυναίκα που δεν έχει πρόβλημα να κάνει ότι χρειαστεί προκειμένου να βγει ζωντανή ή να σώσει κάποιον άλλο.

Resident Evil 3

Νομίζω πως έχει γίνει σπουδαία δουλειά και με τον Carlos Oliveira, ο οποίος στο αρχικό παιχνίδι ήταν αρκετά επίπεδος και άψυχος χαρακτήρας. Τώρα έχουμε κάποιον με πολύ σαφή κίνητρα και ο οποίος, όπως εξελίσσεται η ιστορία, αρχίζει να αμφισβητεί τον ρόλο του σε όλο το θέμα, δηλαδή υπάρχει ανάπτυξη του χαρακτήρα του. Από την πλευρά του κακού, τον οποίο δεν θα σας αποκαλύψω σε περίπτωση που δεν έχετε παίξει ποτέ Resident Evil 3, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένας ελαφρώς ασθενέστερος δεσμός για ολόκληρη την αφήγηση του παιχνιδιού.

Όπως είπα και στην αρχή αυτού του κεφαλαίου, η ιστορία του Resident Evil 3 δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί ακρογωνιαίος λίθος για το πώς λειτουργεί ολόκληρο το σύμπαν αυτής της σειράς, πρέπει όμως να ειπωθεί ότι αυτό που συνεισφέρει είναι εξαιρετικά πολύτιμο και πολύ ενδιαφέρον για όλους τους φίλους της σειράς, ειδικά για τους λάτρεις του Resident Evil 2.

Εκσυγχρονισμός

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το 2019, η Capcom ήταν υπεύθυνη για τον πλήρη επαναπροσδιορισμό του όρου “remake” μέσα στον κλάδο. Ωστόσο, αυτό που επιτεύχθηκε με τη νέα έκδοση του Resident Evil 2 έστειλε μήνυμα σε όλους, σχετικά με το πόσο κάλο παιχνίδι ήταν ο κλασσικός τίτλος. Η εμπορική επιτυχία αυτού του παιχνιδιού δεν οφείλεται μόνο στην εντυπωσιακή οπτική και ακουστική δουλειά που δόθηκε στον τίτλο του 1998, αλλά και πως εκσυγχρονίστηκε συνολικά με αριστοτεχνικό τρόπο. Η συνταγή ήταν τόσο καλή που φυσικά δεν μπορούσε να μείνει εκεί και με το Resident Evil 3. Έχουμε μια εξίσου εξαιρετική δουλειά σε όλα τα τμήματα.

Και πάλι, το σύστημα των σταθερών καμερών, έμεινε έξω για μια οπίσθια όψη τρίτου προσώπου και μια εντελώς ελεύθερη κάμερα. Η κληρονομιά του Resident Evil 4 εξακολουθεί να είναι παρούσα σε αυτά τα νέα παιχνίδια, παρά το γεγονός ότι τώρα έχουμε πολύ περισσότερο έλεγχο της κατάστασης σε σχέση με αυτό που συνέβη με το αρχικό Resident Evil 3 για παράδειγμα. Θα αισθάνεστε συνεχώς απειλούμενοι από τους διαφορετικούς τύπους εχθρών που βρίσκονται μπροστά σας.

Resident Evil 3

Ομοίως, έχουμε όλο αυτό το νέο σύστημα διαχείρισης των πραγμάτων μας, το οποίο είδαμε με μεγάλη επιτυχία στο Resident Evil 7. Τα αντικείμενα καταλαμβάνουν ένα ή δύο τετράγωνα μέσα στον αποθηκευτικό μας χώρο, ο οποίος θα επεκταθεί καθώς προχωράμε. Είναι επίσης δυνατό να αναθέσουμε ένα από τα τέσσερα κουμπιά του D-Pad σε πράγματα όπως τα όπλα, ώστε να μπορούμε να τα αλλάζουμε γρήγορα και αποτελεσματικά. Τα κουτιά που μπορούμε να αποθηκεύσουμε τα πράγματα μας, βρίσκονται σε safe rooms και όχι, ο Nemesis δεν μπορεί να εισέλθει σε αυτές τις περιοχές.

Resident Evil 3

Αυτό που διατηρείται σχεδόν άθικτο είναι το ζήτημα του σχεδιασμού επιπέδων. Παρόλο που θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ότι το Resident Evil 3: Remake είναι πολύ πιο επικεντρωμένο στη δράση και ότι ίσως κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί ότι υπάρχει περισσότερη ελευθερία όταν βρισκόμαστε τώρα στους δρόμους της Racoon City αντί σε ένα περιορισμένο χώρο, η πραγματικότητα είναι ότι τα επίπεδα παραμένουν ίδια.

Έχουμε πολύ καλά καθορισμένα επίπεδα στα οποία πρέπει να κάνουμε μια σειρά από καθήκοντα για να συνεχίσουμε με την ιστορία και εν γένει, τη γεύση του Metroidvania που είχαν πάντα τα κλασικά παιχνίδια της σειράς. Εκεί όπου η δράση θα μπορούσε να είναι περισσότερο παρόν είναι στο γεγονός ότι, αντιμετωπίζουμε ένα παιχνίδι που συνήθως ρίχνει οκτώ ή εννέα εχθρούς ταυτόχρονα. Θα εξαρτηθεί από εμάς αν τους αντιμετωπίσουμε ή είναι καλύτερα να τους αποφύγουμε.

Αν και θα μπορούσαμε να πούμε ότι, ουσιαστικά, αυτό το νέο πρόσωπο του Resident Evil 3: Remake είναι το ίδιο παιχνίδι στο οποίο βασίζεται, υπάρχουν πολλές διαφορές. Ακριβώς όπως συνέβη με το remake του Resident Evil 2, τα στοιχεία όπως ορισμένα παζλ, η δομή των επιπέδων και άλλες λεπτομέρειες έχουν επανασχεδιαστεί.

Resident Evil 3

Όχι, αυτός ο νέος τίτλος δεν είναι ένα decal του PlayStation classic. Κάτι που σίγουρα θα βρείτε συναρπαστικό είναι ότι σε αυτό το παιχνίδι εξηγείται γιατί είδαμε κάποιες αλλαγές στο νέο Resident Evil 2. Θυμάστε τους σπασμένους σωλήνες στις τουαλέτες του Αστυνομικού Τμήματος; Λοιπόν, εδώ θα μάθετε γιατί το συγκεκριμένο δωμάτιο ήταν σε τέτοιες συνθήκες.

Αυτό που εννοώ με αυτό το όλο θέμα είναι ότι μπορείτε να περιμένετε ότι το remake του Resident Evil 3 θα είναι εξίσου παρόμοιο και παρόλα αυτά τόσο διαφορετικό από το αντίστοιχο του 1999.

Η εντυπωσιακή μηχανή RE

Όπως και με κάθε remastering, remake, reimagining ή οποιονδήποτε άλλο όρο θέλουμε να βάλουμε στην επιστροφή ενός κλασσικού παιχνιδιού, αυτό που είναι πιο εντυπωσιακό είναι το πώς φαίνεται και ακούγεται η νέα έκδοση. Η Capcom RE Engine έχει αποδειχθεί ότι είναι ισάξια με τις πιο εξελιγμένες μηχανές γραφικών στον κόσμο και τώρα. Με αυτό το νέο πρόσωπο του Resident Evil 3, επιβεβαιώνεται ότι η τεχνολογία δημιουργίας βιντεοπαιχνιδιών της εταιρείας είναι ένα πραγματικό θαύμα.

Όπως έχετε δει σίγουρα σε αμέτρητα trailers, καθώς και στο demo που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες, το Resident Evil 3 τρέχει, φαίνεται και ακούγεται φανταστικά. Η δουλειά που έγινε σχετικά με τις υφές και τον περιβάλλοντα φωτισμό, πιθανότατα ξεπερνιέται μόνο από το επίπεδο λεπτομέρειας που παρατηρείται σε κάθε επίπεδο.

Resident Evil 3

Όλα τα αντικείμενα, οι πινακίδες, οι τοίχοι, τα αυτοκίνητα και άλλα γραφικά στοιχεία έλαβαν υψηλό επίπεδο προσοχής για να δημιουργήσουν μια βαθιά και πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα φρίκης.

Ίσως το μόνο παράπονό μου είναι ό,τι ακριβώς όπως συνέβη με το remake του Resident Evil 2. Τα ζόμπι είναι αρκετά περιορισμένα και πολύ επαναλαμβανόμενα. Σε λίγα λεπτά θα παρατηρήσουμε ότι σκοτώνουμε ξανά και ξανά τους ίδιους ανθρώπους που φορούν διαφορετικές στολές. Θα ήταν θαυμάσιο αν το συγκεκριμένο πρόβλημα είχε λυθεί. Ομοίως, η νοημοσύνη των ζόμπι δεν είναι η καλύτερη. Σε περισσότερες από μία περιπτώσεις έπρεπε να τους βλέπω να περπατούν άσκοπα πάνω σε έναν τοίχο ή να κολλάνε σε αντικείμενα από το περιβάλλον.

Resident Evil 3

Προχωρώντας λίγο στην τεχνική πλευρά του παιχνιδιού, η συνολική του απόδοση είναι εξαιρετικά καλή, εκτός από το γεγονός ότι στην αρχή συνάντησα μερικά θέματα με το loading των assets. Ουσιαστικά όμως, δεν αντιμετώπισα σοβαρά προβλήματα.

Από την μουσική και τον ήχο δεν υπάρχουν παράπονα. Πολλά από τα κλασσικά θέματα από το παιχνίδι του 1999 αναδιαμορφώθηκαν και ναι, ακούγονται καταπληκτικά. Ασφαλώς, παρουσιάζονται με ένα υπέροχο ηχητικό μείγμα που μας επιτρέπει να ακούμε τέλεια τα βήματα του Nemesis ή όταν ο Nemesis λέει τα κλασικό “STARS”.

Resident Evil 3

Η μηχανή RE για άλλη μια φορά λάμπει, παρουσιάζοντάς μας μια εμπειρία ΑΑΑ με κάθε έννοια της λέξης.

Νέα προσπάθεια για multiplayer

Από την αρχή της τελευταίας δεκαετίας, όταν οι πλατφόρμες όπως το PS2, το Gamecube και φυσικά, το πρώτο Xbox άρχισαν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο του online gaming, η Capcom πραγματοποίησε δύο πειράματα για να εισαγάγει multiplayer στο franchise του.

Το Resident Evil Outbreak είχε γενικά φτωχά αποτελέσματα, ενώ το Operation Racoon City και Umbrella Corps θεωρούνται από τις χειρότερες καταστροφές που έχει δει ποτέ η εταιρεία.

Resident Evil 3

Πρώτα απ ‘όλα, μου φαίνεται σημαντικό να σας εξηγήσω ότι το Resident Evil: Resistance θα μπορούσε να θεωρηθεί ξεχωριστό παιχνίδι για το remake του Resident Evil 3. Παρόλο που όλοι όσοι αγοράζουν το παιχνίδι θα έχουν πρόσβαση και στον multiplayer τίτλο, εγκαθίσταται ξεχωριστά ως μια πλήρως ξεχωριστή εφαρμογή.

Το Resident Evil: Resistance είναι ένα ασύμμετρο παιχνίδι για πολλούς παίκτες, όπου τέσσερις παίκτες συνεργάζονται για να ξεφύγουν από τα χέρια ενός πέμπτου παίκτη που ενεργεί ως “κακός”. Ξεκινώντας από την ομάδα των επιζώντων, θα πρέπει να ξεφύγουν από ορισμένους χάρτες, ενώ θα ολοκληρώσουν διαφορετικά καθήκοντα όπως η συναρμολόγηση μιας φιγούρας ή η θανάτωση ενός συγκεκριμένου εχθρού φυσικά, πριν τελειώσει ο χρόνος τους. Κάθε φορά που ολοκληρώνεται μια εργασία ή περάσει μια ζώνη, προστίθεται χρόνος στο χρονόμετρο. Σε περίπτωση που φτάσουν στην έξοδο σώοι, οι τέσσερις παίκτες κερδίζουν.

Resident Evil 3

Εκτός από τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ έξι διαφορετικών χαρακτήρων, καθένας με ειδική δύναμη, όπως η θεραπεία ή απεριόριστες σφαίρες για ορισμένο χρονικό διάστημα, οι επιζώντες θα μπορούν να βελτιώσουν τον εξοπλισμό τους και να αγοράσουν νέα αντικείμενα σε όλο το παιχνίδι. Χρησιμοποιώντας ένα νόμισμα γνωστό ως Umbrella Credits, θα είστε σε θέση να αποκτήσετε περισσότερα και καλύτερα πράγματα. Είναι αυτονόητο ότι η επικοινωνία με τους συναδέλφους σας είναι ζωτικής σημασίας για να μπορέσετε να προχωρήσετε.

Προχωρώντας στον Mastermind ο οποίος είναι ο παίκτης που παίζει μόνο για να κάνει τη ζωή των άλλων τεσσάρων δύσκολη, έχουμε ένα εξαιρετικά διαφορετικό παιχνίδι. Εδώ, μάλλον αντιμετωπίζουμε ένα είδος Tower Defense όπου ο μοναδικός μας στόχος είναι να εμποδίσουμε με οποιονδήποτε τρόπο τους επιζώντες να μην μπορούν να φύγουν εγκαίρως. Ο έλεγχος γίνεται μέσω καμερών ασφαλείας που είναι εγκατεστημένες σε διαφορετικά σημεία στους χάρτες, με τις οποίες μπορούμε να δούμε τι συμβαίνει και βεβαίως έχουμε ένα mini map υποστήριξης.

Resident Evil 3

Μόλις βρούμε κάποιον που θα του επιτεθούμε, θα πρέπει να επιλέξουμε μία από τις κάρτες που έχουμε στη διάθεσή μας. Ναι, αυτή η λειτουργία γίνεται μέσω καρτών. Η καθεμία, ανάλογα με την παγίδα ή τον εχθρό που θέλουμε να ακινητοποιήσουμε, έχει ανάλογο κόστος. Οι παγίδες για αρκούδες, πολυβόλα, ζόμπι διαφόρων τύπων, σκυλιά ζόμπι και ακόμη ο Tyrant είναι μερικά από τα κόλπα που έχουμε στη διάθεσή μας. Το καλύτερο από όλα είναι ότι μπορούμε να πάρουμε τον έλεγχο πολλών από αυτών για να συμμετάσχουμε άμεσα.

Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η αντίληψή του είναι διαφορετική και αρκετά πρωτότυπη σε πολλά σημεία, αλλά δεν μπορεί να ξεχωρίσει αρκετά από τους παρόμοιους τίτλους που υπάρχουν στην αγορά. Φαντάζομαι ότι σε κάποιο σημείο η Capcom θα μπορούσε να σκεφτεί να κάνει τον συγκεκριμένο τίτλο free to play, ίσως γι ‘αυτό το θέτουν ως ένα ουσιαστικά ανεξάρτητο προϊόν του Resident Evil 3.

Συμπέρασμα

Δεν είναι ποτέ αργά για να παίξετε κάποιο παιχνίδι. Νομίζω ότι πρέπει να δούμε την κατάσταση των remake ως έναν τρόπο διατήρησης των κλασικών παιχνιδιών. Είναι σημαντικό τα μεγάλα παιχνίδια να μην χαθούν, ώστε να φτάσουν σε νέες γενιές.

Όπως πολλές από τις μεγάλες εταιρείες σε αυτό τον χώρο, έτσι και η Capcom γνώρισε κρίσιμες στιγμές δημιουργικότητας πριν από μερικά χρόνια, γεγονός που φυσικά μας έκανε να σκεφτούμε ότι πιθανότατα θα είχαν την ίδια κατάληξη με την Konami. Ευτυχώς, ζούμε σε ένα σύμπαν όπου δεν συνέβη.

Το Resident Evil 3 ακολουθεί απόλυτα το μονοπάτι που ακολούθησε το Resident Evil 2, κάνοντάς το μια ξεχωριστή εμπειρία για οποιονδήποτε, ανεξάρτητα από το αν έχει παίξει το πρωτότυπο από το 1999. Τώρα, έχουμε και την ενδιαφέρουσα προσθήκη του Resident Evil: Resistance. Το Resident Evil 3 υπενθυμίζει γιατί αυτή η σειρά είναι τόσο ξεχωριστή και πάνω απ ‘όλα, ότι η κλασική φόρμουλα των Resident Evil δεν έπρεπε ποτέ να εγκαταλειφθεί.