Τίτλος: Mortal Shell
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 18/08/2020
Διαθέσιμο σε: PC, PS4, XONE
Δοκιμάστηκε σε: PC
Είδος: Action RPG
Προγραμματιστής: Cold Symmetry
Εκδότης: Playstack
Το Mortal Shell είναι ένα Soulslike παιχνίδι που κυκλοφόρησε στις 18 Αυγούστου φέτος για υπολογιστή, PS4 και Xbox One. Ο όρος Soulslike αναφέρεται όχι μόνο στο γενικότερο κλίμα, αλλά και στη δυσκολία που κάποια παιχνίδια προσπαθούν να αντιγράψουν από την σειρά Dark Souls, καθιστώντας τα σαν αυτό. Στο Mortal Shell ο παίκτης αναλαμβάνει ένα περίεργο πλάσμα, το οποίο μπορεί να μπαίνει μέσα σε πτώματα και να τα χρησιμοποιεί σαν “κέλυφος” για να περιπλανηθεί στον κόσμο.
Προσωπικά, ήταν η πρώτη επαφή με παιχνίδια τέτοιου είδους και ίσως για αυτό μου άφησε την αρνητική εντύπωση που μου άφησε. Επομένως, είναι πολύ πιθανό κάποιος που του αρέσουν πολύ περισσότερο αυτού του είδους τα παιχνίδια να ευχαριστηθεί και το Mortal Shell σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό.
Ένας διαλυμένος κόσμος
Στο Mortal Shell, ο παίκτης χειρίζεται ένα σκελετωμένο πλάσμα στον φανταστικό κόσμο του Fallgrim. Από εκεί και πέρα, πολύ λίγα είναι γνωστά. Γενικά αυτή είναι μια γραμμή που το Mortal Shell ακολουθεί στο σύνολό του: αφήνει τον παίκτη χωρίς να γνωρίζει πολλά, κάνοντάς τον να κινείται στο άγνωστο. Αυτό εξάλλου βοηθάει αρκετά και στο όλο κλίμα αγωνίας που θέλει να έχει το παιχνίδι. Από εκεί και πέρα, ο κόσμος είναι γεμάτος από εχθρούς, αυξημένης δυσκολίας, οι οποίοι θα επιτεθούν και μόνο που θα δουν τον παίκτη.
Φυσικά, ο παίκτης δεν είναι εντελώς αδύναμος σε αυτό το κόσμο. Σαν οντότητα έχει ένα σπαθί, το οποίο μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιήσει για να κάνει κάποιες επιθέσεις, αλλά έτσι είναι αρκετά ευάλωτος. Εξάλλου, δεν υπάρχουν και Potions ή οτιδήποτε τέτοιας φύσης που να μπορεί να βοηθήσει στη μάχη. Αντίθετα, ιδιότητα του παίκτη είναι να μπορεί να καταλαμβάνει σώματα νεκρών, που χρησιμοποιούνται ως “κελύφη” για να προστατέψουν την οντότητα που ελέγχει ο παίκτης. Φυσικά, με κάθε κέλυφος έρχονται και οι ξεχωριστές του δυνατότητες, όπως για παράδειγμα με τον πρώτο πολεμιστή, που δεν έχει κάποιες ειδικές ικανότητες αλλά έχει περισσότερη αντοχή.
Η μεταφορά του κόσμου
Ενώ το παιχνίδι δεν έχει αναπτυχθεί από κάποια ιδιαίτερα γνωστή ομάδα, τα γραφικά είναι αρκετά καλά. Μπορεί οι λεπτομέρειες να μην είναι ιδιαίτερες και η γενική εικόνα των γραφικών στο σύνολο να μην είναι και η καλύτερη, αλλά πετυχαίνει άριστα το στόχο της: Μεταφέρει τον παίκτη σε ένα απίστευτο κλίμα και να τον κάνει να νιώσει ότι είναι σε έναν, όχι μόνο διαφορετικό αλλά και πιο επικίνδυνο και προκλητικό κόσμο.
Φυσικά και η παλέτα χρωμάτων του παιχνιδιού αυτού δεν είναι πολύχρωμη ή οτιδήποτε παρόμοιο. Τα χρώματα συμβαδίζουν άριστα με το όλο τοπίο για να μεταφέρουν μια εικόνα διαφορετική από το μέσο παιχνίδι, δημιουργώντας μια απίστευτη εμπειρία για όποιον ταξιδεύει στον κόσμο αυτό.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Καταρχάς πριν πούμε το οτιδήποτε να αναφέρουμε ότι οι απαιτήσεις συστήματος του Mortal Shell δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Παρ’ όλα αυτά το παιχνίδι τρέχει πολύ καλά και ανταποκρίνεται άριστα σε κάθε πρόκληση που παρουσιάζουν τα γραφικά του. Βέβαια, δεν μπορούμε να κρύψουμε το γεγονός ότι το παιχνίδι καταλαμβάνει 40GB, ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος, τουλάχιστον σε σύγκριση με ό,τι μας δείχνει. Από εκεί και πέρα, το παιχνίδι όχι απλά δε δείχνει να έχει bugs, αλλά και όταν το πιέσαμε δεν έδειχνε να “σπάει”.
Εχθρικό σε νέα κοινά
Έστω ότι δεν έχετε παίξει ποτέ κάποιο horro παιχνίδι και είστε κάποιος που παίζει περισσότερο racing παιχνίδια, ή κανένα FPS αραιά και πού. Αν αποφασίσετε να πάρετε το Mortal Shell για πρώτο παιχνίδι, την πατήσατε. Φυσικά δεν είναι σχεδιασμένο για κάτι τέτοιο, ούτε φαίνεται πουθενά ότι το παιχνίδι είναι κάποιο entry-level ή οτιδήποτε τέτοιο. Απλά αυτό είναι που μας εμπόδισε να προχωρήσουμε πολύ στο παιχνίδι. Από ένα σημείο και έπειτα απλά πεθαίναμε από τους ίδιους εχθρούς, προσπαθώντας να ακολουθήσουμε διαφορετικές προσεγγίσεις. Παράλληλα, οι εχθροί είναι τόσο κοντά μεταξύ τους που το πιο πιθανό είναι απλά η μάχη με έναν να προσεγγίσει και άλλους. Ακόμα, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι δεν έχει κάποια κλιμακωτή δυσκολία. Άπαξ και αρχίσει κάποιος να παίζει, αυτό ήταν. Πέρα από το ότι το επίπεδο δυσκολίας δεν είναι προσαρμόσιμο και οι εχθροί και οι μάχες είναι μια πρόκληση από την πρώτη κιόλας στιγμή.
Πρόσφατα παίξαμε το Ghostrunner, επίσης ένα παιχνίδι πολύ έξω από τα νερά μας. Όμως το παιχνίδι εκείνο μπορούσε να μας προκαλέσει να συνεχίσουμε να παίζουμε ακόμα και μετά από δέκα ή και είκοσι αποτυχημένες προσπάθειες, γιατί απλά με κάποιο διαφορετικό βήμα μπορούσαμε να φτάσουμε και λίγο πιο μακριά ή να κάνουμε κάτι καλύτερα. Βλέπαμε με λίγα λόγια μια κάποια πρόοδο που στο Mortal Shell ήταν όνειρο απατηλό.
Το Mortal Shell μπορεί να είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι. Η ιστορία δεν ενθουσιάζει κανέναν ενδεχομένως, αλλά το gameplay είναι ενδιαφέρον και σίγουρα θέτει μια πρόκληση, ενώ και ο κόσμος είναι πολύ καλά σχεδιασμένος και θα είχε αρκετό ενδιαφέρον να εξερευνηθεί. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν απευθύνεται στον μέσο παίκτη, ούτε σε κάποιον που απλά είναι fan του είδους και του αρέσει να βλέπει σχετικά videos στο YouTube. Αν δεν έχετε εμπειρία από τέτοια παιχνίδια και δεν έχετε όρεξη να αφιερώσετε πολύ χρόνο και υπομονή, το Mortal Shell ειλικρινά δεν είναι κατάλληλο για σας, όπως δεν ήταν και για μας.