fbpx

F1 2021: Deluxe Edition – PS5 Review

Το F1 είναι ένα ετήσιο franchise που ακολουθεί την Formula 1 και το καλεντάρι της και προσπαθεί το κάθε game να είναι όσο πιο πιστό γίνεται στο εκάστοτε έτος. Το F1 2021 εισάγει το Braking Point, ένα υποτυπώδες story mode το οποίο μπορεί να κρατήσει απασχολημένο τον παίκτη για λίγες ώρες, προσφέροντας περισσότερο θέαμα και κάτι το διαφορετικό σε σχέση με το απλό career mode.

Το Braking Point ήταν ένα από τα κύρια, αν όχι το κύριο κομμάτι της διαφημιστικής καμπάνιας του F1 2021, το οποίο σημαίνει πως οι απαιτήσεις από αυτό ήταν αρκετά υψηλές. Από εκεί και πέρα ήταν δεδομένο ότι όλες οι άλλες πτυχές του παιχνιδιού, από gameplay μέχρι γραφικά θα παρέμεναν ίδιες, αλλά υπήρξαν κάποιες απροσδόκητες αλλαγές, είτε θετικές είτε αρνητικές. Όλα όμως θα τα δούμε αναλυτικά παρακάτω.

Το F1 2021 έχει τρία διαφορετικά game modes που μπορεί να παίξει ο παίκτης. Αρχικά υπάρχει το κανονικό career, όπου ο παίκτης φτιάχνει τον οδηγό του, μπαίνει σε μια ομάδα και από εκεί σιγά σιγά αναρριχάται στις κατατάξεις. Μετά υπάρχει το αγαπημένο MyTeam Mode, όπου ο παίκτης είναι και ιδιοκτήτης μιας ομάδας πέρα από οδηγός και μπαίνει στη θέση του διευθυντή, όπου πρέπει να ελέγχει τους πόρους, την εξέλιξη αλλά και τις κινήσεις της ομάδας. Εδώ ο παίκτης πρέπει να κρατά σε μια ισορροπία τους οικονομικούς πόρους και την εξέλιξη του οχήματος, έχοντας παράλληλα στο νου και τον δεύτερο οδηγό της ομάδας αλλά και τους χορηγούς. Φυσικά αυτό το mode δίνει μια εντελώς νέα άποψη στο παιχνίδι, αλλά δεν είναι κάτι το καινούριο, σε αντίθεση με το επόμενο Mode που θα αναφέρουμε, το Braking Point.

f1 2021

Τι είναι όμως το Braking Point; Είναι ένα ολοκαίνουριο story mode με 3 διακριτά μέρη, το πρώτο εκ των οποίων είναι ο τελευταίος αγώνας της F2 2019, το δεύτερο η σεζόν του 2020 και το τρίτο και τελευταίο η σεζόν του 2021. Βέβαια αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν πρόκειται για ολόκληρες τις σεζόν αλλά για συγκεκριμένους αγώνες, ακόμα και κάποια κομμάτια τους πολλές φορές. Η όλη λογική του Braking Point βασίζεται σε διάφορα σενάρια που διαδραματίζονται τόσο κατά τη διάρκεια των αγώνων όσο και εκτός πίστας και αφορούν δύο οδηγούς που οδηγούν για την ίδια ομάδα, τους Casper Akkerman και Aiden Jackson. Ο μεν Aiden είναι αυτός που χειρίζεται ο παίκτης στα πρώτα δύο μέρη του παιχνιδιού και είναι ένας νέος αναρριχώμενος οδηγός από την F2 που όνειρό του είναι να οδηγήσει για την Mercedes. Από την άλλη ο Akkerman είναι ένας βετεράνος του αθλήματος με πολλά χρόνια και πολλές νίκες στο ενεργητικό του, τον οποίο ο παίκτης χειρίζεται στο τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού. το Braking Point παρουσιάζει το πώς οι δύο αυτοί οδηγοί έρχονται σε ρήξη εξαιτίας ενός τρίτου, και πώς τελικά τα βρίσκουν και συνεργάζονται για να νικήσουν αυτόν αλλά και την αντίπαλη ομάδα μέχρι το τέλος της σεζόν.

Ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να διαλέξει μια από 5 ομάδες για να οδηγήσει ο Aiden και ο Casper, το οποίο δεν επηρεάζει καθόλου την έκβαση της ιστορίας και αλλάζει μόνο το μονοθέσιο και τις στολές των οδηγών. Από εκεί και πέρα το AI ήταν εξαιρετικά εύκολο, αφού αφενός δεν παρουσίαζε κάποια δυσκολία στο να κοντράρει τον παίκτη ή να παρουσιάσει κάποια άμυνα, ενώ άλλες φορές ήταν λες και απλά σε άφηναν να περάσεις. Φυσικά αυτό εξαρτάται εν μέρει και από τη δυσκολία που επιλέγει ο καθένας, αλλά για τη δυσκολία που επέλεξα προσωπικά περίμενα κάτι περισσότερο. Πέρα από αυτό, φάνηκε ότι το Braking Point προσπαθούσε πολλές φορές σε υπερβολικό βαθμό να δημιουργήσει δράμα από το τίποτα, όπως περίπου το Drive to Survive του Netflix. Κάποια συμβάντα θα μπορούσαν πράγματι να είναι ρεαλιστικά, άλλα ήταν εντελώς εκτός πραγματικότητας.

Τέλος και ίσως το μεγαλύτερο αρνητικό του game mode είναι ότι είναι γεμάτο χαμένες ευκαιρίες. Το Braking Point θα μπορούσε να είναι κάτι πολύ περισσότερο αν δεν είχε την απόλυτη γραμμικότητα που το διέκρινε, αν έδινε στον παίκτη την δυνατότητα να αποφασίσει τι θέλει ο ίδιος. Πολλά σενάρια θα μπορούσαν να εξελιχθούν με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο αν ο παίκτης μπορούσε απλά να επέμβει και να κάνει αυτό που ο ίδιος έκρινε σωστότερο και φυσικά να επηρεάσουν το τέλος. Αν όντως η εταιρεία το εκμεταλλευτεί αυτό στο μέλλον θα είναι ιδιαίτερα θετικό, μιας και ήδη υπήρχαν πολλές λεπτομέρειες στο παιχνίδι, συμπεριλαμβανομένου ενός κινητού με αντιδράσεις στα κοινωνικά δίκτυα μετά από κάθε αγώνα.

Ύστερα έχουμε αυτό που πολλοί παίκτες πιθανόν να επιλέξουν ως game mode, το MyTeam. Σε αυτό όπως αναφέραμε ο παίκτης καλείται να ιδρύσει μια δική του ομάδα, να διαλέξει χορηγούς, κινητήρα, δεύτερο οδηγό, branding και ύστερα να προσπαθήσει σιγά σιγά να αναπτύξει αυτή την ομάδα ώστε ύστερα από κάποιες σεζόν να φτάσει στη κορυφή. Ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να διαλέξει τη διάρκεια του καλενταριού, με αυτό να μπορεί να είναι πλήρες με 23 αγώνες, μειωμένο με 17 ή πολύ μικρό με 13. Ένα μεγάλο παράπονο από την Codemasters εδώ είναι ότι επιμένουν να μην προσθέτουν ιστορικές πίστες οι οποίες εμφανίζονται τα τελευταία δύο χρόνια, όπως η Imola. Πέρσι η έλλειψη ήταν δικαιολογημένη, μιας και πολλές πίστες είχαν προστεθεί ξαφνικά, φέτος όμως για το F1 2021 υπήρχε τόσο ο χρόνος όσο και τα αρχεία από την Electronic Arts και, κατ’ επέκταση την Slightly Mad Studios.

Εδώ πάλι είχα πρόβλημα με το AI και το scaling του. Η ρύθμιση της δυσκολίας ανέκαθεν γινόταν με ένα slider, ωστόσο η αλλαγή φαίνεται πολλές φορές αρκετά απότομη. Για παράδειγμα, οι αντίπαλοι στο 60 (Hard) μου φαίνονταν ιδιαίτερα εύκολοι σε όλα τα πεδία, μιας και δεν μπορούσαν να θέσουν ούτε έναν ανταγωνιστικό γύρο στο qualifying, ενώ και στον αγώνα δεν μπορούσαν να θέσουν κάποιου είδους πρόκληση. Αντίθετα, στο 70 οι αντίπαλοι ήταν υπερβολικά καλοί σε όλα τα πεδία, από στεγνό μέχρι βρεγμένο οδόστρωμα, και ήταν υπερβολικά καλοί τόσο σε άμυνα όσο και σε επίθεση. Στο 65 είναι ναι μεν αδύναμοι στο qualifying αλλά αρκετά γρήγοροι στον αγώνα, με την διαφορά ότι δεν μπορούν να προσπεράσουν, το οποίο σημαίνει ότι αν ο παίκτης τα πάει καλά στις κατατακτήριες, είναι πολύ πιθανό να μπορεί να κρατήσει τη θέση του κατά τη διάρκεια όλου του αγώνα, ακόμα και αν πίσω του έχει λόγου χάρη μια Mercedes ή μια Red Bull.

Ένα άλλο κομμάτι που με ενόχλησε στο F1 2021 είναι τα upgrades που ο παίκτης καλείται να κάνει καθώς και οι αναβαθμίσεις στα διάφορα τμήματα. Είναι αναμενόμενο η ομάδα, ως νεοσύστατη, να κάνει διάφορα λάθη και να έχει διάφορα προβλήματα στην ανάπτυξη και επίσης είναι λογικό να μην μπορεί ο παίκτης να αναβαθμίσει κάθε facility μέσα σε μερικούς αγώνες. Βέβαια η ομάδα μου φαίνεται να προσέλαβε τους κορυφαίους του ελληνικού δημοσίου, μιας και σχεδόν κάθε upgrade που οργανώνεται αποτυγχάνει, με την πιθανότητα αποτυχίας να αγγίζει ποσοστά άνω του 50% σε κάποιες περιπτώσεις. Προσωπικά μου φαίνεται αρκετά παράλογο, ειδικά με τα headquarters τα οποία η ομάδα φαίνεται να έχει. Κατανοώ βεβαίως ότι πρέπει να γίνουν τα απαραίτητα upgrades στο εκάστοτε τμήμα για να μειωθεί το ποσοστό ρίσκου, αλλά ακόμα και έτσι φαίνεται υπερβολή.

f1 2021

Ένας τομέας που σίγουρα αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη αλλαγή ήταν τα practice programms τα οποία ο παίκτης καλείται να διεκπεραιώσει κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών. Από τα πρώτα παιχνίδια μέχρι και πέρσι η διαδικασία ήταν η ίδια σε κάθε αγώνα, με τον παίκτη να έχει στη διάθεσή του όλα τα προγράμματα και αυτά να ανταμείβουν με κάποιος λίγους πόντους για R&D. Στο F1 2021 το παιχνίδι δίνει 3 προγράμματα, διαφορετικά σε κάθε αγώνα. πέρα από αυτό, όταν ο παίκτης τα ολοκληρώνει παίρνει αφενός πόντους ανάπτυξης, ενώ παράλληλα κερδίζει και διάφορες εκπτώσεις για τα κομμάτια που μπορεί να αναπτύξει, το οποίο είναι ένα πολύ μεγάλο θετικό για τους παίκτες που κάναν τα ίδια και τα ίδια προγράμματα εδώ και χρόνια. Επίσης έχει μειωθεί ο βαθμός δυσκολίας τους στις περισσότερες περιπτώσεις, το οποίο βοηθάει πάρα πολύ στην ανάπτυξη του μονοθεσίου.

Όσον αφορά στο χειρισμό του μονοθεσίου, δεν είδα κάποια ιδιαίτερη διαφορά στην τιμονιέρα, με εξαίρεση κάποια effects τα οποία έγιναν πιο έντονα και έτσι χρειάζεται περισσότερη δύναμη από μεριάς παίκτη. Το χειριστήριο του PS5 προσφέρει μια διαφορετική αίσθηση στο F1 2021 με το Haptic Feedback, ενώ και τα Adaptive Triggers λειτουργούν ως ένα είδος assist, ανάλογα με το πόσο γκάζι ή φρένο πρέπει να ασκήσει ο παίκτης. Βέβαια, με τη σκληρότητα που αποκτούν δίνουν ένα διαφορετικό βάρος, τουλάχιστον στο φρένο.

Αυτό που φέρει μεγάλη αλλαγή είναι το μοντέλο ζημιάς του μονοθεσίου, το οποίο έγινε αρκετά πιο πολυεπίπεδο. Πέρα από την εμπρός και πίσω αεροτομή, ζημιές μπορούν πλέον να εμφανίσουν και τα sidepods καθώς και άλλα μέρη του μονοθεσίου.

Στον τομέα των γραφικών δεν μπορώ να αναλύσω πολλά μιας και άλλαξε η πλατφόρμα στην οποία δοκίμασα το παιχνίδι. Βέβαια δεν υπάρχει κάποια εμφανής αλλαγή, με τη διαφορά πως φαίνεται να προστέθηκε περισσότερη λεπτομέρεια στο περιβάλλον μέσα στην πίστα, αλλά τίποτα το ιδιαίτερο. Τα μοντέλα των οδηγών φάνηκαν σαν να έχουν κάποιο downgrade, με τους οδηγούς τόσο στο podium όσο και στα πορτραίτα τους να φαίνονται ελαφρώς χειρότερα από ότι στο F1 2020.

Αυτό που με ενόχλησε σε υπερβολικό βαθμό στο F1 2021 ήταν η πλήρης έλλειψη των ιστορικών μονοθεσίων. Από το 2018 και έπειτα είχαμε μια σταθερή μείωση στον αριθμό τους, αλλά ακόμα και έτσι έμεναν πολλά σημαντικά μονοθέσια της πρόσφατης ιστορίας, που σημείωσαν σημαντικές μάχες και οδήγησαν σε πρωταθλήματα εμβληματικούς οδηγούς των τελευταίων ετών, όπως οι Senna, Prost, Schumacher και Alonso. Θεωρώ λοιπόν πολύ άδικο ένα παιχνίδι Formula 1 που χρησιμοποίησε στη διαφημιστική του καμπάνια τα “Icons” του αθλήματος να αρκείται στο να έχει κάποιους εμβληματικούς οδηγούς στην αγορά οδηγών και να μην έχει έστω τα δικά τους μονοθέσια διαθέσιμα για τους παίκτες.

Φυσικά δεν θα ήταν η πρώτη φορά που το παιχνίδι θα έκανε κάτι τέτοιο. Τα δύο τελευταία χρόνια είδαμε τις ειδικές εκδόσεις “Senna vs Prost” και “Michael Schumacher” το 2019 και 2020 αντίστοιχα, και πολλοί ζητούσαν να συνεχιστεί μια αντίστοιχη πορεία και να εξερευνηθεί το πλούσιο παρελθόν του αθλήματος. Αντίθετα είδαμε φέτος τον σχεδόν πλήρη αποκλεισμό όλων αυτών των στοιχείων, τα οποία δεν μπορούμε παρά να ελπίσουμε ότι δεν θα δούμε σε μορφή DLC κάποια στιγμή στο μέλλον.

f1 2021

Το F1 2021 δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα κακό game, παρά τα όποια προβλήματα σημείωσα στο review. Αντιθέτως, είναι μια πολύ ευχάριστη εμπειρία για τους οπαδούς του αθλήματος αλλά και της σειράς παιχνιδιών F1, με κάποιες ευχάριστες προσθήκες. Το Braking Point ήταν μια αρκετά ενδιαφέρουσα προσθήκη που θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάτι εντυπωσιακό στο μέλλον αν το εκμεταλλευτούν σωστά οι devs. Πέρα από αυτό όμως, η μηχανή γραφικών αρχίζει να δείχνει την ηλικία της.

Του χρόνου είναι προγραμματισμένο να αλλάξουν οι κανονισμοί και επομένως τα μονοθέσια να είναι εντελώς διαφορετικά, όχι μόνο ως προς την εμφάνιση αλλά και ως προς τη συμπεριφορά από άποψη physics. Σίγουρα θα χρειαστεί μια ολοκαίνουρια μηχανή για να μπορεί να ανταποκριθεί στην περιπλοκότητα που θα απαιτούν τα μονοθέσια και θα είναι η τέλεια ευκαιρία να δούμε κάποια εντελώς ανανεωμένα γραφικά από την Codemasters.

Μπορείτε να αποκτήσετε το F1 2021 στα PlayStation Store, Steam και Microsoft Store.

SCORE

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΙΤΛΟΥ

Τίτλος: F1 2021
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 16/7/2021
Διαθέσιμο σε: PC, PS4/5, XBO, XSX/S
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Είδος: Racing
Προγραμματιστής: Codemasters
Εκδότης: Electronic Arts

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

Παρά το ετήσιο στοιχείο του, το F1 2021 έχει αρκετές νέες προσθήκες για να παραμένει ενδιαφέρον και να κρατάει τον παίκτη για αρκετές ώρες.
guest
0 ΣΧΟΛΙΑ
Feedbacks
Εμφάνισε όλα τα σχόλια