fbpx

Death Stranding Director’s Cut – PS5 Review

Κάποιοι θα έλεγαν ότι το gaming είναι ένας τρόπος για να διηγηθεί κάποιος μια ιστορία. Η αλήθεια είναι ότι κάθε game ξεχωριστά είναι από μόνο του ένας ξεχωριστός τρόπος με τον οποίο διηγείται κάποιος μια ιστορία, και το Death Stranding είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο παράξενους. Για αυτόν ακριβώς το λόγο πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πριν πούμε οτιδήποτε άλλο σχετικό με το παιχνίδι, ότι το Death Stranding Director’s Cut είναι ιδιαίτερο σαν παιχνίδι, ακολουθώντας κάποιες γραμμές που μπορεί να ξενίσουν πολλούς από τους παίκτες. Ο ρυθμός του, το Gameplay του, η αναλογία gameplay/cutscenes, το κλίμα του και πολλές άλλες πτυχές του θα είναι σίγουρα ένας αποτρεπτικός παράγοντας για πολλούς. Παρ’ όλα αυτά, εάν κάποιος πραγματικά θέλει να το δοκιμάσει θα εκπλαγεί από το πόσο καλή ιστορία έχει, που ήδη στην πρώτη ώρα παιχνιδιού συγκλονίζει.

Βέβαια, οφείλω να ομολογήσω ότι το Death Stranding Director’s Cut δεν είναι για όλες τις ώρες, δεν είναι το μέσο παιχνίδι που θα το ανοίξει κάποιος όταν βαριέται για να κάνει μια βόλτα στο παιχνίδι. Όλος του ο κόσμος, το περιβάλλον και οι αντίπαλοι είναι ψυχοπλακωτικά, καθιστώντας το παιχνίδι σε πολλές περιπτώσεις μια όχι και τόσο χαρούμενη εμπειρία.

Death Stranding Director's Cut

Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, βρισκόμαστε σε μια μετά-αποκαλυπτική Γη όπου ένα συμβάν, το Death Stranding, έχει αναταράξει τις διαφορές μεταξύ ζωής και θανάτου. Στον κόσμο κυκλοφορούν τα BT, ψυχές οι οποίες έχουν παγιδευτεί στον κόσμο των ζωντανών και οι οποίες χρησιμοποιούν τους νεκρούς για να δημιουργήσουν “Voidouts”, μεγάλες εκρήξεις που καταστρέφουν κάθε μορφή ζωής. Για να τα εντοπίζουν, οι άνθρωποι φορούν τα BBs, μωρά που έχουν παρθεί από μητέρες σε κωματώδη κατάσταση πολύ πριν γεννηθούν και έχουν τοποθετηθεί σε τεχνητές εξωτερικές μήτρες. Τα δάκρυα δεν είναι παρά μια αλλεργική αντίδραση στην ύπαρξη των BTs. Η βροχή πλέον λέγεται “Timefall” και επιταχύνει την πάροδο του χρόνου σε οτιδήποτε αγγίζει. Σε όλο αυτό το χάος είσαι ο Sam Porter Bridges, ένας άνθρωπος που έχει το χάρισμα να επιστρέφει από τον κόσμο των νεκρών και δουλεύει ως μεταφορέας, ο οποίος πλέον προσπαθεί να επανενώσει την Αμερική που πλέον έχει διασπαστεί και έχει συγκεντρωθεί σε διάφορες μικρές κοινότητες.

Η επανασύνδεση βέβαια έχει αντίκτυπο και στο παιχνίδι. Κάθε φορά που ο παίκτης επανασυνδέει μια περιοχή στο δίκτυο, εμφανίζονται αυτόματα δημιουργίες, σήματα και κάθε άλλα αντικείμενα άλλων παικτών. Πολλές φορές όταν ο παίκτης περπατάει, μπορεί να φωνάξει και κάποιες φορές θα λάβει και ανταπόκριση.

Death Stranding Director's Cut

Ίσως μια από τις πιο ιδιαίτερες εικόνες του παιχνιδιού είναι το εργαλείο μέσω του οποίου ο Sam μπορεί να επικοινωνεί με τους συμμάχους του, να χρησιμοποιεί διάφορες κατασκευές και εργαλεία και γενικότερα να παραμένει συνδεδεμένος, το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ζευγάρι χειροπέδες το οποίο φορούν όλοι κάθε στιγμή, ακόμα και στον ύπνο τους.

Για να μεταφέρει ο Sam κάτι, θα χρειαστεί προφανώς την παραγγελία του αλλά τον εξοπλισμό του, ο οποίος φυσικά είναι προαιρετικός αλλά βοηθάει αρκετά στο να υπερβεί κανείς διάφορα εμπόδια. Εδώ υπάρχουν δύο προβλήματα: από τη μία, ο Sam δεν μπορεί να κουβαλήσει πάνω από μια συγκεκριμένη ποσότητα βάρους και από την άλλη όσο περισσότερο βάρος κουβαλάει, τόσο πιο δύσκολος είναι ο έλεγχός του. Επειδή όλα στοιβάζονται στην πλάτη του, πολλές φορές το βάρος πέφτει προς μια μεριά, αναγκάζοντας τον παίκτη να επιβραδύνει και να κρατήσει την ισορροπία του.

Πολλές φορές στη μεταφορά των πακέτων βοηθούν διάφορα μηχανήματα, όπως το Delivery Bot, το Buddy Bot, η μηχανή ή και ο καταπέλτης πακέτων. Δεν είναι όμως απίθανο σε πολλές περιπτώσεις να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί κανένα, λόγω του εδάφους ή των συνθηκών, οπότε και θα χρειαστεί η συμβατική μέθοδος μεταφοράς που είναι με τα πόδια.

Για να ξεκαθαρίσουμε κάτι βασικό, το gameplay είναι απλά μεταφορά πακέτων από το ένα μέρος στο άλλο. Είναι βέβαιο ότι θα πετύχετε διάφορες προκλήσεις στο δρόμο σας, όπως BTs, Mules οι οποίοι είναι μια ομάδα ανθρώπων που θέλουν να καταστρέψουν τον κόσμο, ακόμα και βουνά και ποτάμια τα οποία θα είναι πολύ δύσκολο να ξεπεράσετε χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό. Ακόμα και έτσι όμως, απλά θα κουβαλάτε το φορτίο σας, με cutscenes να σας συνοδεύουν στην αρχή και το τέλος κάθε μεταφοράς. Βέβαια πρέπει να αναφέρουμε ότι οι διάφορες συναντήσεις ανάμεσα στις παραδόσεις είναι ιδιαίτερες, με τα BTs να χρειάζονται μια ιδιαίτερη διαδικασία έχοντας ακόμα και κάποια στοιχεία από horror παιχνίδια. Κάθε λάθος θα αφήσει τα ίχνη των πλασμάτων στο σακίδιο του Sam, τα χαρακτηριστικά ανθρωπόμορφα μαύρα χέρια.

Η ιστορία του Death Stranding Director’s Cut αν μη τι άλλο ενισχύεται από το ταλέντο που κρύβεται πίσω από κάθε χαρακτήρα. Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Lea Seudoux, Guillermo Del Toro, Troy Baker, είναι λίγοι από τους εμπλεκόμενους στο παιχνίδι και οι ερμηνείες τους είναι απλά καθηλωτικές, κλέβοντας όλες τις εντυπώσεις κάθε φορά που βρίσκονται παρόντες σε οποιοδήποτε πλάνο. Οι κινήσεις τους, ο τρόπος ομιλίας τους, το ύφος τους όλα αποδίδονται με καταπληκτικό τρόπο δίνοντας ένα τελείως άλλο πρόσωπο στην μετα-αποκαλυπτική πραγματικότητα στην οποία ζουν, χωρίς όμως να χάνουν και την περιέργεια που θα περίμενε κανείς από ένα παιχνίδι όπως το Death Stranding.

Βέβαια, το παιχνίδι δεν έχει μόνο θετικά και αυτό φαίνεται από τα πρώτα κιόλας λεπτά του. Το περπάτημα μπορεί πολλές φορές να αφήνει ένα περίεργο συναίσθημα, περνώντας διάφορα εμπόδια όπως πέτρες σαν να μην είναι τίποτα, ενώ και το σκαρφάλωμα πολλές φορές απλά δε βγάζει νόημα. Ακόμα, το παιχνίδι όσες τυχαίες συναντήσεις με τέρατα ή αντίπαλες ομάδες και να εμφανίσει, παραμένει ένα εκτενές walking simulator που κρατάει περίπου 35 με 40 ώρες, ανάλογα το πόσα side quests αποφασίσει να αναλάβει κανείς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του. Το σύστημα οδήγησης της μηχανής είναι απλά απαράδεκτο, με αυτή να βοηθάει πολλές φορές αλλά παράλληλα να αφήνει ένα πολύ κακό συναίσθημα κάθε φορά που την οδηγεί κανείς. Τέλος, οι αποστολές δίνουν ιδιαίτερα ευτελείς ανταμοιβές για την ολοκλήρωσή τους, οι οποίες περιορίζονται στα “likes”, τα οποία μετά από υπερβολική πολλές φορές προσπάθεια θα δώσουν κάτι πράγματι χρήσιμο στον παίκτη.

Από γραφικής άποψης, το παιχνίδι δεν είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό θα βρει κανείς στο PlayStation 5, αλλά δεν είναι και άσχημο. Το περιβάλλον αποτελείται κυρίως από βράχους και νερό, οπότε το οπτικό αποτέλεσμα βασίζεται περισσότερο σε αυτά και η αλήθεια είναι ότι έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά, ιδιαίτερα στο νερό. Αυτό που όμως κλέβει τις εντυπώσεις είναι τα cutscenes και οι χαρακτήρες που απεικονίζονται και είναι σαν αληθινοί. Η απεικόνιση κάθε λεπτομερειών του προσώπου, κάθε έκφρασης και κάθε συναισθήματος είναι που πραγματικά φέρνει ζωή στο παιχνίδι κάθε cutscene και ύστατα όλο το παιχνίδι.

Ενδιαφέρον έχει και η χρήση του χειριστηρίου, με τα adaptive triggers να δίνουν μια πραγματική αίσθηση του βάρους κάθε φορά που ο παίκτης πάει να ισορροπήσει, ενώ πολλές φορές ο παίκτης νιώθει και τα βήματα του Sam, με έναν τρόπο που το χειριστήριο μεταφέρει τον παίκτη μέσα στο παιχνίδι. Το ίδιο ισχύει και για τα cutscenes, όπου οι διάφορες δονήσεις έχουν βάθος, κάνοντάς τες πιο αληθινές.

Προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι αυτά με εμπόδισαν από το να απολαύσω το Death Stranding Director’s Cut, απλά τα αποδέχτηκα και συνέχισα. Εξάλλου, η ιστορία του παιχνιδιού είναι αρκετή για να κάνει κάποιον να συνεχίσει, αφήνοντας στην άκρη τα όποια ελαττώματά του. Το παιχνίδι είναι μαγευτικό με όλη την έννοια του όρου, με την αφήγησή του και τον κόσμο του όχι απλά να συναρπάζουν, αλλά να κρατούν καθηλωμένο τον παίκτη καθ’ όλη τη διάρκειά του. Πράγματι, ίσως δεν είναι το πιο ευχάριστο ή το πιο συναρπαστικό παιχνίδι που μπορεί να βρει κανείς εκεί έξω και σίγουρα δεν είναι για όλες τις προτιμήσεις, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν αξίζει τουλάχιστον μια προσπάθεια.

SCORE

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΙΤΛΟΥ

Τίτλος: Death Stranding: Director's Cut
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 24/9/2021
Διαθέσιμο σε: PC, PS4, PS5
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Είδος: Action
Προγραμματιστής: Kojima Productions
Εκδότης: Sony Interactive Entertainment

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

Ιδιαίτερο και πολύ μακριά από την πεπατημένη, το Death Starnding: Director's Cut προσφέρει μια ολοκαίνουρια εμπειρία και μια ιδιαίτερη ιστορία υπογεγραμμένη από τον θρυλικό Hideo Kojima.
guest
0 ΣΧΟΛΙΑ
Feedbacks
Εμφάνισε όλα τα σχόλια