fbpx

Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition – PS5 Review

Με τα leaks το ένα μετά το άλλο, ο ενθουσιασμός για το Grand Theft Auto: The Trilogy  – Definitive Edition γινόταν όλο και πιο εμφανής. Πως αλλιώς να γίνει άλλωστε, αφού τα GTA III, Vice City και San Andreas, παιχνίδια που μεγάλωσαν μια ολόκληρη γενιά από gamers και έφτιαξαν την εικόνα μιας εταιρείας, θα έρχονταν σε κονσόλες νέας γενιάς με ανανεωμένα γραφικά, νέο lighting σύστημα, νέα μοντέλα, νέο χειρισμό και πολλά άλλα νέα που έκαναν κάθε gamer να ενθουσιαστεί. Φυσικά, όπως είδαμε το Remastered Trilogy κατέληξε να είναι το φετινό Cyberpunk 2077, με μια σωρεία προβλημάτων, υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν, και μια εμφανέστατη απόπειρά της Rockstar, μιας σκιάς του πάλαι ποτέ εαυτού της να αρμέξει κάθε τελευταία σταλιά από νοσταλγία που θα μπορούσε να βρεθεί στους παίκτες.

Ας ξεκινήσουμε όμως το review μας με μια αναφορά σε δύο φαινομενικά άσχετα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν όχι πολύ πρόσφατα, τα Mafia I & II Definitive Edition. Αυτά, αν και όχι τόσο γνωστά, ήταν ιδιαίτερα σεβαστά στον κόσμο του gaming και για αυτόν ακριβώς τον λόγο δέχτηκαν remake και remaster αντίστοιχα. Το τελικό αποτέλεσμα, αν και όχι ιδιαίτερα καλό στον τεχνικό τομέα, ήταν απλά φανταστικό, με γραφικά που κοντράραν τα σύγχρονά τους παιχνίδια και έφεραν τους δύο τίτλους πίσω στο προσκήνιο. Τώρα, αξίζει να αναφέρουμε ότι και τα δύο αυτά παιχνίδια κυκλοφόρησαν την ίδια εποχή με τα GTA III, Vice City και San Andreas. Τα τελευταία όμως, αν και είναι από τα πιο χαρακτηριστικά στον κόσμο του gaming, δέχτηκαν μια πολύ πιο πρόχειρη δουλειά, υποβαθμίζοντας τόσο τα ίδια τα παιχνίδια όσο και την εταιρεία πίσω από αυτά.

Μιας και αναφέρθηκε όμως αυτό, ποια είναι η εταιρεία πίσω από το Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition για το οποίο τόσα πολλά θα πούμε σε λίγο; Πρόκειται για την Grove Street Games, μια εταιρεία που πριν μερικά χρόνια είχε αναλάβει να φτιάξει ένα port του San Andreas σε κινητά και είτε λόγω της πλατφόρμας είτε της εταιρείας, το παιχνίδι δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία. Το port αυτό ήταν που έπειτα μεταφέρθηκε με την σειρά του σε Xbox One και PS4 και αυτό είναι που μέχρι πρότινος μπορούσε να αγοράσει κανείς από τα αντίστοιχα καταστήματα. Και κάπου εδώ είναι που ξεκινάνε τα προβλήματα για το Definitive Edition της τριλογίας μας, μιας και όλο και περισσότερες ενδείξεις δείχνουν ότι αυτό το port ήταν η βάση για τα remasters και όχι το βασικό παιχνίδι, περισσότερα όμως για αυτό αργότερα.

grand theft auto the trilogy definitive edition

Ανοίγοντας μετά από τόση ώρα το θέμα Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition, ας ξεκινήσουμε από τα θετικά. Και τα τρία παιχνίδια έχουν κρατήσει την ιστορία τους άθικτη, το οποίο πέρα από μια γερή δόση νοσταλγίας σημαίνει ότι μπορεί κανείς να παίξει τα καταπληκτικά stories που διέθεταν αυτά τα παιχνίδια, να ξαναζήσει τις ιστορίες των Claude, Carl Johnson και Tommy Vercetti. Όλα αυτά γίνονται στις πόλεις που είχαμε αγαπήσει, με τη διαφορά ότι τα visuals είναι ανασχεδιασμένα και σε πολλές περιπτώσεις μαγευτικά, με το σύστημα φωτισμού να δίνει ρεσιτάλ αναζωογονώντας την εικόνα σε κάθε περίπτωση, με μεγαλύτερο όμως βάρος να πέφτει στο Vice City, με τα Neon φώτα που βρίσκονται παντού να δίνουν τώρα μια καταπληκτική εικόνα. Τα textures όπως θα περίμενε κανείς έχoυν δεχτεί μια τεράστια αλλαγή, κάνοντας το παιχνίδι όχι απαραίτητα να έχει μια next gen εικόνα αλλά τουλάχιστον δίνοντάς του ένα αποδεκτό τελικό αποτέλεσμα, κάτι που πολλοί θα παραλείψουν. Ακόμα, πολύ σημαντική είναι και η προσθήκη checkpoints, μιας και ο παίκτης όταν πεθαίνει ή όταν χάνει δεν χρειάζεται να ξαναπάει μέχρι την αρχή της αποστολής, αλλά μπορεί πολύ απλά να ξαναξεκινήσει από το τελευταίο checkpoint.

Από εδώ και πέρα, ο κατάλογος έχει μόνο αρνητικά, και μάλιστα πολλά. Αρχικά και τα τρία παιχνίδια του Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition είναι ένα τεχνικό χάλι, με το Performance Mode να έχει πολλά κολλήματα και πτώση σε FPS ακόμα και σε πολύ απλές στιγμές, και το Fidelity Mode να είναι ένα από τα χειρότερα που έχει δει η κονσόλα, μιας και το παιχνίδι τότε αδυνατεί να πιάσει ακόμα και τα 30 FPS. Όλα αυτά βεβαίως σε PS5, με παιχνίδια όπως το Rift Apart και το Ghost of Tsushima να πιάνουν 30 FPS με 4K textures και Ray Tracing, και 60 FPS με μια πιο φτωχή εικόνα που όμως ακόμα και έτσι δεν είναι σε καμία περίπτωση κακή. Το San Andreas από την άλλη προσφέρει 20 FPS με ένα Fidelity Mode χωρίς να έχει σχεδόν τίποτα από τα προαναφερθέντα.

grand theft auto the trilogy definitive edition

Όσον αφορά στα ανανεωμένα γραφικά, ναι πολλές φορές είναι πράγματι ανανεωμένα, αλλά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων απλά κάθεται κανείς και αναρωτιέται τι σκέφτονταν όσοι έφτιαχναν τα παιχνίδια. Ναι μεν remaster σημαίνει αλλαγή κατά βάση στα textures, αλλά το να βλέπεις εν έτει 2021 ένα κακοφτιαγμένο PNG σε θέση πίτσας ή κρεμασμένων ρούχων είναι απλά απαράδεκτο. Πολλά προβλήματα εντοπίζονται και στα μοντέλα των NPC χαρακτήρων, τα οποία ποικίλουν από το πρόσωπό τους, την εμφάνισή τους και τη συμπεριφορά τους με άλλα αντικείμενα. Όταν κάποιος κάνει ποδήλατο, τα χέρια χάνουν οποιοδήποτε στοιχείο κόκαλου και απλά γίνονται μια άμορφη μάζα. Όταν κάποιος πυροβολεί, ο λαιμός παύει να έχει φυσική υπόσταση. Προσπαθώντας να ανανεώσουν τα πρόσωπα, η εταιρεία ξέχασε ένα πολύ βασικό στοιχείο κάθε χαρακτήρα και κάθε προσώπου: τα αισθήματα. Ως αποτέλεσμα, κανένας δεν δείχνει σε οποιοδήποτε σημείο οποιουδήποτε παιχνιδιού το οποιοδήποτε συναίσθημα, πράγμα που δεν συνέβαινε στις αρχικές εκδόσεις, όπου ακόμα και με την τότε τεχνολογία υπήρχαν κάποιες βασικές εκφράσεις. Χωρίς κάποιον λόγο, φαίνεται ότι έχουν αλλάξει τις ενδυμασίες σε χαρακτήρες, κρατώντας όμως τη βάση του προηγούμενου μοντέλου, με τρανότερο παράδειγμα τις αθλητικές μπλούζες, όπου φαίνεται το περίγραμμα κάποιου άλλου αριθμού. Πολλοί χαρακτήρες μάλιστα φαίνονται πολύ πιο άσχημοι και προχειροφτιαγμένοι σε σχέση με όπως ήταν 15 και 20 χρόνια πριν, στις αρχικές κυκλοφορίες. Το πρόβλημα είναι ότι όλα αυτά είχαν λυθεί προ πολλού. Μάλιστα, δεν ήταν η εταιρεία που τα έλυσε αλλά modders. Υπήρχε μια πληθώρα από mods σε διάφορες ιστοσελίδες που άλλαζαν τα NPCs καθώς και άλλους χαρακτήρες και τους κάναν να φαίνονται πραγματικά καλοί και ανανεωμένοι. Δυστυχώς πολλά από αυτά τα mods εξαφανίστηκαν μετά από διάφορες νομικές κινήσεις της εταιρείας.

Ένα πάρα πολύ σημαντικό πρόβλημα που μπορεί να συναντήσει κανείς στο παιχνίδι είναι η φωτεινότητα στο σκοτάδι, όπου τα παιχνίδια απλά δεν φαίνονται. Και δεν εννοούμε ότι είναι άσχημα, απλά έχουν τόσο κακή ορατότητα που κυριολεκτικά δεν φαίνεται τίποτα. Σε κάποιες στιγμές έπρεπε να ανεβάσω την φωτεινότητα και την αντίθεση τόσο του παιχνιδιού όσο και της ίδιας της οθόνης σχεδόν στο τέρμα ώστε να μπορέσω να δω αρκετά για να πλοηγηθώ στο παιχνίδι με μια κάποια επιτυχία. Ένα άλλο πρόβλημα είναι τα νέα εφέ βροχής στο παιχνίδι, και ενώ δεν ακούγεται σαν κάτι τραγικό, είναι απλά τραγικά άσχημα. Το φαινόμενο παρατηρείται περισσότερο στο GTA III, όπου κυριολεκτικά θα μπορούσε να προκαλέσει σε κάποιους επιληψία. Παράλληλα υπάρχουν και πολλά άλλα προβλήματα που είτε δημιουργήθηκαν εκ νέου, είτε έχουν μεταφερθεί από τις πρώτες εκδόσεις των παιχνιδιών. Στην Liberty City του GTA III υπάρχει ένα σημείο όπου μπορεί κανείς να πέσει από τον χάρτη, ενώ στο San Andreas υπάρχουν πολλά αόρατα αντικείμενα, όπως μια γέφυρα. Ακόμα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα παιχνίδια έχουν μια τάση να κρασάρουν, και αυτό γίνεται αρκετά συχνά. Τη στιγμή που γράφεται μάλιστα το άρθρο, το save file του San Andreas καταστράφηκε μόνο του, και κάθε απόπειρα να ανοίξει εκ νέου οδηγεί σε κρασάρισμα όλο το game.

Ίσως η κουλτούρα της εταιρείας πίσω από το remaster συνοψίζεται στο εξής περιστατικό. Λίγες ώρες αφού κυκλοφόρησε το παιχνίδι σε υπολογιστές, έγινε αντιληπτό ότι υπάρχουν πολλά αρχεία που δεν θα έπρεπε να είναι εκεί, όπως περιεχόμενο που έχει αφαιρεθεί, τραγούδια τα οποία δεν βρίσκονται πλέον στο παιχνίδι, καθώς και αρχεία από το διάσημο “Hot Coffee Mod”. Αυτό οδήγησε την εταιρεία στο να αφαιρέσει το παιχνίδι από το κατάστημά της στο PC για αρκετές μέρες ενώ πολλοί παίκτες δεν μπορούσαν να παίξουν ακριβώς λόγω αυτού.

Για να συνοψίσουμε το Grand Theft Auto: The Trilogy – Defintitive Edition, πως θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε; Επιεικώς, ένα παιχνίδι που θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη επιτυχία αν του δίναν τον χρόνο που χρειαζόταν για να γίνει καλύτερα η ανάπτυξή του, να δοκιμαστεί και μετά να κυκλοφορήσει στο κοινό. Αν γίνουμε πιο απότομοι όμως, το GTA: The Trilogy – Definitive Edition είναι μια από τις χειρότερες απόπειρες χρήσης της νοσταλγίας από μια εταιρεία που το τελευταίο διάστημα δεν έχει δείξει τίποτα άλλο παρά ότι απλά λατρεύει το εύκολο χρήμα. Το παιχνίδι όχι μόνο είναι προχειροφτιαγμένο, αλλά και η δουλειά που έγινε είναι σε πολλά σημεία το απολύτως ελάχιστο για να μπορέσει να προωθηθεί.

Το ερώτημα που εγείρεται αφού παίξει κανείς τα παιχνίδια, είναι αν χρειάζονταν πραγματικά ένα τέτοιο remaster. Η απάντηση για πολλούς είναι όχι. Μέχρι πρότινος, υπήρχαν αξιόλογα mods που αλλάζαν τόσο τα NPC όσο και άλλα στοιχεία όπως το περιβάλλον, τον καιρό και διάφορα ακόμα και τα έκαναν ιδιαίτερα αξιοπρεπή, τουλάχιστον μέχρι να τους απειλήσει νομικά η εταιρεία. Αν θα έβγαζε κάτι νόημα για αυτά τα παιχνίδια, θα ήταν κάποιου είδους remaster όπως αυτό που αναφέρθηκε στο Mafia II πιο πάνω. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ίσως χρειαζόταν κάποιο remake όπως του αρχικού Mafia, όπου χωρίς να πειραχτεί ιδιαίτερα η ιστορία το παιχνίδι ξαναχτίζεται από τα θεμέλια.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν μιλάμε για τρία άκυρα παιχνίδια που απλά τυχαίνει να συνδέονται μεταξύ τους. Ασχολούμαστε με τα Grand Theft Auto III, Vice City και San Andreas, παιχνίδια που όχι μόνο έχτισαν εν μέρει τον τιτάνα που ακούει στο όνομα Rockstar, αλλά θεωρούνται και από τα πιο εμβληματικά στον χώρο. Η αντιμετώπιση που έπρεπε να έχουν δεν έπρεπε να είναι σε καμία περίπτωση αυτή που είδαν στο Definitive Edition. Όπως αναφέραμε στην αρχή, υπεύθυνη για τα Remasters ήταν η Grove Street Games, μια εταιρεία που κατά βάση ασχολείται με ports και παιχνίδια κινητών. Είναι παράλογο σε μια τέτοια εταιρεία να ανατίθεται το βάρος της τριλογίας του Grand Theft Auto, και όχι σε κάποιους επαγγελματίες του τομέα, γιατί το αποτέλεσμα θα είναι κάτι σαν αυτό που έχουμε τώρα στα χέρια μας.

SCORE

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΙΤΛΟΥ

Τίτλος: Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 11/11/2021
Διαθέσιμο σε: PC, XONE, XSS/X, PS4, PS5, Switch
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Είδος: Action, Adventure
Προγραμματιστής: Rockstar Games, Grove Street Games

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

Η επίκληση στο συναίσθημα και τη νοσταλγία μπορεί να πιάνει σε άλλες περιπτώσεις, αλλά όχι στη συγκεκριμένη. Όσο και να μη θέλει να τα παρατηρήσει κανείς, τα προβλήματα μετά από ένα σημείο εξαφανίζουν κάθε τι άλλο θετικό.
guest
0 ΣΧΟΛΙΑ
Feedbacks
Εμφάνισε όλα τα σχόλια